Iemand ervaring met Anderzorg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Essenhout, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demie1983

Demie1983 Actief lid

5 jan 2010
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    De aanvulde verzekering van Anderzorg vergoed ook minder dan de gewone aanvullende verzekering van Menzis. Ze hebben bv geen onbeperkte fysio, dat heeft menzis zelf wel. Menzis heeft trouwens ook nog PMA verzekeringen, daar ben ik nu nog bij verzekerd, krijg je ook goede korting, maar ik stap nu toch over naar DSW, meer vergoed voor 10 euro per maand minder!

2. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Je hoeft het niet verdacht te vinden. Het zit zo: in Nederland zijn vier grote namen die ieder een aantal zorgaanbieders heeft. Volgens mij was het laatst bij Kassa uitgelegd, wellicht kun je die uitzending nog terugvinden. Juist doordat er maar 4 grote spelers op de markt zijn, blijven de prijzen vrij hoog in Nederland. Te weinig marktwerking.

Vergelijk het maar met normale winkels. Trekpleister en Kruidvat zijn bv. van dezelfde eigenaar.

Antwoord op TS: ik heb geen ervaring met Anderzorg, maar we denken wel om daar naartoe over te stappen. Althans, mijn vriend. Hij heeft alleen een basisverzekering. Ik wil denk ik een gezinsverzekering en volgens mij heeft AnderZorg die niet. Maar wellicht is het wel goedkoper om alles wat de gezinsverzekering zou vergoeden zelf te betalen en dan alleen een basisverzekering te nemen. Ik ga het eens opzoeken.

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    de dekking is idd minder dan menzis. maar als je "gezond" bent en niet al dat extra's nodig hebt kan anderzorg goed uit. ik zelf heb het al 3 jaar en ben ook "gezond" dus geen extra therapie e.d. nodig. Het is echt de moeite waard als de dekking van anderzorg voldoende is.

4. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ik vind de tandartsverzekering van AnderZorg wel erg duur, 15.50 per maand. Dat is 186 euro per jaar. Ik heb altijd twee controles per jaar en tot nu toe is er nooit iets aan de hand... Dus ik denk dat ik de gok ga nemen en die niet afsluit. Wat kost het eigenlijk als je een gaatje hebt en die moet laten vullen?

5. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al een aantal jaren klant bij Anderzorg. Ik ben erg tevreden, en idd lage premie en redelijk veel vergoeding! En het is niet zo dat je ze alleen per mail kan bereiken alleen kost telefonisch contact iets van 0.70 euro per minuut (met andere woorden je "betaald"gewoon een uurtarief voor diegene aan de telefoon). Ik denk dat het daarom zoveel scheelt in premie.

Hier werd ook genoemd dat je lang op je geld moet wachten, maar ik vind dat wel meevallen. Anderzorg betaald ook eerst de nota en dan krijg je een rekening die je ongeveer binnen 28 moet betalen (ook eigen risico). Dus dat vind ik wel meevallen. Declaraties worden ook wel binnen een maand uitbetaald. Dus al met al een tevreden klant :)!

6. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Hmm, ik mankeer nog al het een en ander en dan is het dus niet de ideale verzekering? Lees: levenslange medicatie, afspraken bij de neuroloog.
    Ben eigenlijk altijd wel ziekig, zorgenkind, helaas, kan er ook niets aan doen. :(
    Zit nu bij de Menzis en heb een studentenverzekering. Ik denk dat ik hier maar bij blijven moet dan...

Deel Deze Pagina