Hoi dames! Ik ben momenteel 27+4 weken zwanger en heb vrijdagavond voorweeën gehad die ongeveer 3kwartier duurden. Dacht zelf aan indalingsweeën dus alarmbellen gingen niet direct rinkelen. Zaterdag middag toch weer 2x een halfuur weeën gehad en de VK gebeld en die wilde dat ik bij de HAP getest zou worden op een UWI. Helaas kwam er niks uit en bloedtesten waren ook goed. Toch wilde de VK dat ik even langs ging op de praktijk en ging ze me toucheren. Hieruit bleek dat mn baarmoedermond week was en kon ze er met 1 vinger in. Direct zkh gebeld voor een cervix meting en een fibronectine test. De eerste meting was 2,66 en de test was heeel positief helaas . Toch had ik geen weeën meer maar heb ik twee dagen in zkh gelegen ter obs. De cervix meting van gister was 3,08 (was op de poli ipv kraamafdeling en apparatuur was beter). Ik ben nu weer thuis maar moet aan bedrust en donderdag weer voor controle. We zijn enorm geschrokken en brieven voor het VU lagen al klaar. Momenteel heb ik alleen wat krampen maar die test blijft toch aan mij knagen. De kans dat ik vroegtijdig bevallen zal is aanwezig en ik weet dat het ook anders kan.. Zijn hier vrouwen die deze test hebben gehad? Wat was jullie bevallingservaring?