warmtebultjes, nog kindjes last van?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nijntje1984, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Onze jongste staat helemaal vol met warmtebultjes. Ze ziet er zo van af dat we straks een afspraak bij de ha gemaakt hebben. Alles onder haar haartjes zit compleet onder, haar neus, schouders, nekje... Ze krapt zich onnozel en is er echt ambetant van. Precies gelijk toen ze de waterpokken had. Hoop dat de ha iets kan geven tegen de jeuk, druppels of een zalfje.

Hebben ook al gezegd dat we onze mobiele airco op haar kamertje gaan zetten (enkel als ze niet slaapt he, niet terwijl ze slaapt ;) ) zodat ze fris kan gaan slapen. Want bij haar koelt het amper af op de kamer.

Nog kindjes die er zo'n last van hebben? Wat doen jullie om het te verlichten?

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    vervelend zeg, hier hebben ze wel wat warmtebultjes maar niet zo erg als jou kindje gelukkig! sterkte

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    heeft de jongste hier ook het enige wat ik doe is lekker lauw in bad en verder zorgen dat hij koel ligt dus i de schaduw of gewoon in huis in zn luier of alleeneen romper met korte mauwen.,

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja lauwe douche doe ik en idd rompertje zonder mouwen en luier.

Nu las ik ook ergens talkpoeder gebruiken maar kan toch moeilijk haar heel hoofd vol talkpoeder doen? :) En geen vette producten gebruiken om te wassen, ja dat kan ik nog veranderen. Om de andere dag was ik ze met olie. Normaal gaat ze ook maar om de andere dag in de douche maar nu met die warmte en omdat haar haren vaak helemaal nat zijn van het zweten zet ik ze er even onder.
    In de zon komt ze sowieso niet, hebben zo een zonnetent buiten die we dicht kunnen maken.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oudste ook een klein beetje op z'n neus, nek en schouders, maar verwaasloosbaar eigenlijk in vergelijking met de kleinste.

6. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Ja...mijn kleine meid zit ook helemaal onder, net nu ze bij mijn ouders slaapt. Mijn moeder is al met dr naar de huisarts geweest, ze heeft een verzachtend/vettend zalfje gehad, maar er is verder niet zoveel aan te doen helaas

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ja hier ook,heb toch talkpoeder op haar hoofd gedaan ook tussen de haren en nu is het zo goed als weg,bij de dokter krijg je al gauw een hormoonzalf,denk dat dat lastiger tussen de haren op te brengen is dan talkpoeder

8. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Mijn dochter heeft er ook erg veel last van. Zij heeft het tot nu toe alleen maar op der hoofdhuid en in der nekje.. ik ben vrijdag naar de HA geweest.. ze wilde er niets voor geven en moest maar vaseline erop smeren. Maar van het weekend zat ze heel de tijd te krabben. Dus maandag weer gebeld. Nu een koelzalfje gehad waar ook vaseline in zit.. ik weet nog niet goed of het helpt omdat ze nu minder last ervan heeft door het weer. maar ja morgen weer bloedheet dus zal het wel weer gelijk terug komen..
    Hopelijk geven ze jou dochter ook een zalfje geven gewoon aandringen!

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ha was met verlof, dus was vervangster. Die wilde haar eerst cortisonezalf voorschrijven tot ze zag dat het haar volledig hoofdje was dat onder zat. Dat kon ze dan niet doen omdat ze dan veel te veel cortisone zou binnenkrijgen. Mag nu wel druppels geven tegen het jeuken, 3x per dag. Gisterenavond gegeven en vannacht heeft ze al opmerkelijk beter geslapen. Uitslag is nu iets minder, maar is nu nog 24° ipv 29° op haar kamertje.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Uitslag was vandaag weer wat minder, maar ja. Het is nu al bijna 30° en morgen zo warm...

Moest vandaag voor haar spuitjes naar K&G en daar kreeg ik de tip van een nat t-shirt aan te doen zodat ze haar warmte zo al wat kwijt kan en tegelijk niet zo zweet. En een badhanddoek onder haar te leggen in haar bedje.

Deel Deze Pagina