Trubbel met slapen (vooral s'avonds)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanJordy, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje over mijn dochtertje Evi van bijna 1,5 jaar.
    Misschien dat jullie tips of oplossingen hebben want wij weten het niet meer.

Al een paar weken heeft ze problemen met in slaap komen. Dit is vooral s'avonds als ze dus gaat slapen voor de nacht. En ze doet het niet elke avond.

We volgen gewoon hetzelfde ritueel als anders. Pyjama aan, tanden poetsen, verhaaltje lezen en dan in bed met een kus. Muziekje aan en deur dicht. Daarna leggen we onze andere 2 kinderen in bed.

In het begin is ze nog wel redelijk stil maar als we naar beneden gaan begint ze eerst te babbelen. Prima denken wij als ze daarna in slaap valt. Maar dat doet ze dus niet. Ze babbelt bijna wel een uur en gaat daarna jammeren en huilen. Dit gaat steeds harder.

We hebben al geprobeerd om haar terug te leggen, met de woorden lekker gaan slapen nu maar dan gaat ze echt krijsen waardoor de andere 2 wakker worden. Het is dan ook echt overstuur krijsen en ze houd niet op (hebben we ook al geprobeerd).

Tegenwoordig halen we haar dus uit bed, even mee naar beneden, wat water en na een tijdje weer terug in bed. Dit gaat dan goed, ze moppert dan nog wel wat maar valt dan uiteindelijk wel in slaap.

Ik weet dat we haar eigenlijk niet uit bed mee naar beneden moeten halen maar dat doen we omdat anders die andere 2 dus wakker worden en dan heb ik er 3 beneden.

Wie heeft er tips en wat kan er aan de hand zijn, eigen willetje dat heeft ze zeer zeker.

Groetjes MamavanJordy

2. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is 15 maanden en de afgelopen. 3 weken was het hier hetzelfde verehaal. Ook wij legden hem elke avond innbed en elke avond belandde hij weer beneden. Even op schoot zitten en na een kwartiertje konden we hem dan zo in bed leggen. Wij hebben dit gewoon zo gelaten. En sinds 4 dagen kunnen we hem zo elke avond weer in bed leggen en slaapt dan meteen. Nou prima toch. Ik heb hem dus iedere keer als hij overstuur was, wel uit bed gehaald en mee naar beneden genomen. Hij zocht dan echt bij ons zijn veiligheid.

3. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik ben blij dat er herkenning is Tammetje81

Mijn man dacht misschien dat ze dit doet omdat ze niet veel aandacht heeft gehad van mij op die dagen omdat ik dan ben wezen werken (werk in de kraamzorg).

Geen idee of dit ook echt zo is, nog niet bijgehouden of het alleen op die dagen is dat ik heb gewerkt.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    In mijn ervaring gaat het een beetje op en neer met slapen. Momenteel is het weer krijsen, maar tot een week of 2 geleden was het geen probleem. Veel meer ideeen dan zijn slaaptijden kritisch bekijken heb ik helaas niet, en heel consequent zijn met de avondslaaptijd.

5. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ze liggen hier altijd rond dezelfde tijd in bed. Als ik moet werken meestal rond 18.30 uur (moeten om 6.00 uur op) en de dagen dat mijn moeder hier komt of ik ben vrij rond 19.00 uur.

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik sluit me hierbij aan. Onze zoon heeft soms ook zo'n avondje, geen idee hoe het komt. Wij nemen hem dan ook even mee terug en na een half uurtje ofzo proberen we nog eens dan gaat hij altijd wel slapen. Zelf heb je ook wel eens avonden dat je niet in slaap kan raken om de één of andere reden hè. :)

7. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hier ook hoor.. Hij is bijna 15 maanden en is al 1,5 week aan het spoken in de avond en soms s'nachts! Maar hier komt het omdat hij de rest van zijn tanden/kiezen krijgt. sinds tijden is hij aan het kwijlen, rode wangen en vieze poepluiers. En miss komt het ook door zijn sprongentje. Hij kan nu paar stappen zetten, traplopen en zelf met een lepel eten. Dus miss is dat bij haar ook??

8. adi

adi Niet meer actief

Hoeveel slaapt ze nog overdag? Is het misschien voor haar te vroeg om om 18.30 naar bed te gaan? Ik moet dat hier echt niet proberen, wij gaan om die tijdstip zelfs nog wandelen of buiten spelen met de kids (even uitwaaien na het avondeten).
    Hier gaan ze tussen 20.00 en 20.30uur naar bed, en slapen ook maar 1x per dag.

Misschien is haar ritme veranderd dat ze op die dagen nog geen slaap heeft zo vroeg? Geeft ze aan dat ze moe is als je haar naar boven brengt?

Hier gaan de kindjes naar boven als ze moe zijn, en soms gaat mijn zoontje hetzelfde doen. Hij wil dan wel slapen, maar hij wil ook dat mama even terugkomt. Ik loop dan terug, geef hem zijn dingen weer terug die hij uit het bed heeft gegooid, geef hem nog een aai en een kus, zeg welterusten en ga dan weer weg.
    Als ie dan gaat huilen is er iets aan de hand, en dan blijf ik even erbij zitten.

9. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ze is dan wel echt moe ja als ze rond die tijd naar bed gaat. Ze staan dan ook al om 6.00 uur op op die dag. Meestal begint ze dan met het avondeten al te jengelen en dat is een teken bij haar dat ze moe is.

Ze slaapt heel varierend. Van 45 minuten tot in uitzondering gevallen (maar dan is ze meestal ziek of zo) 2 1/2 uur. Gemiddeld komen we rond de 1,5 uur uit. Dus niet teveel lijkt me.

Ik merk ook als ze maar kort geslapen heeft dat ze sneller moe en jengelig is.

Deel Deze Pagina