iemand ervaring met babynestjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mom2be88, 23 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43
    Iemand ervaring met baby nestjes? Zo ja welke raden jullie aan?

    Zag al nestjes van done by deer en sleepyhead. Die laatste is wel erg prijzig. Vroeg me af of daar dan een reden voor is of dat het puur betalen voor het merk is
     
  2. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Vier kinderen gehad en nooit gemist. Volgens mij wordt het ook afgeraden om te gebruiken.
     
  3. Lentebaby2018

    18 apr 2018
    65
    20
    8
    Het leek mij ontzettend handig en knus, maar daar dacht dochter anders over, die vond er niks aan om in te liggen. Uiteindelijk dus heel weinig gebruikt, was blij dat we er één in de sale hadden gekocht en niet de volle prijs hadden betaald.
     
  4. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43

    Haha lekker dan! De sale wilde ik sowieso op wachten (heb nog tijd zat) Voor welke ben je gegaan?
     
  5. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik heb bij mijn zoon een babynestje aangeschaft, ik weet het merk niet meer, maar was iets voordeliger dan die van Done By Dear. Ik vond het superfijn! Hij heeft er lang in gelegen, maar hij houdt dan ook van wat beschutting om zich heen. In de box of naast ons op de bank vond ik ook ideaal.
     
  6. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43

    Daarvoor wil ik het ook gebruiken inderdaad, puur box of naast ons op de bank. In het zicht dus. Maar niet in bed ivm veiligheid
     
  7. krijgertje

    krijgertje Bekend lid

    20 mei 2014
    531
    686
    93
    Als je zoekt naar ervaringen vind je over het algemeen twee kampen: zij die het nooit gehad of gemist hebben, en zij die er bij zweren. Haha, ik heb ‘m niet gehad en niet gemist, dus koop hem voor de tweede ook niet. Vrienden die hem wel hebben zweren erbij en hebben hem juist heel veel gebruikt. Is net wat je zelf prettig vindt denk ik
     
  8. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Het hangt ook erg van je kind af natuurlijk. Bij mijn dochter heb ik zoiets nooit gemist, maar bij mijn zoon vond ik het een uitkomst. Ook omdat ik hem wat vaker weg moest leggen om mijn dochter ergens mee te kunnen helpen.
     
  9. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Maar wat is dan het voordeel van zo’n nestje tegenover de box?
     
  10. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Mijn zoon huilde best veel en wilde absoluut niet in de box liggen, ook niet als ik de box wat kleiner maakte met bijvoorbeeld een voedingskussen. Maar het nestje vond hij wel prettig, die gebruikten we ook overal, ook als we bijvoorbeeld bij opa en oma waren, dus was heel vertrouwd. Wij gebruikten hem ook wel bij ons in bed, ik wist toen nog niet dat dat niet veilig was. Was ons reddingsmiddel om toch af en toe nog een beetje te slapen :D
     
  11. Lentebaby2018

    18 apr 2018
    65
    20
    8
    Wij hadden er een van Done by deer, ligt nu opgeborgen in de kast, wie weet wil een toekomstig broertje of zusje er wel in liggen. :roflmao:
    Vond het wel fijn dat áls ik haar dan in de box had ze dus wat beschutter lag toen ze nog zo inieminie was, maar voor die paar keer was het de aanschaf eigenlijk miet waard ;)
     
  12. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb er eentje van Voksi. Lifesaver omdat onze jongste tot 4 maanden regelmatig niet sliep in haar bed maar wel tussen ons in. Dan konden we zelf liggen en met een arm op de rand haar een pink geven en sliepen we allemaal. Ze kon toch niet omrollen en was nog erg klein dus over rebreathing maakte ik me echt niet druk. Ook als we ergens heen gingen waar geen box was ging het nestje mee. Maar bij de oudste twee niet gehad en ook niet gemist dus ik ben van beide kampen.
     
  13. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43
    Dank voor jullie reacties! Inderdaad twee kampen. We hebben al 1 dochtertje en heb het niet echt gemist maar misschien had het haar wel geholpen. ze wilde niet graag alleen liggen en zocht geborgenheid. Wie weet had een nestje haar net wat meer geborgenheid kunnen geven als ik haar even niet vast kon houden. Vandaar de overweging voor ons tweede kindje.
     
  14. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    In dat geval zou ik er gewoon eentje aanschaffen. Als je m niet gebruikt, verkoop je m weer. Tweedehands worden ook zat nagenoeg nieuwe aangeboden dus daar zit vast wel iets bij.
     
  15. loveexx

    loveexx Fanatiek lid

    4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Volgens mij heeft de sleepyhead een 'ademende' rand en kan je de hoes uitwassen. De meeste babynestjes hebben dat vaak niet.

    Ik wilde er graag een, leek mij ideaal. Uiteindelijk niet gekocht en ook niet gemist.

    Je zou ook kunnen wachten tot je kindje geboren is? Als je kindje er toch behoefte aan heeft, heb je er zo een besteld. De meeste winkels hebben ze wel op voorraad :)
     
  16. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Onze zoon kon de eerste weken nog niet alleen slapen in zijn ledikantje, ook niet in het wiegje. We hebben hem toen (ja, tegen alle adviezen in!) bij ons in bed gehad. Hoog in bed, met eigen dekentje, wij lagen een stuk lager, zonder hoofdkussen. Dit om te voorkomen dat hij dekens over zich heen kreeg. Maar dit had ik met babynestje niet gedurft, veel te bang dat hij met zijn gezicht in de rand terecht zou komen. In box wou hij juist rondkijken.

    Dus ik zou ook afwachten, via internet heb je het binnen 24u.
     
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Dat over de sleepyhead klopt.
    Ik zou als ik een babynestje koopt ook voor deze kiezen.
     
  18. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Ik ga die van mij verkopen.
    Het was wel handig. Als ze naast me in slaap was gevallen en ik wilde boven gaan strijken kon ik ze zo meenemen. En op visite was het handig.
     
  19. Doltishlobster

    17 dec 2018
    37
    24
    8
    Vrouw
    Wij krijgen een top tip van onze kraamverzorgster. Stop het voedingskussen in een (gewoon) kussensloop en je hebt je eigen babynestje. Daar hebben wij de eerste weken veel gebruik van gemaakt. Gaf toch een fijner gevoel als hij bij ons in bed/bank/box lag.

    Gebruik van een baby nestje werd door haar ook alleen aangeraden als we toezicht hielden. Dit in verband met verstikking gevaar.
     
  20. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    2 zoons en nooit gehad, de laatste (nu net 1 jaar) was een buikslaper. dat gaat dus al niet lukken in een baby nestje.
    verder voor het geborgen gevoel zou ik een draagzak/doek aanschaffen.
     

Deel Deze Pagina