Iemand ervaring met 'bandhaar'?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meryl, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochtertje heeft nog steeds niet zoveel haar en het haar wat ze heeft lijkt een vreemde structuur te hebben (pluizig, droog, staat wat wijd uit). Nu ben ik vandaag naar de kapper gegaan op de creche, niet omdat haar haar nu zo lang is, maar omdat het wat piekt en ik niet zo goed weet wat ik ermee aan moet ;)

De kapper vertelde dat mijn dochtertje bandhaar heeft...
    Is iemand hier bekend mee? Hoe ontwikkelt dit haar zich?

Ik zelf heb een grote bos krullen en mijn partner stijl haar. Volgens de kapper kan bandhaar niet gaan krullen (snik...mijn dochtertje is echt 100% 'copy-paste' van mijn partner..had stiekem gehoopt dat het pluizige haar wat duidde op een aankomende krullenbos, niet dus ;)).

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Als je bandhaar hebt wil dat niet zeggen dat het droog en pluizig is. Bandhaar is dat je plat haar hebt en je er niet veel mee kan doen zoals krullen idd.

Is het overal zo of alleen op bepaalde plekken?

Mijn zoontje heeft zo'n pluizig en droog en overal naartoe stekend pluk haar precies achterop zn hoofd waar hij op ligt.
    Dit is van het slapen....

Een conditioner voor kinderhaartjes heeft wonderen gedaan!

3. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Bedankt voor je reactie Dretjuh.

Het is over heel haar koppie die structuur, het oogt erg kroezig en droog zeg maar. Denk je dat deze haarstructuur altijd zal blijven? Ik ben erg benieuwd hoe het eruit ziet als het lang is.

Goed idee om eens zo'n conditioner te gebruiken. Ik doe er meestal wat olie in van Zwitsal, maar daardoor wordt het toch vaak wat te vet. Een babygel of haarlotion drogen na enkele minuten weer op.
    Spoel je zo'n conditioner er weer uit of laat je deze in het haar? Weet je ook van welk merk het is?

4. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Ik heb bandhaar.
    Kwam ik achter toen ik puber was en permanent wilde :)
    En dat pakt dus niet op dit soort haar.
    (jammer genoeg 2x voor niks met die stinkpruttel op mijn hoofd gezeten lol)

Ik heb dus dun en steil haar, kan er ook niet zoveel mee.
    Krullen (krultang of zo) vallen alweer steil als ik het afrol.
    En het ziet er na een kappersbezoek weer even mooi uit,
    maar het wordt toch snel weer pluizig onderin en ziet er droog uit.

5. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Bedankt voor je reactie StarMoon. Heb je misschien nog tips omtrent wat je in je haar doet om het pluizen wat tegen te gaan misschien?

Vind het ergens wel sneu voor mijn dochtertje dat ze dus nooit iets van een krul of ander kleurtje in haar haren kan doen later als ze dit zou willen :(

Is zoiets genetisch of je weet? Hebben veel mensen het? Ik had er niet eerder van gehoord....

6. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hi,

ik heb ook dat als ik een krultang oid gebruik het na 3 seconden weer steil is en ooit ook een permanent gehad wat er zo weer uit was. Nooit geweten dat dit bandhaar is. Heb ook heel fijn en dun haar. Een kleurtje erin kan bij mij overigens wel hoor. Ik heb m'n haar nooit langer dan schouderlengte. Anders ziet t er helemaal zo dun uit.

7. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    #7 allanieew, 12 mei 2011
    Laatst bewerkt: 12 mei 2011
    ik heb ook zulk haar, niks aan te doen (al valt het wel altijd mooi steil)
    kleuren kan wel degelijk alleen permanenten idd niet.

mijn moeder heeft ooit tijdens de school pauze krullen ingezet en toen ik 5 minuten later op het schoolplein stond en mijn klasgenootjes vroeg wat ze van mijn krullen vonden lachten ze me vierkant uit....... welke krullen? waren ze er onderweg naar school uitgezakt :(
    mijn moeder wist toen een betere manier een avond lang vlechtjes op mijn hoofd laten zetten en 2 weken mee gelopen en binnen het kwartier waren de wafeltjes er al weer uitgezakt :)

8. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Jeetje, wat bizar eigenlijk! Zo kom je nog eens iets te weten over haar :D

Nou goed, een leuk bobje zal mijn dochtertje vast niet mistaan straks! Wel grappig omdat iedereen zegt 'ze krijgt vast jouw haar' gezien de wat kroezige structuur, niet dus...snik. Had het leuk gevonden als ze in ieder geval de krullen van mij kreeg (ze is 100% haar papa) ;)

Hebben jullie familieleden die bandhaar hebben? Of ook niet?

9. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik heb in de familie geen mensen met bandhaar. Mijn moeder en mijn nichtjes hebben allemaal mooie krullen. Zegt niet zoveel dus blijkbaar.

10. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Geen idee of het genetisch is.
    Mijn ouders hebben beide (ja beide haha) permanentjes gehad vroeger en op de oude foto's hebben ze toch echt krullen.

Kleurtjes kunnen wel hoor!
    Nu doe ik het niet meer, ben te gek op mijn blonde haar.
    Maar op de middelbare school gebruikte ik nog weleens van die uitwasbare kleurmousse :p

Tegen het pluizen gebruik ik wat haarmousse (niet een stylingversie, maar een verzorgende-versie) of van dat spul uit een pompje van andrelon. Glad en steil heet het, al is steil maken niet echt mijn probleem :p

In laagjes laten knippen zorgt dat het wat voller valt en wat meer lijkt.
    En mocht ik de tijd hebben dan fohn ik het op de kop droog, dat geeft ook wat volume.
    Verder ook erg fan van het "rommelige knotje" vastgezet met kleine leuke klemmetjes.

Had vroeger vaak twee staartjes met vrolijke elastiekjes en haarknipjes toen ik klein was.
    Heel meisjes-achtig en erg vrolijk om te zien.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb zelf ook bandhaar, gelukkig heb ik wel veel haar dus het valt niet zo heel erg op dat het eigenlijk maar een slappe zooi is op mijn kop.. Het is wel lastig, mijn haren in model gefohnd (ik heb redelijk kort haar) en half uur later is het weer niks meer..

Ik was blij toen ik zwanger was toen had mijn haar eindelijk volume! Maarja vier maanden na de bevalling was het weer mijn "oude" haar..

Om het pluizen tegen te gaan, gebruik ik bij mezelf na het wassen haarlotion van mylene(van de baby/kinderlijn).. helpt echt heel goed..

12. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Dank je StarMoon voor de tips en de leuke anekdotes ;)
    hihi mannen met permanentjes vroeger idd :D

Bedankt Sandraske voor de tip van de kinderlijn!

Ik zal mijn best doen om de haartjes van mijn dochter zo mooi mogelijk te stylen straks als ze dat wilt ;)

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik heb band haar. maar dat is met het blote oog niet te zien hoor! ik heb juist geen pluizig haar. had wel als kind heel dun fijn haar maar wel veel. nu ook.
    Mij is altijd verteld dat ik band haar had. Volgens mijn sch-zus puur omdat het veel haar was want met het blote oog is dat niet te zien (ze is kapster en goed ook) ze zegt dan moet je het meten. Toevallig hadden ze wel gelijk
    Zelfs met de allersterkste permanent vloeistof is er geen krul in te krijgen.
    met pappilotten kon ik het wel krullend krijgen. ook met de stijltang lukt het wel. maar het zakt gewoon erug snel uit.
    Als ik krullers zet heb ik prachtige krullen waar je na 2 uur niks meer van ziet.
    OVerigens heb ik verder wel makkelijk haar. het is niet alsof het als niks langs mijn hoofd valt. het is gewoon steil. met soms een slag erin (wonderbaarlijk genoeg:D)

14. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Bandhaar

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Vraag: Wat is bandhaar? Mijn kapster vertelde me dat ik bandhaar heb. Ze heeft niets gemeten. Kan een kapster dit ook zien aan de manier waarop het haar valt? Ik zie bepaalde series haar als een band keurig naast elkaar vallen of liggen. Het lijkt een band haar. Het lijkt bij mij net of het haar vettig is, terwijl het net gewassen is. Komt dit bij bepaalde groepen mensen voor? Zo ja, bij welke groepen. Is het iets nieuws? Is het apart of moeilijk haar? Klit het daardoor makkelijker? Permanenten kan dus kennelijk niet. Wat kan nog meer niet? Een heleboel vragen waarop ik graag een antwoord zou willen hebben.

Antwoord: Bandhaar is haar dat plat is en niet rond. Je kan het niet zomaar zien, maar alleen opmeten met een haarmeter. Die hebben ze in de meeste kapsalons wel.
    Heb je snel vettig haar, dan komt dat door de versnelde talgproductie in de hoofdhuid. Door te borstelen en met je handen door het haar te gaan, wordt het sneller vet. Je zou je haar met een ontvettende shampoo kunnen wassen.
    Dit is echt iets heel persoonlijks en heeft niets met bepaalde groepen mensen te maken; iedereen kan het hebben.
    Bandhaar kan je niet permanenten, verder kan je er alles mee doen. Het is ook niets nieuws, maar je kan het dus alleen maar weten wanneer je het haar gemeten hebt.
    [/FONT]
    (www.kapsels.net)

15. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Thanx cherie! Ik ga het zeker laten meten binnenkort, ben nu toch wel erg benieuwd of ze het heeft!

16. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    ik heb ook bandhaar. Mijn haar is niet pluizig of zoiets. Wel kun je er bar weinig mee hahahaha. Verven, permanentje of iets leuks pakt allemaal niet. Ik heb gewoon meestal een kort koppie. Dan kan ik met mijn haar het best uit de voeten. Wel groeit het vreselijk hard...eigenlijk moet ik elke 4 weken naar de kapper.

17. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb ook bandhaar ...de kapper heeft ooit es zo'n meetding erbij gehaald en mijn haar wa sbijan niet te meten ofzoiets...ik kon geen permanent..en toch widle ik het..

en toch lukte het :D ik wa snamelijk wel geboren met pijpenrkullen, die zijn er later uitgegroeid...
    Moet wel zeggen dat het na veel verfen en stijlen, krullen allemaal rotzooi wel een andere structuur hefet gekregen

Maar mij is dus uitgelegd dat bandhaar vooral bij aziatische mensen voorkomt, kijk maar bijv naar chineze mensen...die hebben ehct recht stijl haar...

maar dat het pluizig of droog is heeft daar niks mee te maken...

mijn haar is wel irritant ehct mega stijl...maar als ik bijv een staart heb gedragen, gaat de vorm er niet uit...dus het is wel gewillig, maar ook heel zwaar dus het wordt na een tijd wel onwisj plat

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wel grappig om te lezen dat mensen het nog 'speciaal' vinden dat er bandhaar bestaat :p eigenlijk komt dat heel veel voor. niks bijzonders. tja dat zegt een kapster haha. je moet het inderdaad meten bij je kapper. maar tis niet iets vreselijks hoor. ik heb zelf ook bandhaar en inderdaad, een permanentje lukt dus niet. krultang is weggegooit geld :p had op mn bruiloft geprobeerd krullen te krijgen, vlak ervoor snel met krultang wat slagen gemaakt en dat was er na paar minuten alweer uit :p verder is bandhaar gewoon heel normaal :)

19. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Idd bandhaar komt bij 9 v/d 10 aziatische mensen voor heb ik geleerd, vaak is het heel steil, glad haar. Ik heb het idee dat als je band haar hebt het niet veranderd, de structuur veranderd niet, alleen de conditie kan natuurlijk wel veranderen dus als je veel kleurd ed. word het stugger en droger.
    Overgens is niet elk moeilijk te permanenten haar bandhaar, soms is het gewoon moeilijk te permanenten (gesloten) en heeft het een andere behandeling nodig er krul in te krijgen.

Tenminste dit is wat ik weet over bandhaar.

20. fafje

fafje Niet meer actief

ja dit is wat ik er ook over begrepen heb...want de kappers stonden er zelf van te kijken en hadden voorspelt dat mn permanent er binnen een week uit zou zijn..nou werd de allerkleinste krul wel een grote krul...maar ik heb toch 2 jaar met permanent gelopen...leek wel heel natuurlijk, aangezien de aanzet wel zakte natuurlijk door de zwaarte...

Deel Deze Pagina