hoe getrouwd? in gemeenschap van goederen of

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinmonster, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    Vriend en ik zijn het over de dag van de bruiloft helemaal met elkaar eens alleen het officieel gedeelte verschillen we van mening.

Nu is mijn vraag hoe zijn of gaan jullie trouwen, in gemeenschap van goederen of op huwelijkse voorwaarden en waarom?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Ik vind dat als je onder huwelijkse voorwaarden trouwt er een aantal goede redenen voor kunnen zijn: de een heeft veel meer vermogen dan de ander, of in geval van een eigen bedrijf etc.

3. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd! Hebben we geeneens over na hoeven denken, maar het is qua vermogen ook heel gelijkwaardig..

4. soeza

soeza Niet meer actief

gemeenschap van goederen.

Alles wat van hem is, is ook van mij en alles wat van mij is, blijft van mij :D

haha nee hoor, wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd en delen alles samen.

5. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd.
    Terwijl mijn man veel meer vermogen heeft en had dan mij.
    Ook zal hij veel erven en ik niks.

Toch was het hier nooit een discussie punt.
    Ik wou onder voorwaarde en hij vond dat als we zouden trouwen we dat niet voor niks deden dus we zijn getrouwd in gemeenschap van goederen!

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    als een van de twee een eigen bedrijf heeft of meer vermogen, of eventueel een van zijn/haar ouders een bedrijf of veel vermogen heeft, wat ooit doorgegeven kan gaan worden, kan ik me voorstellen dat je huwelijkse voorwaarden opstelt.
    Anders zie ik de meerwaarde ervan niet, dan kun je gewoon in gemeenschap van goederen trouwen.

7. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Gemeenschap van goederen

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier ook gewoon gemeenschap van goederen. Wij hebben aan het begin van de relatie al gezegd wat van mij is is van jou en wat van jou is is van mij. Ik heb niets in gebracht in ons huishouden want ik kwam vanuit het ouderlijk huis. Man heeft inkomen ik niet alles van hem is ook gewoon van mij

9. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Gemeenschap van goederen ondanks dat manlief meer vermogen had en veel zal erven. Om eerlijk te zijn vonden we het de moeite niet van de rompslomp om op voorwaarden te trouwen.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

11. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Huwelijkse voorwaarden, om twee redenen:

Mijn man had toen wij trouwden een flinke schuld wegens restschuld verkoop vorig huis met ex. Op deze manier ben ik niet aansprakelijk voor die schuld.

Ik had ten tijde van onze bruiloft een webwinkel.

12. KimK

KimK Niet meer actief

Getrouwd in gemeenschap van goederen. Ik met hypotheek en studieschuld, hij zonder hypotheek en met spaargeld. Toen we elkaar leerde kennen had hij huis, hebben we verkocht met restschuld maar daarna dus weer gespaard. Mijn man is dus slecht getrouwd whahahaha.

13. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    We hadden beide niets (geen schuld en geen spaargeld)
    Dus in gemeenschap van goederem

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Gemeenschap van goederen.
    Ken mijn man sinds mijn 16e :) en hij was 20. Alles wat we hebben is door ons samen opgebouwd. Vorig jaar juni zijn we uiteindelijk getrouwd naar 11 jaar samen zijn in gemeenschap van goederen.
    Wat hij erft is van ons, wat ik erf is van ons.gaan we uit elkAr zullen we eerlijk delen al zijn we daar onderling wel over uit. Ik meubels en witgoed, hij alle electronisch zooi als tv, laptop, spelcomputers etc

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd.

Als mijn man nou een eigen bedrijf had of een van ons veel erfenis. Dan hadden we huwelijkse voorwaarden gedaan. Maat nu vind ik het een dure aangelegenheid met heel veel rompslomp.

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    In gemeenschap van goederen. Nooit over na gedacht ook, alles is van ons samen.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, met goedkeuring van mijn ouders.

Wij hebben de bouwgrond waar we op gebouwd hebben geschonken gekregen van mijn ouders. Omdat we toen nog niet getrouwd waren en de notarisrechten heel zwaar lagen voor manlief (omdat hij niet verwante was toen) stond de grond op mijn naam. Het huis op beide namen. Manlief heeft alles zelf gedaan in het huis, op het plaatsen van de ramen en aansluiten van de gasketel na. Toen ik zwanger was, beginnen nadenken. Want het huis volgt de grond als er mij iets zou overkomen met als gevolg dat zoonlief dan het huis ging erven en manlief enkel vruchtgebruik zou hebben tot zoonlief 18 wordt.
    Daarom in gemeenschap getrouwd. De inbreng van de bouwgrond komt overeen met de prijs van aannemers die we uitgespaard hebben aan het huis. Mijn ouders gingen hier ook mee akkoord, want bij vrienden van ons gingen de ouders daar absoluut niet mee akkoord. Moesten we ooit uit elkaar gaan (maar met die ingesteldheid trouw je niet) heb ik wel voorkooprecht op het huis omdat het naast mijn ouders gelegen is.

Manlief heeft ook een bijberoep gehad, maar was ondertussen opgezegd toen we trouwden. Moest hij dat nog gehad hebben, was het wel met voorwaarden geweest.

18. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Gemeenschap van goederen. Wij zijn toen bij de notaris geweest en die gaf aan dat het vooral gedaan wordt bij bijvoorbeeld een eigen zaak (hebben we niet) als iemand veel spaargeld in brengt (niet het geval wij brengen beide even veel in) of een erfenis is (die is er wel maar in de erfenis is in clausule vastgelegd dat hij alleen bestemd is voor het kind) Daarom in gemeenschap van goederen. Er was voor ons niet echt meerwaarde.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Huwelijkse voorwaarden:
    - wat voor het huwelijk van jou was, blijft van jou (je kunt het natuurlijk wel inbrengen)
    - komende erfenis wordt uitgesloten van de gemeenschap (kan wel worden ingebracht)
    - binnen het huwelijk worden in gemeenschap opgebouwd ondanks dat ik minder werk.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Grappig dat er mensen zijn die zeggen "gewoon" in gemeenschap van goederen... eigenlijk is dit helemaal niet gewoon...maar echt iets van deze tijd.

Deel Deze Pagina