mijn kindje begint sinds twee weken te bijten zowel ons (zijn ouders) vriendjes/vriendinnetjes en zichzelf. heb van alles geprobeert b.v. heel veel positieve aandacht geven hem laten helpen als ik bv tafel meot dekken. in de hoek zetten als hij bijt. terugbijten maar niks lijkt te werken. er zit hem wel iets dwars merk ik want de laatste paar dagen plast hij ook drie vier keer bewust in de broek. er is niks verandert in de thuis situatie dus ik weet het niet.. iemand tips?
Fiep heeft veel gebeten.. en soms nog steeds. Ze praat nog niet zo heel veel en ze doet het vooral als ze gefrustreerd is omdat ze iets niet duidelijk krijgt, bijvoorbeeld als iemand wat afpakt. Iedereen zei terugbijten, maar dat hielp hier totaal niet. Ik heb haar telkens apart genonen en gezegd dat een ander dat pijn doet en dat we dat niet doen. Niet slaan, niet bijten, niet schoppen is onze mantra hier. Laatst had ze ruzie met haar zus en beet ze weer. Eef had echt pijn en was ontzettend overstuur. Ik heb fien apart genomen en gezegd dat haar zus nu ontzettend verdrietig was. Ze liep toen zelf naar eef toe, sloeg haar armpjes om haar heen en begon keihard te brullen. Ze begrijpt echt wel dat het niet lief is en pijn doet. Ik maak er geen drama van, probeer zelf rustig te blijven en het goede voorbeeld te geven.. Maar ik moet bekennen dat ik me regelmatig geschaamd heb hoor...