Ik kom er even niet meer uit. Als je gevaccineerd bent, dien je dan toch nog een pcr test te doen 72 uur voordat je vertrekt naar Oostenrijk? Of is het vaccinatiebewijs wat je mee krijgt na de vaccinatie voldoende?
In Oostenrijk geldt de hele eenvoudige 3G regel Ge-impft oder Getestet oder Genesen Dus, gevaccineerd OF getest OF genezen. 1 juli gaat daar het digitale paspoort in werking. Het analoge vaccinatie bewijs is volgens mij niet geldig daar.
Veel landen hebben tot 1 juli bepaalde regels. Als het goed is gaat per 1 juli EU paspoort in en gelden er dan de EU regels. Hier wordt dinsdag over vergaderd binnen de EU.
Voor zover ik weet mag je vanaf de 22e dag na je eerste vaccinatie inreizen zonder test. Zonder vaccinatie of korter dan 22 dagen geleden moet je wel testen. Dit kan ook in Oostenrijk, gratis, bij een aantal testlocaties. (Antigeen test) dit moet binnen 24 uur na aankomst, ook moet je momenteel nog een inreisformulier invullen. Op fantastisch Oostenrijk staat wel veel info
Klopt idd. En vanaf 30 juni hoef je ook geen inreisformulier meer in te vullen. Bovendien als je bent genezen van covid, hoef je geen test te doen/ laten zien
Weet iemand waar je de genezen verklaring kunt krijgen? Mijn man en ik zijn beiden pas geleden genezen, en zit er aan te denken over 2 weken toch nog naar Oostenrijk te gaan
Deze kun je bij de huisarts opvragen, mits je bij de ggd hebt doorgeven dat de gegevens gedeeld mogen worden.
Ik las gisteren op nu.nl dat positieve testen die bij de ggd zijn gedaan automatisch in je coronapaspoort komen. Ik hoop het, wij zijn ook net genezen, dus dat zou een mooie bijkomstigheid zijn van al die ellende.
https://www.nu.nl/coronavirus/6137656/geen-antistoftest-maar-besmettingverklaring-om-coronaherstelbewijs-te-krijgen.html
Omdat ik er niet op vertrouw dat alles op tijd klaar is bij de overheid, qua apps en registratie.. heb ik al contact gehad met de huisarts, zij kunnen een meertalige besmettings/genezingsverklaring aan ons verstrekken
Ip de site van de Oostenrijkse regering kun je een Engelstalige verklaring downloaden en laten tekenen door je huisarts dat je gevaccineerd bent. 22 dagen na de eerste vaccinatie is het geldig en hoef je niet meer te testen en geen ptc formulier in te vullen.