Iemand ervaring met afstand laten doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    volgens mij is het haar helemaal niet om de naamswijzinging te doen maar om het feit dat als ze de procedure in actie zou zetten dat haar vader dan op de hoogte word gebracht zodat hij goed merkt dat shadixx zelf er niets mee zit en liever zonder dan met hem leeft??

als ik het goed begrijp wil ze hem dat eens goed laten voelen??

geen idee hoe het allemaal in zijn werking gaat. mss eens informeren bij de gemeente? de wetten veranderen daar om de zoveel tijd... dus kan nu allang weer anders zijn allemaal. suc6 iig!

2. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Hmm... Als hij er niet was bij de geboorte waarom heb je hem dan zijn naam gegeven ? Neem aan dat je hem zelf aangegeven hebt dan?

Weet wel dat het zeeeer lastig is dat terug te draaien. Ikzelf kom uit gescheiden ouders en ik weet dat mijn moeder jaren geprobeerd heeft de naam te veranderen omdat ze er continu mee geconfronteerd werd. Niet gelukt uiteindelijk.

3. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    het gaat om haar vader en niet om de vader van haar zoontje

4. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb een paar jaar geleden mijn achternaam in mijn echte vader laten veranderen. Had de naam van de man waar mijn moeder toen mee getrouwd was. Is een heel verhaal, niet boeiend verder.

Wat ik heb moeten doen is:

een brief met motivatie naar de koningin schrijven waarom ik mijn achternaam wilde veranderen.
    Daarna heb ik een gesprek gehad met iemand van de gemeente.

Mijn vader en de man waar ik op dat moment zijn achternaam van droeg zijn allebei aangeschreven dat ik een naamsverandering wilde doen. Die moesten allebei toestemming geven. Mijn vader is ook op gesprek geweest bij de gemeente en heeft officieel aan moeten geven dat ik zijn naam mocht dragen.

De exman van mijn moeder heeft nooit wat van zich laten horen en dan vervalt de toestemming. Daarna heb ik een brief uit naam van de koningin dat mijn vader en ik konden komen tekenen. Ik ben toen weer naar het gemeentehuis geweest om de geboorteakte te laten aanpassen. Daarna is mijn achternaam verandert.

Dit is in het kort de procedure, weet het niet helemaal meer. Mocht je het fijne willen weten, laat het me dan maar weten.

Je moet in iedergeval een goede motivatie hebben. ze doen het namelijk niet zomaar. En er gaat een behoorlijke tijd overheen.

Groetjes Carina

5. Dankjewel! Hele lieve reactie!

Jij ook hartstikke bedankt!

En jij óók dankjewel :p

Het gaat hier, zoals degene na jou, weet even niet meer wie dat was, ook al zei, helemaal niet om mijn zoontje, maar om míj.
    Beetje naar en aanvallend berichtje, maar goed.

Anyway, ik ga het topic laten sluiten, ik schiet erg weinig op met al die berichten over naamswijzigingen, dat is het punt helemaal niet (hoevaak heb ik dat inmiddels al getypt? :)) :)

Voor iedereen die wel heeft gelezen en heeft meegedacht; Thanks!

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik voeg ook niets toe, maar ik hoop dat 't je gaat lukken en ik ben om eerlijk te zijn ook best nieuwsgierig hoe uiteindelijk de procedure blijkt te zijn...

In elk geval sterkte ermee, want 't zal geen makkelijke beslissing zijn geweest en ook vast geen makkelijke weg worden!

7. babs81

babs81 Niet meer actief

moeilijk is dat he?? ik hoor nooit iets van zowel mijn vader en moeder niet!!
    Ik wil graag trouwen... gewoon mijn achternaam kwijt!!

Heb dus ook mijn koffers ingepakt in april/mei dit jaar en 10km verder gaan wonen!! zo zie ik mijn moeder/zus/zusje en me neefjes en nichtjes niet meer!!!

gewoon definitief AFSTAND gedaan!! en mij bevalt het erg goed!!!! IK LEEF WEER!!!!

SUcces..

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Op verzoek gesloten.
    Elmo

Deel Deze Pagina