hallo allemaal, Ik heb in mijn zwangerschappen een bepaalde klacht wat over het algemeen veel lijkt voor te komen. het gaat om veel pijn aan het einde van de zwangerschap rondom rib. Echter is het geen pijn aan de ribben of kneuzing, het is duidelijk een zenuw of een spier en het lijkt wel enorm ontstoken. het wordt met de dag erger. Mijn vorige zwangerschap ook niet meer normaal kunnen omgaan ermee, liggen en ijs er tegenaan was het enige hoe ik de dag en nacht doorkwam(38-41 wkn). Ik heb me toen altijd naar huis laten sturen met ' ach vast een gekneusde rib', maar dit keer heb ik mijzelf voorgenomen om mij niet meer te laten wegsturen. Helaas is het nu al goed raak (35 wkn), wordt steeds erger. ze willen nu een echo doen om te kijken of er iets te zien is aan een zenuw of lever, maar ik ben erg benieuwd naar vrouwen die zoiets soortgelijks (extreems) hebben gehad en of daar toen iets van medicatie oid is voorgeschreven. Ik ben zo bang dat er niks gezien wordt en dat ik thuis verder mag pijnlijden iedere dag. Ik hou het zo niet lang vol... maar wat kan je doen.. voel me zo'n zeur na dit bij de vk te hebben besproken
Ik denk dat als ze niets kunnen vinden het helaas een kwestie word van uitzingen. Bij mn eerste had ik ook zoiets aan de rechterzijde kwam omdat hij constant met zn billen lag te wroeten op die plek en de zenuwen af zat te klemmen. Sterkte iig
Ik heb ook veel last, komt bij mij omdat mijn baarmoeder onder mijn ribbenboog is gegroeid en de placenta daar ook ligt + 2 voetjes van ons meisje.. kortom een te lange baby voor een te korte buik.. En dat gaat idd irriteren en een beetje ontsteken. Paracetamol helpt bij mij wel. Maar ik heb geen ondraaglijke pijn ofzo. Als je dat wel zo ervaart, zou ik gewoon weer naar de dokter gaan, misschien is het dan wel wat ernstigers. Sterkte iig
ik heb er ook enorm veel last van gehad. ik kon dan ook bijna niet zitten. ik heb het ook gehad in mijn schaamstreek liezen. steken verkrampen constante pijn. maar dat bleken toch echt de zenuwen te zijn die afklemmen . bij mij hielp platliggen wel iets. zodat alles wat meer ruimte kreeg. het zat bij mij ook tussen mijn ribben. wat doorliep tot onder mijn oksel.zelfs bij mijn nierstreek aan de achterkant.echt tussen de ribben in eigenlijk. ik denk dat als het een ontsteking zou zijn je dat waarschijnlijk eerder had gemerkt.en een ontsteking tussen de ribben is de kans erg klein op. ik denk meer een beklemming. ijs zou ik persoonlijk niet zo snel doen omdat dat erg koel is. dan zou ik eerder voor een warme pittenzak of kruik kiezen. hopelijk gaat het snel beter. ( ga ervan uit dat het na je bevalling over is! )