Iemand ervaring met aangifte van een nog niet bekende naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door ikkeook, 19 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Je mag elke naam geven. Als het niet ongepast is. Hoeft niet aan te tonen de naam bestaat. Dat was vroeger.

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik heb je eerdere topic gevonden en deze namen worden heus wel goed gekeurd bij aangifte. Ik hoop stiekem wel dat je een jongetje krijgt want die meisjesnaam...ai :)

3. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ik heb ook even terug gekeken en heb toen ook op je topic gereageerd. ik vind de namen erg leuk en worden zeker niet afgekeurd. anders zouden er heel veel namen afgekeurd moeten worden. ik zou zeggen ga ervoor.

ik zal je de namen van mijn kids in een pb sturen als onze bink ook geboren is. de namen van de meiden komen inmiddels wel vaker voor.

4. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Zelfs Beautifull Hope(kind van rafaella) is goedgekeurd, dus ik zou me geen zorgen maken.

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    De naam van ons tweede is nog nooit gegeven. Wel een andere schrijfwijze. De gekste namen mogen dus waarom jullie naam niet. Smaak is een ander verhaal voor iedereen natuurlijk. Als je je kind Beer, Storm, Bloem, Bikkel en Lente mag noemen, mag de naam van een pasta saus ook wel ;)

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je nog steeds de meisjesnaam met een S. hebt, deze komt voor in de Nederlandse Voornamen Bank. Is dus al gegeven. En de jongensnaam met een Z. komt er ook al in voor! Deze namen zijn dus niet nieuw. Ik dacht ook wel dat ze erdoor zouden komen.

Voer hier je naam in:

Nederlandse Voornamenbank

(het kan natuurlijk dat ik achterloop, dat je al weer nieuwe namen gepost hebt, maar deze heb ik gevonden).

7. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    zijn idd andere namen dan die jij gevonden hebt

8. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Idd het begint niet met een s of z
    De meisjesnaam met een B en de jongensnaam met een L
    Zilvester plaatste ik omdat ik het een leuke naam vond eventueel Aalst doopnaam bij een jongen maar bedankt voor jullie reacties dat gaat vast goedkomen met deze namen ;)

9. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben 1 dochter een naam gegeven die nog nooit voor is gekomen in Nederland. De andere dochter is nu de 3e in Nederland.. wij wilde origineel zijn en dat is gelukt.
    Toevallig dat toen we de naam voor onze 2e dochter hadden verzonnen, zagen we op tv bij discovery een vrouw die zich voorstelde met dezelfde naam. Toen wisten we dat de naam wel bestond.. Hij komt ook niet voor bij de voornamenbank.. nu dus wel 1x :D Hier hebben ze er geen punt van gemaakt. Wel vonden ze de namen apart en hadden ze er nog nooit van gehoord.. komt vast goed met die naam van jullie ;)

10. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant

Ik ben erg benieuwd ontvang graag een Prive berichtje van je met de namen!
    Maar voor nu eerst heel veel suc6 met de bevalling!!

11. Linana

Linana Niet meer actief

Zolang het geen beledigende naam of ongepaste naam, dan wordt er echt niet moeilijk over gedaan.

12. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    dat denk ik ook wel dat het goed gaat komen. ik vind ze erg leuk en zeker bijzonder. :D

13. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    dank je! wij zijn nu al helemaal verliefd op de namen maar nu eerst maar eens zwanger raken!
    en jij wachten op de bevalling van jou kleintje!

14. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    onze naam is in ieder geval goedgekeurd;)
    hopelijk ben je snel zwanger en kunnen jullie de namen gebruiken.

Deel Deze Pagina