Hallo Dames, Graag deel ik met jullie mijn verhaal omdat ik merk dat ik hier toch behoefte aan heb, Samen hebben wij besloten dat wij graag een kindje zouden willen, omdat ik al bekend was met het feit dat ik pcos heb zijn we direct doorgestuurd naar de voortplantings afdeling. Omdat dit schijnbaar de normale procedure is werd mijn vriend zijn 'goedje' ook gecontroleerd. Ah fijn, 1 met problemen zou je denken is meer dan genoeg maar helaas kregen we te horen dat ook de kwaliteit van het sperma van mijn vriend niet naar behoren was. ipv de 10 miljoen en 30% actief bleek dit 3 miljoen en 3% actief te zijn.. Flinke domper dus! Nu moet hij Maandag opnieuw zijn 'goedje' inleveren, in de hoop dat het beter is en we de normale procedure van mijn probleem kunnen gaan volgen. Voor het geval dat het bij de 2e testing beter is ben ik 7-6 gestart met provera en 13-7 met clomid. In de trant van laten we er toch maar vast mee beginnen. Mocht het bij de 2e testing weer het zelfde zijn hebben we gehoord dat we niet op een natuurlijke wijze zwanger kunnen raken en dien ik ook te stoppen met de clomid. En blijft de optie ivf de enige optie te zijn. De uitslag en het vervolg gesprek krijgen we 24-7 Spannend dus! Maar nu.... Nadat ik al veel forums door heb gespit ben ik toch wel heel benieuwd naar meer meiden die gebruik maken van Clomid. Ik ben niet gecontroleerd op het groeien van de eitjes, en heb ook geen ovulatie testen gedaan (DOM!) Maar heeft iemand enig idee, wanneer ik nu een bloeding kan verwahten nav het gebruik van clomid. Wel merk ik dat ik meer witte afscheiding heb dan normaal, iemand enig idee? Zijn er meer mensen in een soort gelijke situatie..? Soms...... Baal ik gewoon onwijs... Waarom moet het zo... Het is zo gewenst... des al niet ter min.... Gaan we met liefde deze malen molen in, want we willen graag onze liefde delen.
Heftig meid! Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt! Wat Clomid betreft valt er niets te zeggen over je cycluslengte de eerste keer. Je weet namelijk niet of de eerste dosering de juiste is. Daarom vind ik het raar dat er niet gekeken wordt naar groei van het eitje, want je moet straks wel weten wanneer je ongeveer je ei hebt. Bovendien kan zelfs met een schijnbaar juiste dosering er toch een ronde tussenzitten waardoor je cyclus langer is of je ei eerder of later. Zie ook mijn verhaal 'PCOS, zie het niet meer zitten...' Heel veel sterkte meid, en geef de hoop niet op. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ik raad aan om te vragen of je de clomid mag over slaan en beginnen aan de gonal f met ovitrelle.. Grotendeels van de meiden uit m'n PCOS groepje raakten niet zwanger van de clomid en alleen maar heftige bijwerkingen. Bij gonal f was het de eerste ronde gelijk raak. Gyn heeft me uitgelegd dat ze eerst met clomid starten omdat dat goedkoper is, maar bij gonal f is je baarmoederslijmvlies beter ivm clomid een andere zuurgraad creƫert en bij gonal f is de wand van een eicel beter doordringbaar als bij clomid vertelde ze. Aan de andere kant raken er ook genoeg vrouwen wel zwanger bij clomid.