Iemand ervaring met all inclusive hotel in Oostenrijk in de zomer?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nijn1977, 27 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn1977

    Nijn1977 Bekend lid

    10 nov 2019
    502
    169
    43
    Vrouw
    Wij zitten echt te bedenken waar we dit jaar naartoe gaan op vakantie, want vorig jaar zijn we niet geweest i.v.m. corona.

    Het liefst een leuke kleine camping in Tsjechië of Italië waar ze huurtenten hebben, maar of de camping is al snel groot (groter dan ongeveer 50-60 plaatsen) of je kunt alleen een hele luxe tent huren waar je de hoofdprijs voor betaalt. Een gewone bungalowtent vinden wij prima.

    Maar nu heb ik ook wel eens gehoord over hotels in skigebieden waar je in de zomer veel goedkoper op vakantie kunt dan in het wintersportseizoen en soms zelfs all inclusive. Heeft iemand hier ervaring mee? Of nog tips voor ons?

    Lastig hoor, op vakantie in coronatijd ☺️
     
  2. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Wij hebben in Zwitserland wel eens op zo’n wintersport locatie zomervakantie gevierd. Nouja gevierd, het was een beetje een tegenvaller. Het was namelijk een ontzettend gedoe om van de bewoonde wereld naar die locatie te komen. (Dik half uur haarspeldbochten rijden voor een enkele reis). Vaak zijn dat hoog gelegen plekken. Dus tenzij je het oké vindt om het grootste gedeelte van de tijd in en om je huisje te verblijven, zou ik dat niet aanraden.
    Verder geen tips, wij zijn ook nog zoekende.
     
  3. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Wij hebben geen ervaring met een all Inc hotel in Oostenrijk. Maar wel met Oostenrijk.
    Wij vinden het een heerlijk land, zo gemoedelijk, erg kindvriendelijk, super mooie en schone natuur.
    Wij kiezen vaak een gebied uit waar veel speelplaatsen / thema wandelingen op de berg zijn. Bij deze speelplaatsen zijn vaak allerlei dingen te gebruiken, schepjes voor zand, trap trekkers, skelter.
    Daarnaast zijn er altijd wel in de buurt zwembaden en meren.
    Als je googled op Oostenrijk en kindvriendelijke plaatsen zal je zien wat er allemaal te beleven valt.

    Even een linkje maar er is natuurlijk nog veeeel meer
    https://www.indebergen.nl/weblog/53073-zomervakantie-met-kinderen-in-oostenrijk/

    Wij kiezen juist niet voor all Inc, omdat we de hele dag op pad zijn. Wandelen, spelen, zwembad, dus dan onlogisch om all Inc formule te doen.
     
  4. Nijn1977

    Nijn1977 Bekend lid

    10 nov 2019
    502
    169
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Dan ga ik me daar niet verder in verdiepen ;)

    tips voor een huurtent of andere accommodatie (geen stacaravan) op een kleine camping zijn welkom!
    Voor Tsjechie, Oostenrijk, Italie, Frankrijk... waar er maar plaats is, want alles zit volgens mij al vol!
     
  5. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Waarom op een camping?

    Oostenrijk is bij uitstek het land waar je perfect in een huisje of appartement kan verblijven of zelfs een particuliere zimmer Frei. Er is daar zoveel te zien en te beleven dat je geen resort /campingachtige omgeving nodig hebt. Zonde juist. Een verblijf bij de boer op een bauernhof is daarentegen echt top:thumup::thumup::thumup:
     
  6. Nijn1977

    Nijn1977 Bekend lid

    10 nov 2019
    502
    169
    43
    Vrouw
    Een camping lijkt me leuker voor de kinderen (8 en 10) dan een huisje of een particulier, omdat ze graag met vriendjes en vriendinnetjes spelen ☺️ Maar tips voor een leuke Bauernhof met een paar accomodaties zou wel leuk zijn!
     
  7. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    #7 Butchke, 13 jun 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2021
    Ja dat is uiteraard geheel persoonlijk. Wij houden niet van campings, en onze kinderen van 8 en 11 ook niet.
    En aangezien je eerst informeerde naar een all inclusive hotel, vind ik de stap naar een camping vrij groot;)

    Wij wisselen altijd af tussen hotel, huisje/appartement/bauernhof als we naar Oostenrijk gaan. Vorig jaar in een hotel gezeten, en de meiden hebben nog nooit zoveel vriendjes gemaakt:thumup:
    Die zaten bijna iedere avond met een groep van 20-25 te chillen in de gameroom van het hotel.

    Op deze website vind je leuke accommodaties bij de boer.

    https://www.urlaubambauernhof.at/

    Wij hebben zelf enkele jaren geleden onze vakantie bij ellmauhof in Hinterglemm doorgebracht. Gekozen om alleen ontbijt bij te boeken. Maar dat valt meer onder een hotel accommodatie ipv bauernhof.
     
  8. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    Ja wel eens een paar dagen all inclusief gedaan in Oostenrijk. Ideaal, hele dag stond er een soort taartbuffet, drie keer maaltijden, frisdrank automaat.
     

Deel Deze Pagina