Iemand ervaring met afscheuring achillespees

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn man heeft afgelopen vakantie tijdens een voetbaltoernooi zijn achillespees afgescheurd.
    Het klassieke verhaal van een knap horen en het gevoel dat er iemand tegen de achterkant van je been schopt.
    Hij kon nog wel lopen en dacht eerst aan een zweepslag.
    Zijn aldaar niet naar een arts geweest want in eerste instantie denk je aan een flinke blessure.
    Gaandeweg de vakantie werden de klachten erger en hadden we vanuit Frankrijk al een afspraak gemaakt bij de dokter in Nederland bij thuiskomst.
    Aldaar testen gedaan en reageerde niet op de knijptest.
    Andere dag naar orthopeed die in eerste instantie dacht dat 6 weken rust en krukken voldoende zouden zijn omdat hij de scheuring niet van buiten kon voelen.
    Bij echo dus volledige afscheuring maar vrij hoog op de plek waar de achillespees overgaat in de kuitspieren en daarom van buiten niet voelbaar.
    Direct in loopgips voor 3 weken en dan weer controle en als herstel voldoende is dan 2 weken dag en nacht een brace en dan nog 1 week alleen overdag.
    Al bij al een heel traject en dan de onzekerheid over het verdere herstel.
    Hij doet werk wat lichamelijk best zwaar is dus dat kan hij niet doen.
    Hij heeft via zijn werkgever een scooter te leen gekregen om zich te verplaatsen zodat die wat kantoorwerk en wat lichte werkzaamheden op de werkplaats kan doen.
    Dit doet hij overigens zittend maar is allemaal best intensief en hij is echt moe na 4 uurtjes maar het geeft ook een onderbreking in de dag en de sleur van het thuiszitten.
    Hij speelt graag tennis maar dat staat nu het komende half jaar in de koelkast maar zijn hier mensen met eigen ervaring en hoe je na het traject je dagelijkse bezigheden weer kan oppakken.
    Ik hoor voornamelijk verhalen over operaties etc maar wil ook weleens iets horen over wanneer het enkel gips is geweest.
    Hoorde van de week ook iemand waarvan haar man eerst 2 weken in het gips zat en toen alsnog is geopereerd.
    Is allemaal goedgekomen behoudens wat stijfheid voor het sporten en soms een koud gevoel in de kuit maar kan zonder problemen werken en alles doen wat niet blessure gevoelig is.
    Nu had mijn man afgelopen woensdag zijn been bezeerd omdat die een fiets wilde verplaatsen en toen bleef die ergens achter hangen wat toch wel pijnlijk was.
    Ik houd ook mijn hart vast voor over 2 weken want straks wordt het alsnog opereren😁
    Ervaringen?

2. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Bij mij is de pees niet gescheurd, maar operatief doorgesneden ivm operatie aan mijn hiel. Ik heb ook 3wkn loopgips gehad. In de loop van de maanden daarna ging het steeds beter met de belasting en is het uiteindelijk helemaal genezen.

Deel Deze Pagina