Ik heb een dochtertje van 11 maanden en ben op het moment 16 weken zwanger en heb een heftig eerste trimester achter de rug. In week 8 gingen we op wintersport en heb ik een geperforeerde blinde darm gehad. Geopereerd en 10 dagen in het ziekenhuis in Frankrijk gelegen. Thuis knapte ik niet op en ben ik na 3 weken weer acuut opgenomen met buikvliesontsteking en weer geopereerd. 12 dagen in het ziekenhuis en nu aan herstellen met veel rust. Mede Door de zwangerschap gaat het genezingsproces heel traag en heeft het tijd nodig. De baby maakt het Tot nu toe gelukkig nog goed! In het ziekenhuis heb ik continu antibiotica gehad en thuis ook nog via het infuus. In totaal 5 weken. En nu nog minimaal 4 weken oraal antibiotica. Ik zou het liever niet nemen, maar het heeft meer prioriteit dat de ontsteking in mijn buik nu echt weg moet en niet meer terug komt. Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die tijdens hun zwangerschap langdurig antibiotica hebben gehad of operaties. En wat jullie ervaring/verhaal is.
Ik heb tijdens mijn 2e zwangerschap 5x een ab kuur van minimaal 7 dgn gehad. Ik ben ook met 21 weken geopereerd aan mijn gal ivm gevaar voor vergiftiging toen. Mijn kindje is met een lager geboorte gewicht ter wereld gekomen... Maar heeft er niks aan overgehouden! Sterkte ermee hoor!
Ik gebruik vanwege mijn longziekte standaard antibiotica (al vanaf dat ik 6 was). Voor de zwangerschap wel uitgezocht of deze antibiotica mag tijdens de zwangerschap en gelukkig kan het geen kwaad. Tijdens de zwangerschap ook 3 kuren gekregen waarvan 1 via infuus. Ik wordt wel extra in de gaten gehouden en krijg extra echo's, maar de baby lijkt er niets van te hebben, groeit als kool Wat vervelend dat je zo ziek bent (geweest), zeker tijdens je zwangerschap! Ik hoop dat je je snel beter voelt en kan genieten van de kleine in je buik! Maak je niet te druk om alle medicatie, de artsen geven je echt niet zomaar iets en er mag redelijk veel tijdens de zwangerschap, zonder dat je kindje daar last van heeft.
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ook veel antibiotica gekregen en tijdens de bevalling iedere 4 uur. De baby had nergens last van, alleen had ze veel last gehad van spruw. Dit heeft lang geduurd eer het helemaal over was (zon 7 maanden), kwam steeds terug. Zelf had ik geregeld een schimmelinfectie door de antibiotica.. Nu weer antibiotica gehad en zal ook weer tijdens de bevalling iedere 4 uur krijgen via infuus.
Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen dat er nog meer mensen zijn die antibiotica/operaties hebben gehad, waarbij het allemaal goed is gegaan met het kindje. Ik vind het wel erg spannend allemaal. Tot nu toe ziet alles er nog steeds goed/normaal uit. Het voelt gewoon zo "slecht". Bij de eerste heb ik nog geen paracetamol genomen. Maar vertrouwen houden dat het allemaal goed komt
Ik heb heel veel blaasonstekingen gehad en daarom veel medicatie (wisselde medicijnen) Uk was 5.5 week tevroeg maar waarschijnlijk door de blaasonstekingen.laatste weken kwam ik er niet vanaf.alles is ook goed.
Op dit moment heb ik een bacteriële infectie dus antibiotica. Slik het liever ook niet, maar niks doen is ook geen optie omdat de infectie op het vruchtje kan slaan.
Ik snap dat je je zorgen maakt, is niet niks wat je allemaal hebt moeten meemaken! Gelukkig gaat het goed met je kindje. Ik heb zelf ook meerdere keren ab gehad ivm blaasontsteking. Wel minder dan jij maar ook ik voelde me er niet lekker bij, het liefst slik je natuurlijk niks, maar wat moet dat moet. Een zieke mama is ook niet goed dus je kan niet anders. Je kan wel eventueel straks (laatste 6 weken van je zwangerschap) en eventueel daarna nog even aan de baby zelf probiotica geven, orthiflor start is daarvoor geschikt. Dan geef je je baby een goede start met een goede darmflora. Heb ik zelf ook gedaan en gaf me een goed gevoel. Sterkte de komende tijd en ik hoop dat je snel kan genieten van je baby!
Dankjewel voor jullie reacties! @Laverna: Sterkte! @Carmen1985: Ik slik nu zelf ook al een paar maanden pre-/probiotica. Hoe heb jij dit aan je baby gegeven?