Natuurlijke bevalling na keizersnede; yes gelukt!

Discussion in 'De bevalling' started by Zonn, Sep 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonn

Zonn Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Wil even het goede nieuws delen dat ik na een keizersnede twee jaar geleden nu zonder complicaties ben bevallen van mijn tweede dochter:)

Misschien een opsteker voor andere dames die zich afvragen of het op de natuurlijke manier zou lukken na een keizersnede vanwege niet vorderende bevalling.

Dit keer ging het super snel, heel hevige weeen:) maar met als resultaat dat ik van nog niet eens verstreken baarmoedermond in 8,5 uur een kindje op de wereld heb gezet:)

Het leek dus weer niet op te schieten maar uiteindelijk wel.
    Zoooo ontzettend bijzonder om op eigen kracht je kindje op de wereld te zetten. Wat is een keizersnede dan enorm klinisch, koel en afstandelijk.
    Ik vond het (los van de verschrikkelijke pijn met wegpuffen van de persweeen) echt zo fijn dat ik dit heb mogen meemaken.

En daarbij: ik liep na een paar dagen alweer aardig fit rond in huis...dat was na mijn keizersnede wel anders.

2. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    1,486
    223
    63
    Gefelicifeerd! En wat super dat je nu normaal bent bevallen! Helaas heb ik dat niet mee mogen maken en het herstel gaat ook nog moeizaam aangezien de wond nu open staat :( maar geniet ervan en fijn dat je al snel weer op de been bent

3. Bonsje79

Bonsje79 Actief lid

Jan 6, 2013
    194
    0
    0
    Hier ook een positief verhaal! Bij de eerste een spoed keizersnede, omdat m'n dochter vast zat in m'n bekken en haar hartslag omlaag ging. (Ze lag in een stuit) Dit was na anderhalf uur persen overigens.

2 maanden geleden via de natuurlijke manier bevallen van m'n zoon.

Wat een verschil!! Ik herken zo goed wat je beschrijft Zonn, dat je al snel weer op de been bent. Ik had bij mijn zoon een sub totaalruptuur, zijn een half uur aan het hechten geweest en nog vond ik dat allemaal niet erg. Ook de weeënstorm en de bevalling binnen 2 uur (!) niet. Ik was zo blij dat het me gelukt was!!

Ik vind het nog steeds zo jammer dat het bij mijn dochter allemaal zo is gelopen (onder algehele narcose, haar pas na 5 uur gezien, kraamvisite die haar eerder heeft gezien en zelfs aangeraakt dan ik...)
    Maar zo blij dat het bij m'n zoon allemaal zo fijn is verlopen!

Maakt weer een hoop goed!

4. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,088
    221
    63
    Female
    Gefeliciteerd Zonn! En wat fijn om te horen! Ik heb bij mijn dochter een keizersnede gehad en wil nu heel graag gewoon bevallen, dus zo'n verhaal geeft me weer hoop dat het deze keer wel gaat lukken:)
    Geniet van de kleine!

5. Eulalia

Eulalia Fanatiek lid

Oct 17, 2012
    1,058
    949
    113
    Zonn, hoe verliep jou vorige bevalling dan? Waarom werd dat een keizersnede?
    Ik heb ook een ks gehad, ontsluiting bleef hangen op 7 cm en ze lag scheef met haar hoofdje.
    De vk vertelde me dat ze vermoedt dat ik een smal bekken heb. Aan de ene kant wil ik zoooo graag natuurlijk bevallen, maar stel dat mijn bekken echt te smal is ja dan wordt het toch echt weer een ks, en weer driekwart bevalling en dan nog ks erachteraan zie ik niet zo zitten.

Ik zit dus heel erg in dubio wat ik moet met een 2e, daarom vind ik het fijn te weten of jou ontsluiting bij de eerste ook bleef hangen, zo ja is het natuurlijk wel een groot succesverhaal dat het je nu gewoon natuurlijk gelukt is!

6. sojo

sojo Bekend lid

Jan 14, 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    T is al wat jaartjes geleden maar ook ik heb een normale bevalling gehad na een keizersnee. En ik ga nu over 3.5 week voor de tweede gewone bevalling.
    Ik heb wel heel veel pijn gehad in mijn littken maar met de rugge prik ging dat prima. Het scheelt zo veel in het herstellen.

En ik vind het nu ook wel weer vreselijk spannend en ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.

7. Zonn

Zonn Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie leuke reacties, fijn dat het anderen ook gelukt is!
    @eulalia: bij mij vorderde de ontsluiting niet, niet verder gekomen dan 4,5cm destijds, zwakke ontsluitingsweeen en hartslag van mijn dochtetje ging omlaag. Daarbij was mijn dochter vrij groot, 4220gram en als we doorgingen tot tien cm, dan was de verwachting dat dit een drama van een bevalling zou worden.

Wens je een natuurlijke bevalling toe, of in ieder geval een wijs besluit. Kan me heel goed voorstellen dat je overweegt voor een geplande keizersnede te gaan.
    Een tussenweg is misschien, dan mocht het al snel blijken dat het onvoldoende vordert dat je dan een keizersnede met ruggenprik krijgt.
    Is toch veel minder heftig algehele narcose.

8. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Wat fijn! Gefeliciteerd met je kleintje

Ik hoop ook zó op een gewone bevalling dit keer

9. Eulalia

Eulalia Fanatiek lid

Oct 17, 2012
    1,058
    949
    113
    Ik had juist knallers van weeën, pff gelukkig is mijn moppie bijna 2 maanden en hoef ik nog lang niet te beslissen! We zien het wel!

10. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Van harte gefeliciteerd! Fjn om te lezen dat het dus wel kan :)

Ik heb een geplande keizersnede gehad ivm placenta praevia. Ik hoop op een natuurlijke bevalling na een evt tweede zwangerschap!

11. Asherah

Asherah Bekend lid

May 22, 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Gefeliciteerd!! En wat gaaf zeg, ik hoop dat het bij mij ook mogelijk gaat zijn als ik zwanger mag raken van een tweede!!

12. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Wat fijn voor je! Zelf zal ik wederom bevallen met een keizersnede. Ik heb gelukkig geen faalgevoel ofzo omdat ik wederom met keizersnede beval, so be it :)

13. littlemissme

littlemissme Bekend lid

Sep 1, 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! En wat een mooi positief bericht :)

Ons mannetje is bij 6cm ontsluiting gehaald ivm zakkende hartslag met een spoedkeizersnede :( terwijl het eerst nog de thuisbevalling leek te worden waar ik op hoopte.. emotioneel zal het nog tijd nodig hebben het een plekje te geven. Vooral dat ik die thuisbevalling niet meer mag :( maar wel een opsteker dat de volgende keer het misschien toch een natuurlijke bevalling kan worden! Klinkt misschien raar maar dat voelt als een gemis of falen ofzo dat het niet gelukt is een dat ik niet weet hoe het voelt om je kind te baren. De weeën vind ik goed te doen. . Heb ook echt wat jaloezie gevoeld naar anderen die na mij wel een natuurlijke bevalling hadden.. :s

14. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Wat rot dat je dat gevoel hebt! Misschien is het een tip om met een psycholoog te gaan praten? Die kan jou aangeven dat je echt niet hebt gefaald en ervoor zorgen dat dit een plaats krijgt.

15. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Wat fijn! Hier geprobeerd maar helaas niet gelukt...

Hier bij de eerste en geplande ks gehad ivm stuit. 2e kindje lag goed dus in principe geen problemen om natuurlijk te bevallen maar helaas, kleine dipte enorm in de hartslag dus werd het alsnog een spoed ks...

Ik heb vrede met mijn keuze achteraf (mocht ook voor een geplande ks gaan maar wilde het toch graag zelf proberen) maar er is wel een giga verschil tussen gepland of spoed en de spoed vond ik vreselijk... Enorm stressvol, pijnlijk en geestelijk veel zwaarder.

16. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    Wat super fijn TS!

Ik ben bijna 3 maanden geleden ook natuurlijk bevallen na een ks bij de eerste. Ik vond het zo'n prachtige ervaring, ik ben blij dat ik het ook op de gewone manier mee heb mogen maken :)

17. littlemissme

littlemissme Bekend lid

Sep 1, 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tot zover helpt het gelukkig al heel veel om gewoon met iedereen die maar wil luisteren te praten, heb ook een zus en een goede vriendin die beiden ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt. Het is nu ook nog zo vers allemaal maar het zal vast een plekje krijgen.
    Maar bedankt voor de tip :)

18. miexie

miexie Lid

Jan 5, 2011
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ohhh wat fijn, gefeliciteerd!!! Doet mij, als moeder van een ruim 11 weken oude dochter erg goed om dit te lezen, dus bedankt dat je dit hier hebt gedeeld!

Ik ben ook bevallen via een keizersnede. Op donderdagavond werd ik ingeleid omdat het kindje vrij fors zou zijn in verhouding met mijn lichaam, ben vrij klein. (uiteindelijk bleek ze 3885 gram te wegen bij de geboorte wat voor mij vrij flink was).

Anyway, op zaterdagochtend kwam het ballonnetje (om de baarmoedermond te rijpen) er 'pas' uit. Toen naar de verloskamer waar bleek dat ik door het ballonnetje 4 cm ontsluiting had. Lichte weeën had ik al een tijdje en die werden niet veel zwaarder toen men de vliezen brak. Daarom vrij snel weeënopwekkers gekregen en 's avonds zat ik nog steeds op 4 cm. Kindje was ook niet ingedaald. Dus het werd een keizersnede.

Op het moment zelf van het een opluchting dat ze haar gingen halen, maar nu merk ik dat het meer met me gedaan heeft/doet dan ik had verwacht. Ondanks dat de gynaecoloog heeft gezegd dat het niet waarschijnlijk was blijf ik me afvragen of het toch niet was gelukt uiteindelijk als ze de weeenopwekkers nog hoger hadden gezet.

Maar wat me misschien wel meer dwars zit is dat anderen er heel licht over denken.

Een vriendin van me is nu zwanger van haar tweede (eerste keer een snelle en goede bevalling gehad met amper 'kleerscheuren') zei dat ze best via een keizersnede zou willen bevallen. Met andere woorden, dat leek haar veel makkelijker, zo klonk het althans. Ik denk dan, als je zo'n bevalling hebt gehad de eerste keer ben dan dankbaar voor de mooie ervaring, want dat lijkt het mij, maar misschien zie ik dát juist verkeerd.

Ook heb ik het idee dat mijn partner, ondanks dat hij de keizersnede best heftig vond om te zien, er ook vrij licht over denkt. Zo hoor ik van andere mannen dat ze zo'n bewondering hebben voor hun vrouw enz. Nou dat hoor en merk ik niet van mijn partner.

Al met al, hoop ik dat een (hopelijk) volgende bevalling wel lukt via de natuurlijke weg, vandaar dat ik erg blij ben dit hier te lezen.

Zo het was een heel verhaal, maar wilde het graag even kwijt. Wellicht zijn hier meer dames met vergelijkbare meningen/gevoelens.

Groetjes!

19. wish23

wish23 Lid

May 17, 2011
    60
    0
    0
    dierenverzorgster
    drenthe
    Wat fijn om hier succesverhalen te lezen!

Zelf hoop ik ook op een natuurlijke bevalling, bij mij is de eerste een spoedkeizersnede geworden ivm dalende hartslag van mn dochter.

Maar ik ben dus toen mn dochter 6 maand was weer zwanger geworden, en zal dus 13 a 14 maand na mn keizersnede weer bevallen, ik hoop zo dat het mag/kan!

20. Ti87

Ti87 Bekend lid

Apr 12, 2012
    613
    0
    0
    #20 Ti87, Oct 26, 2013
    Last edited: Oct 26, 2013
    Gefeliciteerd nog! En wat fijn om die succesverhalen te lezen. Ik heb ook een ks gehad omdat na 18 uur mijn ontsluiting nog steeds bleef hangen op zo'n 5 cm. De gyn wist niet te verklaren hoe dit kon en zei dat ik de volgende keer natuurlijk mocht bevallen mits de baby niet veel zwaarder is dan mijn zoontje (die woog 4084 gram). Toch wel fijn om te lezen dat als de ontsluiting eerst niet vorderde het bij een tweede keer wel zou kunnen

@ miexie: ik herken je verhaal wel een beetje hoor. Ik las weleens verhalen van vrouwen die na 2/3 dagen weeën alsnog natuurlijk zijn bevallen en dan dacht ik misschien had ik het ook nog paar dagen moeten volhouden. Maar ik lag ook aan de weeënopwekkers en die was dus wel voluit hoog gezet maar niets hielp. Toen zeiden ze ook van als dit allemaal niet werkt zit er niets anders op dan een ks dus ik ga er maar vanuit dat het echt niet anders had gekund. Maar wat vervelend dat je partner niet zo laat merken dat hij bewondering voor je heeft. Misschien kan je hem vragen wat hij er eigenlijk van vond? Of hij wel beseft hoe zwaar (en vooral het herstel) een ks eigenlijk is. En nee, je hoeft niet te persen of je te laten inknippen of misschien wel uitscheuren maar je laat wel gewoon je buik opensnijden. Dat is ook niet niks ;)

Share This Page