Hoi mama's! Wij hebben sinds een weekje een probleem met Lucas zijn luiers voor 's nachts. Hij draagt in principe overdag altijd pampers baby-dry mt. 4. Die lekken echter al een paar keer door, omdat ie zo ontzettend mega-vol zit, niet meer normaal. Dus ik dacht, dan maar 4+ proberen, zelfde verhaal. Zelfs bij mt. 5 lekt ie nog door omdat hij zo ontzettend veel plast en poept. Hij weegt overigens ruim 8,5 kilo, dus eigenlijk is ie nog te klein voor mt. 4+ en 5, maar ja, je moet wat. De luiers sluiten overigens wel mooi aan, dus het lekt volgens mij niet omdat ze te groot zijn. Wie heeft voor mij de oplossing? Onze kleine man is erg beweeglijk, tijgert zijn hele bed door 's nachts, misschien moet ik de pampers actifit gaan gebruiken? Zou dat helpen? Of een ander merk? Vaker verschonen 's nachts is niet echt een optie, omdat hij slaapt van 7-7. Help mij! Elke ochtend een poep- en plasfestijn opruimen is niet echt mijn idee van 'pluk de dag...' Liefs!
De active fit nemen meer op dan babydry, dus die zou je kunnen proberen of inderdaad en ander merk. Maat 4 zou goed moeten zitten, 4+ eventueel ook, maar maat 5 lijkt me wel heel erg groot worden als hij maar 8,5 kg is.
hier lekten pampers ook altijd door. De kruidvat luiers niet, helaas nu ze vernieuwd zijn weer wel. c1000 schijnen goed te zijn. Wat ook wel eens wil helpen is de luier "verkeerd" om aan doen. Dus de achterkant voor. En anders rond een uur of 11 ofzo als je zelf naar bed gaat nog een keer verschonen. Dat heb ik een tijdje moeten doen. Nu nog vaak als t een warme dag was en veel gedronken is
Ik heb vaker gehoord dat pampers vrij snel doorlekken bij buikslapers.. Ik weet niet of jullie zoon veel op z'n buik slaapt..?? Onze meid lekt eigenlijk alleen maar door met papmpers baby-dry. Niet met Kruitvat (oud en nieuw)/Aldi/AH luiers!
Hoi! Bedankt voor jullie reacties! Onze zoon slaapt eigenlijk (voor zover ik weet) niet op zijn buik, wel op zijn zij en rug. Ik denk dat ik eerst maar eens de active fit ga proberen en mocht dat niet helpen, over naar de C1000/kruidvat/aldi/ah-luiers. Voorlopig nog keus genoeg Liefs!
Hier hebben we dat probleem niet gehad, maar hoor wel van andere moeders dat ze inlegluiers gebruiken. Die dingen kun je in de luier stoppen en heb je een extra laag dat weer wat meer vocht absorbeerd. Die worden wel gebruikt bij katoenen luiers, maar in pampers kunnen ze ook gewoon. Die schijn je ook gewoon bij de drogist te kunnen krijgen.
Hier hebben we hetzelfde probleem. We hebben nu active fit gehaald maar nog lekt hij door. We doen hem nu maar voordat we zelf naar bed gaan nog even verschonen.
De bovenste rand aan de achterkant dubbel vouwen. Hier overdag maat 4 (of 4+) en 's nachts maat 5, maar mijn zoontje is dan ook 12 kilo. Ik denk dat een te grote pamper niet werkt.