Aangezien wij altijd een discussie hebben over het budget ben ik benieuwd wat andere doen. Hebben jullie een vast budget voor neefjes/nichtjes/tantes/ooms ? Zo ja, wat is jullie Budget?
Neefjes/nichtjes (kinderen van onze zussen): 20 euro Ooms/tantes (broers of zussen van onze ouders): gaan we zelden of nooit naar toe.
Voor volwassenen geen vast budget, dan geef ik gewoon iets waarvan ik denk dat ze daar blij mee zijn. Voor neefjes/nichtjes proberen we rond de 50 euro uit te komen.
Geen budget, ik koop wat ik leuk vind voor die persoon. Dat kan het ene jaar 5 euro zijn en het andere jaar 50.
hier een redelijk vast budget. 10 euro voor broers/zwagers, (schoon)zussen. 5-7,50 euro voor neefjes nichtjes (kinderen van broers/zussen) ooms en tantes (en hun kinderen) gaan we nooit naar toe.
Voor ouders verschillend ene keer 30 euro andere keer veel meer. Broers/zussen 30-50 euro. Neefjes / nichtjes 20-30 euro. Ooms en tantes zien we sporadisch (teveel tantes en ooms) dan vaak iets van 15-20 euro.
Bij ons in de familie hebben alleen wij tot nu toe een kindje maar er zijn 2 babies onderweg. Voor mijn broer/zwagers/schoonzusje altijd 20 euro tenzij een jubel jaar. Dan vaak de leeftijd in euros. Voor onze zoon merkte ik dit jaar dat de meesten 20 a 25 euro deden en dat vind ik prima, vooral als er steeds meer bijkomen. Onze vrienden de kinderen kopen we vaak een iets duurder cadeau omdat we weten dat dat andersom ook zo is. Onze zoontjes zijn even oud en krijgen nu al 2 jaar zon beetje hetzelfde cadeau
Neefjes/nichtjes van broers en zussen (en kinderen van beste vrienden) tussen de €75 en €150 net wat ze graag willen hebben. Onze broers en zussen en ouders krijgen meestal iets tussen de €50 en €100. De kinderen van vrienden, (kinderen van) onze neven en nichten, ooms/tantes, oma's zo rond de €35 euro, kan wat meer en wat minder zijn, ook net wat de kinderen graag willen hebben of wat we weten te verzinnen voor de volwassenen.
Ooms en tantes een kleinigheidje 10 euro kan ook een bos bloemen zijn. Moeder ongeveer 30 en meestal samen met mijn zusjes die dat ook doen zodat het 1 groot cadeau word. Zusjes ook ongeveer 30 Neven en nichten kom ik nooit.
Dit eigenlijk. Maar tegebwoordig geven we de meeste van de broers/schoonzussen ook nog maar €5. Ouders dan soms weer €20
€10 voor een kind , van familie of vrienden. Voor de Volwassene hebben we de afspraak om niks te geven. Soms een bos bloemen. Het werd een uitwisseling van geld of kadootjes. Als ik wat nodig heb koop ik het zelf wel wat ik leuk vind. Als we € 50 per kind zouden doen dan zou dat €1000 op jaarbasis zijn. Vind ik te gek. Ook zijn we gestopt bij de schoonfamilie om verlanglijstjes van de kinderen door te geven, we zeggen 1 of 2 kados. Het is altijd n fiasco. Zelfs al gebeurd dat onze zoon n kapot afgeragt fietsding , wat ze nog hadden staan , kreeg als kado. Ik ben er dan gauw kkaar mee. Geef dan naar geld en dan koop ik zelf wel n kado wat ze kunnen geven.
Ouders/broers/zussen ongeveer 50-150 maar kan ook best een keer meer zijn. Neefjes/nichtjes/kinderen goede vrienden zelfde. Ooms/tantes/neven/nichten rond de 20.
Neefjes, nichtjes en kinderen van vrienden tussen de 15 en 25 euro. Net wat we leuk vinden om te geven. Ooms en tantes komen we nooit maar dan zou ik een wijntje of een bloemetje mee nemen. Broer/zus/zwager/vrienden rond de 20/25,-