Ik ben enkele weken geleden begonnen met Provera en Clomid 50. Deze cyclus is vervolgd d.m.v. echo's. Op de echo op dag 24 was te zien dat het eitje was gesprongen, volgens de mevrouw die de echo maakte was het net gebeurd. Ik heb gisteren, op dag 31, bloed laten prikken om te bekijken of het een goede eisprong is geweest. De mevrouw die de echo maakte twijfelde daar echter niet aan (heb officiële uitslag daarentegen nog niet). Nu zit ik dus vandaag op 32 van de cyclus (8 dagen na de eisprong) en ik verlies vrij veel oud bloed. Maar hoe kan dat nu? De menstruatie komt toch pas zo'n 14 dagen na de eisprong? Dat zou pas volgend weekend ergens zijn. Iemand ervaring?
Gemiddeld is het 14 dagen. Maar het kan enorm verschillen. Bij mij is het 6-7 dagen. pas als de menstruatie echt doorzet stopt de telling van de luteale fase. Dus bij bruin verlies nog niet. Ik zou het wel even doorgeven aan de gynaecoloog, want minder dan 10 dagen is wel kort.
Bedankt voor jullie reacties! Ik zou willen dat het innestelingsbloed was, maar die kans lijkt me zeer klein. We hadden namelijk een negatieve samenlevingstest deze ronde en de uitslag van het zaad was ook slecht. We starten volgende ronde pas met IUI. Ik wist niet dat er ook dames zijn waarbij de lf minder dan 14 dagen duurt. Ik bel morgen het ziekenhuis maar eens even op. Ik verlies nog steeds wat bloed, maar het is veel minder dan bij een normale menstruatie. Het is ook bijna allemaal oud (donker rood / bruin / bijna zwart), er is maar heel weinig helder rood bloed. Als gisteren toch de eerste dag van mijn menstruatie was dan zou ik morgen weer met Clomid moeten starten, maar ik weet niet goed of ik dit als menstruatie moet rekenen. Morgen het ziekenhuis maar bellen dus...