Hallo, Ik lees al een tijdje mee maar heb nog nooit wat geplaatst. Nu zit ik met een vraagje en ik hoop dat er dames zijn die het zelfde hebben meegemaakt en weten wat het is. Ik ben momenteel 38 weken zwanger. Sinds gister avond 7 uur heb ik regelmatige harde buiken die vervelend aanvoelen maar niet pijnlijk zijn. Ze komen zo om de 4/5 minuten en houden ongeveer 45 seconde aan. Ik heb gister avond de verloskundige gebeld en ze is langs gekomen. Dat was rond half 12. Ze constateerde een verweekte baarmoedermond en een vingertop ontsluiting. Ze zei dat ik maar weer moest bellen als de harde buiken echt pijnlijk zouden worden. Nu ben ik 24 uur verder en de harde buiken lijken wel iets pijnlijker maar zijn nog zeker te doen. Tijdens een harde buik heb ik een heel trekkend gevoel in mijn onderbuik. Zou dit een begin zijn? En hoe lang zou het nog duren tot het doorzet? Groetjes Feline
Ik denk dat het heel goed kan dat dit het begin is van de bevalling, maar ik denk dat je het verschil wel merkt met echte weeën. Weeën kun je eigenlijk met geen enkel ander pijn vergelijken, althans zo heb ik het ervaart. Maar veel sterkte meid mocht de bevalling echt op gang komen.
Jeetje 7/8 cm zonder veel pijn. Dat klinkt wel een beetje eng! Ik hoop toch dat ik wat eerder door heb dat ik aan het bevallen ben. Wat zijn de laatste loodjes ook spannend he! Ik wil mijn prinses ontmoeten! hihi
Ik wist wel bij 4/5 dat het begonnen was hoor! Manlief vond mijn harde buiken maar vreemd, ik was 41wkn en het was nieuwjaarsdag..hij heeft de vk toen gebeld ik vond het onzin haha..7uurtjes later zoonlief in m'n armen..
Ik had ook een top bevallin! Schade down under was flink.maar verder was t top!! Kramp herken ik niet..anders vk even bellen als je je ongemakkelijk voelt?
http://www.zwangerschapspagina.nl/bevallingslijst-forum/395404-16-31-december-2012-mamas-deel-2-a-294.html#post14103279 feline mischien vind je het gezellig mee te kletsen met de laatste loodjes.
Wat fijn dat je een top bevalling hebt gehad. Op de schade down under na dan. Maar goed, we moeten wat over hebben he om onze poppetjes vast te kunnen houden! Ik heb tot vannacht 4 uur weer wakker gelegen met pijnlijke harde buiken. Toen eindelijk in slaap gevallen en vanmorgen wakker geworden zonder harde buiken. Ze zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Het voelt een beetje als een teleurstelling want ik hoopte zo dat ze snel zou komen! Bedankt smurfin ik zou eens rondkijken in jullie topic!
Idd we krijgen de kids niet kado Weer gestopt dus je harde buiken, jammer hoor! Dan vrees ik dat je oefenweeen hebt en ze dus wellicht wel vaker op en af gaat krijgen nu.. Succes ! Hoop dat je je kleintje snel in je armen hebt!
Ik heb vanaf 33 weken met regelmatige harde buiken gelopen... de hele dag en nacht door! Zelfs mee in zkh gelegen maar alsnog bevallen met 39.4, dus wil niet altijd wat zeggen! Succes met de laatste loodjes!!!
Het zullen inderdaad oefenweeen zijn geweest. Helaas. Het is wachten geblazen he. Ik heb zelf ook al heel lang regelmatige harde buiken. Ben bij 31 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis en heb weeënremmer en longrijpings prik gekregen. Maar dit voelde echt heel anders.