Hoi meiden, Enige tijd geleden heb ik hier een vraag gesteld over een vieze geur in mijn neus. Deze geuren ervaar ik nadat ik een zware griep gekregen had. Inmiddels is ook mijn smaak verziekt. Ik ben bij de kno arts geweest ( heb ook ab gehad, een foto gemaakt en een ct scan ) om tekijken wat er kon zijn. Alles is verder goed, dus geen ontstekingen, en dat betekent dus dat de neuszenuw beschadigt is door het griepvirus. Dit zou kunnen herstellen maar kan enkele maanden tot jaren duren Hij kan dus niks voor me betekenen. Ik heb vorige keer wel een spray gekregen en als ik maar denk dat dat een beetje helpt dan kan ik dat gewoon blijven gebruiken. Ook ga ik op advies van hem nog even een foto bij de tandarts laten maken ( die is nog 1 week op vakantie ) om te kijken of daar geen ontsteking of iets zit, maar dan proef en ruik je vaak een pusgeur zegt hij. De kans daarop is dus klein, maar uiteraard hoop ik het wel ( net of ik zo graag iets aan mijn gebit heb ). Ik heb nu ook geen gebitsproblemen. Zijn er mensen die dit mee hebben gemaakt? de benaming hiervoor is parosmie/kakosmie, ik ervaar dus geuren als zeer onaangenaam en daardoor is ook mijn smaakbeleving verziekt. Alle tips zijn welkom!!! Alvast bedankt, MB2005.
Ik ken wel iemand die het had na een tandartsbehandeling, het heeft bij haar een half jaar geduurd en toen werd het steeds weer beter. Ze kan nu weer gewoon ruiken, alleen heeft ze bij sommige dingen nu wel associaties met die geur. Heel veel sterkte ermee, lijkt me echt vervelend
Een oud-collega van mij heeft dit ooit overgehouden als gevolg van een auto ongeluk. Wist niet dat het kon, maar het schijnt van wel. Bij hem is het nooit meer hersteld. Het is al jaren later, maar hij ruikt niks en proeft dus ook vrijwel niks. Komt ook nooit meer goed, zegt men. Lijkt me vreselijk zonde. Al lijkt het me minder erg dan wanneer alles vies ruikt. Dan liever niks meer ruiken, toch?