...maken jullie dit zelf of halen/bestellen jullie dit? Of zeggen jullie, neem maar liever marsepein of iets anders? Ik ben overstag, wil ook proberen van die mooie taarten te maken. Er komt zo een poll aan!
@mimi, nee misschien niet. Maar ik zag op internet een vrij simpel recept voor fondant, vandaar de vraag.
Ik bekleed ze inderdaad ook vooral met marsepein, boetseren/puzzelplaatjes etc. wel meestal van fondant (evt. met tylose) vanwege drogen .
Ik gebruik fondant voor mijn taarten, en die koop ik. Je kunt het wel zelf maken (marshmellow fondant) en er staan verschillende recepten op internet, maar dat is mij teveel een kliederboel. En een pakje fondant kost rond de 2 euro, dus waarom zou ik gaan klooien? Marsepein vind ik wel lekker, maar ik vind fondant toch fijner om te bekleden ...
Ik decoreer zelf taarten, (eerder ook op bestelling, nu tijdelijk even niet). Ik zou geen fondant zelf gaan maken en als je nooit eerder taarten hebt gedecoreerd zou ik ook geen fondant nemen om mee te beginnen: het scheurt namelijk veel sneller dan marsepein... Ik zou dus eerst beginnen met marsepein, als je een paar keer geoefend hebt en de lap marsepein netjes over de taart krijgt, dan eens gaan proberen met fondant Ik vind persoonlijk taarten met marsepein trouwens veel lekkerder: fondant is mierzoet en over een toch al zoete taart erg machtig. Marsepein is qua smaak beter in verhouding met de cake en vulling zelf.
Ik koop altijd alles bij de Jamin, zelf vind ik Fondant lekkerder dan marsepein, ik heb het 1x zelf geprobeerd te maken en werd gek, daar koop ik het liever zelf
Ik heb gekozen voor anders, namelijk beiden. Ik heb een pak gekocht, die is nu op, en ik ga het ook zelf maken.
Ik gebruik ook het liefste fondant en koop dat gewoon. Tis nog nooit in mij opgekomen om het zelf te gaan maken.
Kopen! De eerste keer dat ik zo'n taart ging maken heb ik de fondant zelf gemaakt. Wat een crime! Smaak was ok, maar het was niet te bewerken en de hele keuken plakte een week later nog!
ik heb het wel zelfs gemaamkt van marsmellows, vond het best simpel, maar meestal koop ik het gewoon, net even wat sneller en makkelijker
Dan ga ik het ook maar eens kopen! Gelukkig hier in de buurt vrij recent een 'bakwinkel' gekomen. De reden dat ik eigenlijk liever fondant zou gebruiken dan marsepein is dat ikzelf (en een aantal mensen in mijn omgeving) marsepein echt niet zo lekker vinden. 't lijkt me sowieso al werk genoeg.
ik maak ze zelf. Op dit moment ben ik er totaal niet mee bezig na een drukke periode van verjaardagen. Maar ik vind het leuk om ze zelf te maken wel moet je er de tijd voor hebben..... edit zie dat het om het fondant gaat en niet om de taart hihi...ik koop dus fondant zie het niet zitten om het zelf te maken haha....
Ik bekleed ze alleen met fondant. Vanaf het begin gedaan vond t niet moeilijk ( en heb nooit een cursus oid gevolgd ) Zelf maken heb ik nog nooit gedaan vind kant en klaar kopen veel makkelijker En ik lust geen marsepein vandaar fondant
alleen al je een hele goede keukenmachien hebt zou ik het zelf maken ik koop trouwens hier en de buurt bakels fondant voor 5 euro te kilo dus ik ben gek als ik het zelf maak. ik gebruik ook veel marsfond om te bekleden het beste van beide hihihi