Heeft iemand deze ronde Ikea tafel?

Discussion in 'De lounge' started by Narcisje, May 6, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,799
    8,469
    113
    Female
    Wij zijn online aan het zoeken naar een ronde eettafel en nu kwamen we uit op de tafel van het plaatje, maar hij is 105 cm doorsnee. Nu denk ik dat dat wel erg klein is maar ik ben benieuwd of iemand hier deze tafel heeft en kan vertellen hoe de grootte bevalt. Screenshot_20200506-092459_Samsung Internet.jpg

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,502
    13,794
    113
    Female
    Noord- Holland
    Niet helemaal te vergelijken maar misschien heb je toch nog wat aan m'n info.
    Wij hebben een ronde tafel van 130cm. doorsnee.
    Daaromheen staan 4 gewone stoelen en 2 kinderstoelen (1 van Ikea en 1 vergelijkbaar met de TrippTrapp). In de praktijk worden 2 gewone stoelen plus de kinderstoelen gebruikt.
    Voor het ''fijne'' zou er eigenlijk 1 gewone stoel weg moeten (als in: nu is het een beetje een puzzel met de stoelpoten).
    Qua tafeloppervlak: ik vind dit wel echt het minumum. Wij hebben standaard onderzetters, een wc-rol, snoetenpoetsers en een kaarsje op tafel staan. Niet echt heel veel dus, maar toch moet ik iedere avond, voor het tafel dekken, alles echt naar het ene 'hoekje' van de tafel schuiven waar niemand zit.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Das wel klein voor een eettafel hoor. Mijn salontafel is al 1x1

4. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    120 rond met 4 stoelen is een betere maat

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Ik had trouwens gewoon de tafel uitgemeten in de woonkamer evt kan je kranten hiervoor gebruiken. En dan ook stoelen gebruiken.
    Dan merk je gelijk of het goed past

hummeltje5 likes this.
  6. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,799
    8,469
    113
    Female
    Update:

We zijn gisteren maar gewoon gaan kijken bij Ikea zodat we zelf konden zien hoe groot hij is en het viel ons erg mee. We zijn natuurlijk ook maar met zn tweeën en stel dat er een kleintje bij komt past het ook nog makkelijk. Daarna zou het wel krapper worden idd, maar tegen die tijd ben ik toch al op deze tafel uitgekeken dus dan zien we wel weer verder ;)

We hebben hem dus gekocht! Kunnen we eindelijk aan tafel eten :)

hummeltje5, TotalBella and Zxcvb like this.

Share This Page