Ophogen menopur na 7 dagen: zouden er nog follikels bijkomen?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Pien15, Jan 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Hoi meiden!

Vandaag had ik mijn eerste echo van de 2e IVF. Bij mijn eerste IVF waarbij ik 150 eh menopur spoot had ik uiteindelijk 9 follikels en 6 eitjes. Voor deze nieuwe ronde moest ik weer 150 eh spuiten. Vandaag zaten er (op dag 8) 6 kleine follikels. Nu mag ik ophogen naar 225 eh. Maar toen ik vroeg of er nog meer follikels bij zouden kunnen komen zei de arts dat dat waarschijnlijk niet het geval was. Wel zouden ze vanaf nu wat sneller gaan groeien. Toch hoop ik stiekem op nog een paar extra follikels. Ik weet dat er meiden zijn die er alles voor over hebben om 6 follikels te krijgen, maar toch ;). Vorige keer heb ik uit 9 follikels ook maar 1 effectieve kans gehad (1 verse tp en 1 cryo die niet goed ontdooide), dus ik hoopte op iets meer dit keer in de hoop dat ons dat ook wat extra kansen zou kunnen geven.

Zijn er meiden die tussentijds hebben opgehoogd en daardoor ook extra follikels kregen? Hoor graag wat positieve verhalen :).

2. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Ff up... niemand??

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik doe geen ivf maar ovulatie-inductie met spuiten, maar mijn ervaring is wel dat spuiten soms zo onvoorspelbaar is, dat het zeker wel kan dat er toch nog eitjes bij gaan groeien.
    Wanneer is je volgende fm?

4. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Dankje Flora. Dat is idd wel zo. Ik heb maandag de volgende echo, ik kan niet veel meer dan hopen dat het nog iets meer wordt. Als het in elk geval maar niet minder wordt ;).

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik! Helaas deed ik ovulatie-inductie en waren het er dus teveel :(

6. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Bij mij zeiden de arts altijd dat dit niet kon, omdat er zich in de eerste paar dagen spuiten receptoren ontwikkelen op de follikels en dat alleen die follikels met receptoren reageren op FSH spuiten. Als je na 4 a 5 dagen meer gaan spuiten kunnen er dan volgens deze arts nooit meer receptoren bijkomen. Echter, ik heb wel eens maar één follikel gehad bij iui, terwijl ik er graag 2 of 3 wilde en ben toen eigenhandig gaan ophogen en bij de volgende meting was er dan toch ineens wel een tweede en soms zelfs derder. Eén keer is de poging zelfs afgebroken, omdat er teveel bijgekomen waren (en de arts maar niet snappen hoe dat nou kwam). Dus ik geloof dat het soms toch wel eens anders werkt en ze er wel alsnog bijkomen bij ophogen.

Ik ga voor je duimen dat het er straks meer zijn!!

7. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Dankje Nana, dat verhaal van je arts is denk ik het standaard verhaal. En dat zal in veel gevallen ook wel zo zijn. Ik hoop dat mijn lijf ook zo reageert als dat van jou :).

He maar ik zie dat jij zwanger bent? Wow na 12 IUI's, gefeliciteerd! Begrijp dat je no voorzichtig bent. Ik duim dat je 7 feb een mooie echo hebt!

8. Pluizje

Pluizje Bekend lid

Oct 31, 2011
    661
    14
    18
    Bij mij zijn er de laatste keer na ophogen (na 7 dagen) 2 bijgekomen, dus het kan wel denk ik

9. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mij is ook altijd gezegd dat ophogen alleen versnelt en niet zorgt voor meer eitjes.
    Daarom was de keuze bij ons het tegenovergestelde: Juist laag blijven spuiten, zodat de follikels die er al zaten zich rustig zouden houden (niet ineens een sprint zouden trekken) zodat eventuele twijfelaars konden kiezen om toch mee te groeien.
    Bij ons is dat gelukt!

10. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    @Pien15: Dank je :)!
    Wanneer heb je nu weer een FM? Ik ga duimen voor lekker veel follikels!

11. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Vanochtend weer fm gehad en nog teleurgestelder geraakt dan ik al was: er waren nu nog 4 follikels over... misschien dat de theorie van merah dus wel klopt, die 4 zijn erg hard gegaan en nu ben ik woensdag voor de punctie ingepland. Ik vroeg of de punctie wel door moest gaan met 4 follikels, nou dat vond ze eigenlijk wel een vreemde vraag, in die zin dat haar ervaring was dat iedereen met 4 follikels altijd wel gewoon voor de punctie ging. Nou ik vind het echt het randje persoonlijk. Met 3 had ik het denk ik niet gedaan, maar nu doen we het toch maar. De gedachte dat ik voor niets al die tijd die spuiten heb gezet wordt ik ook heel verdrietig van. Nu vind ik het dus wel heel spannend worden, want ik wil wel heeeeel graag dat de terugplaatsing doorgaat. pfff niets aan dit...

12. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat een domper!
    Ons ziekenhuis hield geloof ik 6 aan als minimum. Ik vind je vraag dan ook helemaal niet raar!
    Heel veel sterkte met alle spanning!
    Ik hoop dat er een paar hele goede eitjes tussen zitten!

Share This Page