Iemand ervaring met bloedluis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ster88, 5 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Hoi, wij hebben al twee jaar kippen en deze week viel het me op dat ze steeds met hun snavel aan het krabben waren. Het hok geïnspecteerd en ik zag kleine bloedspettertjes. Verder schoongemaakt en tussen de kieren kwamen heel veel zwarte puntjes leken het uit. Ik vermoed eitjes van bloedluis. Ik heb het hok helemaal uitgespoten met de sterke straal en stok etc goed schoongemaakt. Wat nu? Iemand een goed middel welke niet schadelijk is voor de eitjes? Alvast bedankt!

2. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Roofmijten kopen, die vreten de bloedluis op en zijn niet schadelijk voor je kippen. Meest natuurlijke manier om ze te bestrijden denk ik. Je moet het wel steeds even controleren of ze nog weg zijn, ze zitten graag op gladde oppervlakken naast dat ze graag op je kippen zitten.

Ster88 vindt dit leuk.
  3. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik heb weleens begrepen dat het kan helpen om het verblijf te witkalken. Ik weet dat dat ook schimmelwerend werkt, maar ik heb het gehoord, dus pin me er niet op vast.

Ster88 vindt dit leuk.
  4. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Witkalk, naden dichtkitten

Ster88 vindt dit leuk.
  5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ster88 vindt dit leuk.
  6. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ggr bloedluis. Vooral Savonds komen ze tevoorschijn. Ik heb het toen minder milieu bewust aangepakt en ben met een spuitbus in de kooi bezig gegaan :roflmao:

Ster88 vindt dit leuk.
  7. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Wij kregen ze niet weg helaas kippen geruimd ..we hebben hok meermaals met brander en spul behandeld helaas dus geen tips

Ster88 vindt dit leuk.
  8. Liennn

Liennn Lid

14 jun 2017
    10
    2
    3
    Vrouw
    dasty van de wibra. Echt een wondermiddel tegen bloedluis.
    Had dit eens gelezen op internet en toen we zelf bloedluizen hadden dit verteld tegen mijn man. Hij verklaarde me voor gek. Maar nadat we onze kippen behandeld hadden hebben we het hele hok met dasty ingespoten en sindsdien al 3 jaar bloedluisvrij (mijn man spuit nu regelmatig preventief het hele hok in).

Ster88 vindt dit leuk.
  9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Toen ik kippen had hielp witkalk goed.

Ster88 vindt dit leuk.
  10. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.101
    113
    Zorgen dat je geen naden en kieren hebt in het nachthok.
    Dus alles dicht kitten of een nieuw hok maken van betonplex (wij hebben dit laatste gedaan, en volledig wit geverfd).
    Zitstokken aan de uiteinden insmeren met vaseline helpt ook goed.
    Verder werkt het spul Finecto erg goed.
    Succes.
    Bloedluis is een plaag.

Ster88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina