Verhuizen met een peuter (en baby)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Eylem, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij gaan verhuizen :D :D :D eindelijk een slaapkamer op normale grootte voor onze oudste en een eigen kamer voor de jongste! En een tuin(tje) :D

We krijgen eind november als alles goed gaat de sleutel en 1 januari zeggen we onze huidige huur op. Wat dat betreft dus tijd genoeg om te schilderen, laminaat te leggen en alles over te verhuizen. Maar ik vraag me af hoe we dit het beste met de kinderen kunnen aanpakken. De jongste zal er wel niet al teveel van meekrijgen en zal wel snel gewend zijn. Maar de oudste, hoe kan ik haar het beste voorbereiden? Er veel van tevoren over vertellen? Of pas op het moment zelf? Haar veel meenemen naar het nieuwe lege huis, of juist niet?

Ze krijgt er natuurlijk toch wel veel van mee maar voor haar is het toch wel iets heel abstracts denk ik. Ik weet niet hoe ze erop gaat reageren. Heb alvast een boekje uit de bieb gehaald, maar verder? Ervaringen?

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij zijn regelmatig langs ons nieuwe huis gereden en de omgeving. Direct verteld dat we daar gaan wonen en ze een nieuwe slaapkamer krijgt. We hebben haar dus ruim van te voren voorbereid en betrokken. Ook betrokken bij de inrichting van haar kamer.
    Eigenlijk ging het prima. Ze is de tijd van klussen ook vaak geweest dus heeft best kunnen wennen.

Oja, gefeliciteerd natuurlijk! :)

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Enige wat onze dochter eng vindt aan verhuizen (nog steeds dus) is het idee dat ze al d'r spullen achter moet laten..
    Dat die ook mee kunnen... Krijgen we er slecht in.

Huis waar we evt wel wilden wonen is overigens verkocht inmiddels begreep ik.. Dus echt een issue is het niet meer :)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon was 1,5 toen we gingen verhuizen en we hebben hem vaak mee genomen naar het nieuwe huis. Dat ging allemaal heel goed maar misschien was hij gewoon lekker jong. Verder houdt hij niet erg van veranderingen dus het had ook anders kunnen lopen...

5. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Misschien heel leuk om te doen met de oudste is als jullie gaan schildere een canvas doek kopen en de oudtste ook laten schilderen op de doek zo kan die meehelpen en kan je de doek straks op ze kamertje ophangen...

Ik heb zelf de oudtste niet vaak meegenomen omdat hij het niet echt leuk vond dus die hebben we vaak bij oma en opa gedrop om zo te zeggen... maar om de 2 weken moes hij ff mee en elke keer vondt hij het leuker en leuker omdat er dingen bij kwamen en veranderde...

6. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Wij zijn in juni verhuisd. Wij zijn met de meiden ook een paar keer langs gereden toen we de sleutel nog niet hadden en door de buurt gelopen. De dag dat we de sleutel hadden zijn ze gelijk al komen kijken en daarna wel bijna elke dag geweest. We hebben ze ook heel erg betrokken bij het uitzoeken van behang voor op hun kamertje en leuke accesoires. Vanaf dag 1 dat we hier echt bleven slapen is het goed gegaan. En als we ze nu vragen of we nog terug moeten gaan naar het oude huis dan schreeuwen ze hard NEEEEE

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Dit herken ik van toen mijn vriendin ging verhuizen, haar zoontje was toen 5. Hij was heel ongedurig en uiteindelijk bleek dat hij dacht dat al zijn speelgoed niet mee ging. Ze heeft toen al het speelgoed met het langsgelopen en heeft alles stuk voor stuk benoemd en gezegd dat het mee ging. En hij heeft zelf een doos gekregen waar hij zijn lievelingsspullen in mocht stoppen en die hebben ze los van de hele verhuisdrukte, een dag eerder, met het gezinnetje naar het nieuwe huis gebracht zodat hij kon zien dat dat wel mee werd verhuisd.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Oh, en gefeliciteerd met een mooi huis met tuin!

En je hebt gelijk vwb de jongste. Wij zijn 2x verhuisd toen de oudste 3 maanden was en 9 maanden. Heeft ze niets van meegekregen ;)

9. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Gewoon meenemen naar het nieuwe huis, helpen met inpakken...en gaan met die banaan...

wij zijn echt waar...4 keer verhuist! Pfff...nu zit ik goed hoor :p maar zoonlief pakte braaf izjn spullen in haha...en mocht weer zijn nieuwe behang uitzoeken, mocht weer zijn thema eraan vast plakken..... hij is van winnie the pooh naar jungle, naar stoere jongenskamer, naar spiderman gegaan...zo zie je....het wisselt ook nog eens in zijn gedachte wat hij wilt haha....gelukkig ging hij ook van grootte er goed op vooruit...zit nu op een kamer van circa 50 m2.... dus ja... hij is blj denk ik haha

Succes met het verhuizen!

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij zijn januari dit jaar verhuisd, dus ze was wel wat jonger. Ik nam haar zoveel mogelijk mee en liet haar ook helpen, verf/behang uitkiezen in de winkel, mee tillen, het huis mee poetsen. Ze vond het allemaal helemaal geweldig. Met verhuizen was ze bij oma dus ze kwam in een vol huis binnen maar ook dat ging prima. De eerste nacht heeft ze zelfs top geslapen, ze was dan ook wel helemaal gek op haar nieuwe kamer waar ze zelf de kleur van uit had gezocht.
    Niet te druk maken denk ik, komt wel goed!

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daniel was hier 2x geweest voor we gingen verhuizen en is zonder problemen gegaan hoor. Wel heeft hij vaak foto van het schip gezien en wist hij de naam van dit schip.
    Misschien kan je een boekje opzoeken wat over verhuizen gaat en dat voorlezen?

Deel Deze Pagina