iemand ervaring hier met plots zicht verlies

Discussie in 'De lounge' gestart door Bolly, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hey dames

zoals jullie hier beneden al kan lezen ren ik de laatste dagen heen en weer naar het oog kliniek.

ik heb al -7.5 van mijzelf maar nu heb ik plots zicht verlies in mijn linker oog. ik heb ook een infectie ( bacterie ) aan dat oog maar heb dus ook een gedeelte wat ik opeens nog slechter zie ( zoiets als een blinde hoek bij een vrachtwagen omschrijf ik het )

heb al veel gehad zoals glaucoom onderzoek en zenuwen onderzoek maar daar is nog niets uit gebleken.

zijn er hier andere dames die ervaring hier mee hebben en hoe ga je er mee om???

ik voel mij namelijk niet compleet meer. plus kan voorlopig geen make-up meer op en moet ik een bril op ( en dat haaaaaat ik, hou niet van brillen hoe moois ze ook kunnen zijn vind iedereen met een bril het er zelfde uitzien, maar ja dat ben ik )

maar die onzekerheid en niet compleet gevoel meer hebben vind ik niet leuk . wat kan ik daar aan doen ???

xxjes and thanks

2. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn grootste nachtmerrie, ik heb -8.5 en min -11.5 en heb helaas glaucoom. Mijn grootste angst is dus idd zichtverlies... Glaucoom is helaas een sluipmoordenaar want je merkt het niet zelf totdat je wordt getest. Op dit moment gaat het wel goed, zit zo gemiddeld rond de 28 met oogdruk. Het is weleens rond de 40-50 geweest en ik ben aan mijn linkeroog een keer gelaserd. Ik wens je veel sterkte meid, ik snap maar al te goed dat je je oncompleet voelt zo met plotseling gezichtsverlies. Ik hoop dat ze een beetje de schade kunnen beperken en dat je idd niks aan je zenuwen hebt en ook geen glaucoom hebt.
    Heel veel sterkte,

3. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Jammer genoeg heb ik er ervaring mee. Een aantal jaar terug verloor ik het zicht in mijn linkeroog, dit door een infectie. Ik heb een aantal maanden helemaal niks kunnen zien door dat oog, maar na een maand of 3 kwam heel langzaam het zicht terug. Nu heb ik in dat oog -5.
    En hoe ik ermee om ben gegaan, ja moeilijk. Ik was in het begin bang dat ik voor altijd blind zou blijven aan mijn linkeroog, ik kon er ook maar moeilijk aan wennen dat ik niks zag aan die kant. Maar na een paar weken wist ik gewoon niet meer beter en deed ik ook alles weer wat ik daarvoor ook deed. Lenzen dragen mocht ik ook niet en dat vond ik ook heel erg, maar gelukkig went een bril ook wel. In het begin durfde ik ook niet naar buiten zonder mijn vertrouwde make-up, maar op een gegeven moment moet je wel.

Echt een goed advies heb ik dus niet voor je, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen!

4. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Dat nog slechter zien is in eerste instantie door de bacteriele oog infectie neem ik aan?

Maar wat jij beschrijft met die dode hoek, is dat te vergelijken met het slecht aan zien komen van dingen uit de linker of rechter hoek?
    Want hierbij ga ik gelijk vergelijken met mijzelf.
    Want ik begrijp uit jou tekst onderaan dat zwanger raken ook niet van de een op andere dag lukt bij jou?
    Ik heb zelf een prolactinoom en dat is een goedaardige tumor die tegen mijn hypofyse aandrukt. En dan denk jij "wat heeft dat te maken met mijn ogen". Nou, wanneer mijn tumor vergroot is drukt dit tegen mijn oogzenuwen en dat heeft als gevolg dat ik minder zie aankomen vanuit mijn ooghoeken. En ook als gevolg dat ie tegen mijn hypofyse aandrukt, waardoor mijn hormoonhuishouding erg ontregeld was. We zijn hier achter gekomen door mijn prolactinewaarde te controleren in mijn bloed en een hersenscan.
    Ik moet nu regelmatig naar de oogarts om een gezichtsveldonderzoek te laten doen. Heb jij die al gehad?

Hoop voor je dat het allemaal meevalt, maar dat is mijn idee wat ik erbij krijg als ik je verhaal lees.

5. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hey

ja die onderzoek heb ik al gehad voor het zicht en bleek dus aan de linker kant ( voor mij rechts maar in het oog is dat anders om ) stukke minder te zien, ik zeg blinde hoek maar kan het ook omschrijven als mmmm een wazige vlies die op dat stukje zit,, ik zie daar lijntjes doorbroken in plaats van heel ( ook zo'n leuk testje ).

nou ik hoop dat niet maar kwam wel in mijn gedachten dat er misschien iets mis is daar in de hersenen ( slik ) heb iedergeval geen rare hoofd pijnen of aavallen van iets dan ook.

moet morgen naar de internist voor een planning voor bloed en hersen scan. mijn vader heeft de ziekte van renaud en dat kan ik geerft hebben daar kan het ook nog door zijn gekomen.

ik hoop maar dat het goed komt :(

vroeg mij nog af kan zo' scan kwaad als je zwanger bent ??? weet nog niet of ik het ben of zo maar denk tegen die tijd dat ik het wel weet.

xxxjes

6. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik mocht niet door de scan, toen ik zwanger was.
    Dus zou het wel even aangeven als ik jou was.
    Bij een prolactinoom is het ook niet dat je hoofdpijn hebt of aanvallen ofzo.

7. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    dan zal ik het morgen even vermelden. Mocht hij snel gedaan worden moeten ze eerst mijn bloed maar testen op zwangerschap.

zuchttt ik heb zo geen zin in morgen :( zie het echt niet zitten

11:20 duim voor mij

xxx

8. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    nou dames
    ik kom net van de oog ziekenhuis af en ben 9 buisjes bloed armer,, stond er zelf versteld van dat ik nog overeind stond;)

25 nov krijg ik het resultaat...

xxx

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Spannend meis!
    Ik duim voor je ;)

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Spannend zeg, sterkte met wachten en ik zal ook duimen!

11. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ben benieuwd wat er uit komt, spannend hoor.
    Sterkte ermee he.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Spannend zeg! Nu maar hopen idd dat ze weten waar 't vandaan komt.

Hier ook ervaring met plotseling zichtsverlies. Ik zie helemaal niks meer met m'n rechteroog, zo'n beetje van de ene op de andere dag gekomen. Terwijl ik daarvoor echt hele goede ogen had, m'n linkeroog is nu gelukkig nog steeds goed.
    Na veel onderzoeken in verschillende ziekenhuizen kwamen ze erachter dat ik een tumor in m'n oog had, kwaadaardig. Ze dachten eerst ook dat het uitgezaaid was, maar dat was gelukkig niet het geval. Daardoor kan ik nu wel makkelijker leven met het feit dat ik door m'n rechteroog gewoon helemaal niks meer zie. Het is bestraald en later is de tumor met een laser nog een paar keer verbrand, en nu is het stabiel. Het kan altijd weer terugkomen, dus ik moet vaak op controle. Als het weer terug zou komen, zou m'n oog eruit moeten en krijg ik een kunstoog, maargoed, daar ga ik even niet van uit.

Ik moet zeggen dat ik het verder eigenlijk niet zo heel erg vind, vooral ook omdat ze dus in eerste instantie tegen mij zeiden: "geniet maar van de kerst (ze kwamen er begin december achter), want het is waarschijnlijk je laatste". Dus nu denk ik er allemaal wel wat makkelijker over. Maargoed, het is soms wel lastig dat ik bijna geen diepte kan zien, en ook met autorijden bijv.

13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hey linda

jeetje zeg pfffff nou hoop dat ook niet ik wordt ook getest op kanker, routine routine allemaal,, ben op zoveel getest en ja dat zat erbij.. dan moet je toch even slikken.

ook wat ik van andere hoor vind ik best beangstigend. Maar goed we wachten af en ik laat mij niet gek maken.

xxxx

14. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    nou we zijn niet veel verder gekomen,

vandaag de bloed uitslagen en daar kwam niets uit, maar helaas heb ik ook vandaag het bloed onderzoek voor renaud over moeten doen. weer vier buizen minder bloed. deze buizen moeten verwarmd worden en dat hadden ze vergeten te doen twee weken geleden.. ben dus nog geen hond verder gekomen.

daarbij is het onderzoek op 19 nov ook al mis gegaan,, de machine bleek kapot te zijn dus die zenuw geleiding onderzoek mag weer over gedaan worden op ja ja 3 dec mijn verjaardag om 2 uur en om half 4 weer naar de oog arts..

happy birthday zou ik zo zeggen.

ik ben echt troots loos:(:(:( kan wel janken als hier niets uit komt moet ik door naar een neuroloog. en ondertussen krijg ik weining steun van mijn man ,want die is ziek ( m griep en ik heb echt niets geen griep te bekennen, iedergeval een plus punt )

mijn moeder is ondertussen ook over haar toeren en opgelucht dat het iedergeval geen kanker pfffff ja gelukkig, maar ik blijf troost loos

xxxx

15. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Ben je al bij een neuroloog geweest? Ik heb zelf MS en heb een Oogzenuwontsteking gehad, waardoor mijn linkeroog blijvend beschadigd is. Heel vaak begint MS met een dergelijke ontsteking.

Grote kans dat het dit niet is hoor, ik wil je absoluut niet bang maken, maar die onzekerheid is ook niets. Ik zou het in ieder geval even navragen.

Sterkte

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wat een gedoe allemaal zeg. En dan nog niks weten :(
    Ik maak met tijd en wijle van dicht bij mee hoe ellendig dat allemaal kan zijn want ik heb een vader met hele slechte ogen en weet ik wat allemaal aan ellende steeds aan zn ogen.
    Hij had al rond de -21 toen ik puber was. Alleen dit konden ze toen nog niet maken met bril glazen. En verder meten als -21 kon ook niet.
    Als ik mn vader onderweg tegen kwam moest ik hem bijna omrijden voor hij zag dat ik het was. Hij zag dan iets wazigs maar gezichten oid niet.
    Na n tijd hebben ze hem aan staar geoppereert en toen nieuwe lenzen in zn oog gezet. Deze kunst lezen hadden vanzichzelf al n sterkte en toen kon hij EN dunnere glazen in zn bril EN beter zien omdat nu de juiste sterkte (-17) gemeten kon worden.
    Bovendien heeft mn vader nog eens puntige ogen (normaal zijn je ogen rond natuurlijk) en kan hij zn ogen niet stil houden (die gaan de gods ganse dag van links naar rechts en weer terug)
    En 8 jaar geleden zag hij ook ineens n zwarte balk in zn gezichts veld. Bleek zn netvlies los te laten! En tijdens dat ze dat oog aan t oplappen waren begon oog nr 2 ook. 8 operaties en 2 a 3 jaar verder en n medische misser trouwens... heeft hij nu nog minder zicht door dat het licht bijna niet binnen komt (gezichts verlies van 70 % aan een oog en van 90 aan de ander) en staat het beeld verkeerd afgesteld zeg maar. Als hij naar n tafel kijkt ziet hij het eene beeld hoger met zn eene oog als t ander. Zoals Linda nu geen diepte meer kan zien (ook heftig verhaal trouwens!) kan hij dat ook niet en nog erger hij weet niet welke van de 2 beelden nou klopt! Dus heeft hij sinds die tijd maar een bril met 1 glas erin en aan de andere kant zwart plastic. Beetje n piraat nu. Maar anders was er niet mee te leven.
    Maar goed wat ik hiermee wilde....eigenlijk alleen n dikke knuffel geven want zoals ik dus vertelde ik weet hoe ellendig het allemaal kan zijn. En dan vooral als ze niet weten waarom (hebben ze bij mn vader ook niet geweten maar dat was ook jaren terug) je gezichts veld zo verslechterd is.
    Ik ben zelf bang dat ik mn vader achterna ga. Maar ergens is dat ongegrond want ik heb nu "pas" -7 en -8. Dat is ook erg veel maar gelukkig geen -21! En kan mn ogen gewoon stil houden en draag lenzen (wat mn pa dus absoluut niet kan ivm zn oogvorm)
    Maar toch zit daar ergens dat stemmetje die zegt "wat als.."
    Ik heb wel af en toe dat ik ineens een sliert door mn gezichtsveld heb alsof je iemand op tv ziet die niet herkent mag worden. Dan komen er allemaal van die blokjes over zoiemands gezicht die flikkeren enzo alsof je door geslepen glasvlakjes kijkt.
    Daar zijn ze ook nog niet achter wat dat is. Maar ik wijd het maar aan moeheid (meestal is het er als ik me moe voel...of het dat ook is...geen idee!) Dat gevoel van niet heel zijn heb ik dan ook. Want waar ik ook kijk die sliert zit er voor. En het komt zomaar ineens opzetten zonder waarschuwing. Voel me dan echt opgelaten als ik niet thuis ben en erg onzeker.

Meid, ik hoop dat t allemaal te weiten is aan je infectie en dat alles met die infectie mee weg gaat. En dat ze daar dan maar snel achter komen en het allemaal met n sisser af loopt!
    Dikke knuffel en sterkte!

17. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    zoals je beneden ziet dat moet ik eerst ondergaan en dan wordt ik door verwezen naar een neuroloogggggg ( ik wordt er gek van ) ik hoop dat het alleen maar een oogzenuw geleiding ontsteking is ( dat kan het ook nog zijn ) en voor de rest niet, ik heb aan dat oog namelijk ook een bacteriële infectie die nu behandel wordt met druppels en zalf ( bleee wordt daar ook gek van na 4 weken )

als ik dat aan mijn oog zenuw heb kan het nog maanden tot een jaar duren voordat het beter wordt of zo blijft en de rest mocht het iets anders zijn ??? moi ik weet het niet meer

and thanks voor de steun iedereen dat doet een mens toch echt goed. :)

xxxx

18. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik heb er wel ervaring mee maar bij mij kwam het door een bloedpropje dat een bloedvat afsloot in mn oog.
    Zo'n jaar of 13 geleden mee wakker geworden, je gaat naar bed met 2 ogen en je wordt wakker met 1.
    Het was net alsof ik door kippengaas keek, sommige gedeeltes zag ik nog wazig en de andere stukken waren zwart.
    Gelijk naar de huisarts gegaan toen die wimpelde me af met 'iedereen heeft wel eens een vuiltje in het oog' maar we bleven volhouden dat het geen vuiltje was, dus kregen een verwijsbrief naar het oogziekenhuis.
    Daar ongeveer 3 uur in de wachtkamer gezeten, ze dachten dat ik 83 was, tot ze er achter kwamen dat ik van 83 BEN.
    Toen ineens was ik een spoedje, heb nog nooit zo hard door een ziekenhuis gerend met 3 artsen erbij.
    Maakte best wel impact op me toen als jonge meid van 13, pa had het toen ook niet breed toen. Zeker niet toen we bij de lift stonden en de arts op de liftknop stond te rammen in de hoop dat hij dan eerder zou komen en toen toch maar de trap gepakt.
    Dan is er iets goed mis..
    Vele onderzoeken gedaan, oogfoto's ook en daarop was duidelijk de blokade te zien.
    Dat gedeelte konden ze niet meer redden dus deden ze een poging om een ander gedeelte van mn rechteroog te redden, helaas.. paar dagen later verloor ik het complete zicht in dat oog.
    Nu 13 jaar later ben ik er aardig aan gewend, soms als ik moe ben heb ik nog wel eens moeite met diepte in schatten, vergt gewoon veel van me, dus dan grijp ik wel eens mis.
    Niet veel mensen weten dat ik blind ben aan 1 kant, hoeven ze niet te weten ook dan pakken ze alles voor me en dat wil ik juist niet.
    Je ziet het niet aan mn oog, heeft nog gewoon pigment.
    Vaak als iemand er net achter komt proberen ze naar dat oog te kijken van 'weet je het zeker dat je er niets mee ziet? Hij ziet er zo normaal uit'
    daar wordt je wel eens moe van..
    Het is wel goedkoop bij de opticien haha hoef maar 1 lens en 1 glas te laten doen. *bril en lens heb ik omdat mn goede oog snel moe is omdat hij moet werken voor 2, en dan flinke hoofdpijn veroorzaakt wat soms migraine wordt*
    Ik weet wel dat ik sneller moe ben dan anderen, zeker nu het in de ochtend nog zo donker is als ik naar mn werk moet en in de avond ook alweer donker is als ik naar huis toe moet.
    Diepte schatten duurt dan gewoon wat langer.
    Maar ik heb er niks voor gelaten, ik kan er gewoon alles mee doen.
    Ik hoop dat jij je zicht terug krijgt in je oog, zo niet, er is echt mee te leven hoor:D

19. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ik heb goed nieuwwwwwsss

:) na 2 uur onderzoeken kwam ik bij de hoofdarts.. uit die onderzoek zag ze een afwijking maaaaarrrr het komt van mijn hoornvlies :)))))))))))))))))))))))))))))

door de bacterieele infectie heb ik een aangetaste hoornvlies en weet je wat het mooie daar van is HET GENEEST VAN ZICH ZELF :)))))))))))))))))))))))))))) het gaat wel 6 t/m een jaar duren, maar het geneest JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

mijn ouders ook super blij en mijn zus die zat te juichen aan de telefoon :))))))))))))) mag weer make-up op en volgend jaar weer contact lenzen in maar voortaan alleen nog maar 1 dagslenzen. ik vind alles best maar zicht is toch echt mijn allesje en hou ik graag goed :)

hoe mooi kan je verjaardag zijn dan gezond verklaard te zijn en dat je zal genezen :))))))))))))))))))))))))

xxxx and love bollie

Deel Deze Pagina