Iemand ervaring met Bite Away (muggenbulten etc)?

Discussie in 'De lounge' gestart door Hestia12, 22 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hestia12

Hestia12 Actief lid

14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    Heeft er hier iemand ervaring met Bite Away? Ik kwam het tegen in een artikel met tips tegen jeuk van eikenprocessierupsharen.

Het is een soort "pen" die warmte afgeeft, waardoor insectenbeten ophouden te jeuken. Klinkt geweldig, maar werkt het ook?

2. prjbt

prjbt Niet meer actief

Geen idee.

Ik zit ook helemaal onder de bultjes van die schijt rups. Ik heb cetirizine gepakt en eindelijk trekt de jeuk weg.

3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.002
    14.667
    113
    Vrouw
    Wij hebben de bite-away pen gehad. Hij werkte op zich goed. Het beste werkt hij op een verse beet. Dan zit het spul dat voor die jeuk zorgt nog allemaal bij elkaar in het bultje, zeg maar. Door de warmte breekt dat spul af en krijg je geen jeuk. Is de muggenbeet al wat ouder, dan werkt het minder goed.

Onze pen is nu kapot (of kwijt:oops:) Wat ook kan, is een beetje hetzelfde principe: je houdt een lepel onder de hete kraan en duwt daarna de bolle kant tegen de jeukende plek. Ik heb dat zelf meer dan eens gedaan bij een verse muggenbeet. (Als ik bijv 's nachts wakker was geworden van de jeuk) Dan zag ik de volgende ochtend niet eens meer waar ik geprikt was. Terwijl ik normaal gesproken wel een paar dagen een jeukend bultje heb.

Of het bij jeuk van de eikenprocessierups helpt weet ik niet. Geen ervaring mee. Maar als je daarvan veel bultjes hebt zou ik daarbij niet de bite-away gebruiken. Het is namelijk best wel erg heet, en dat voelt niet fijn om meerdere keren dicht bij elkaar te moeten doen;)

4. Hestia12

Hestia12 Actief lid

14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    Als je dat met die lepel doet, hou je hem dan onder het heetste water dat uit de kraan komt (bij ons 60 graden, geloof ik)? En hoe lang hou je hem dan tegen de huid? Kan dat ook bij kinderen? Ik wil geen brandwond veroorzaken!

5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.002
    14.667
    113
    Vrouw
    Ik doe de kraan idd op zijn heetst. Volgens mij bij ons ook zo'n 60 graden. De lepel koelt best snel af, maar het is echt wel even flink heet:confused:
    Ik denk dat je het even uit moet testen. Volgens mij wordt de bite away ook ongeveer 50 graden. Die moet je bij een volwassene 12 sec ertegen houden. Bij een kind maar 3.
    Die lepel houd ik dan een seconde of 10 tegen mijn huid. Langer lukt niet echt:D
    Nog nooit een brandwond g had

6. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Oh ik ken dit helemaal niet en zit hélemaal onder. Rups is nu weggetrokken. Maar de muggenbulten verschijnen elke 5 minuten geloof ik. Mijn armen en benen vol, maar als ik ha douchen (heet douchen) ga ik kapot van de jeuk.
    Hoe werkt dit principe dan? Dat de viezigheid in de bult snel(ler) stolt oid?

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.002
    14.667
    113
    Vrouw
    Dit staat op de site van alles tegen insecten:
    " De Bite Away is het nieuwste middel om de jeuk en pijn te verlichten na een beet van onder andere een mug, bij of wesp. De Bite Away verwarmt de huid tot 50 graden om zo de het gif van de insecten af te breken. Het kan zelfs tot 2 dagen na de beet of steek nog worden toegepast"

Ik heb het nooit gebruikt bij de rups. Hier is die niet

8. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik heb toevallig een jeukstillend zalfje in de kast, laatst gekregen van een kennis. Mocht iemand interesse hebben kan ik straks even de naam opzoeken.

9. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Die lepel...

Wow.. ik heb dat vanmorgen geprobeerd bij de 4 ergste bulten.
    Ze zijn weg! Ik zag ze gewoon verdwijnen en de jeuk verdween mee!
    Ideaal!!

Ik ga niet alle bulten af.. want dat zijn er nogal wat, maar bij de ergste, grote bulten. Bizar.. nooit geweten. Thnx!!!

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.002
    14.667
    113
    Vrouw
    Top!

11. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik heb mezelf net staan bewerken met een kokend heet theelepeltje....niet echt mijn hobby...maar het werkt echt! :roflmao:

Bedankt voor DE tip!

Zxcvb vindt dit leuk.
  12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier ook geprobeerd en hoppa weg jeuk! s morgens was het ietswat terug nog een keer herhaald en weer heel de dag geen jeuk! YEAHHHH eindelijk geen wondjes meer van het krabben!

Zxcvb vindt dit leuk.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Volgens mij was er hier iemand op t forum die in een ander topic aangaf dampo te gebruiken. Ik pak tocotholin, werkt ook. Voor mn dochter heb ik nog luuf staan maar ik heb ook prrrrrik weg daarvan weet ik zeker dat t werkt.

Warme lepel zou ik bij mn dochter niet snel doen, die piept toch al snel en tis maar een dun huidje. Het werkt overigens wel. Flesje prrrrrik weg is me dan een beter alternatief.

Deel Deze Pagina