Advies nodig voor een openvraag examen

Discussie in 'De lounge' gestart door xbabyxdx, 24 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Lieve dames,

Op 6 oktober heb ik een openvraag examen voor mijn helpende zorg en welzijn diploma.
    Het gaat om kerntaak 1, en dit zijn een boel hoofdstukken! :$

De modules heb ik allemaal netjes afgerond met een voldoende, en de Multiple choice examens gingen prima.
    Maar....... sommige modules heb ik maanden geleden gemaakt, en zitten allang niet meer in mijn hoofd, en nu krijg ik dus een openvraag examen.

Hoe kan ik dit het beste leren? inprenten?
    Hoe doen jullie dit?
    Hoe weet je nou wat het belangrijkste is om te leren?

Dankjewel alvast! :)

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik zou (indien mogelijk) alle opdrachten van die losse modules nog eens maken, vaak is dat de belangrijkste info die je moet weten.
    Als je daarvan een vraag fout hebt, zal ik de bijbehorende info nog eens goed doorlezen.

Zo heb ik een paar jaar terug mijn examen gehaald (van een heel andere opleiding weliswaar).

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Opnieuw lezen en samenvatten en dan ben je al een heel eind

4. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Alles opnieuw lezen en samenvatten is bij mij de beste manier.

5. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ik zou ook indien dit mogelijk is alles opnieuw lezen, samenvatten en evt de opdrachten nogmaals maken/ doorlopen. Lukt dit niet is het soms ook handig om met behulp van de inhoudsopgave te gaan kijken wat daar als titels en subtitels van de hoofdstukken genoemd wordt en dan dit als leidraad te gebruiken. Weet je wat alles betekent, kun je hier vragen en antwoorden bij bedenken voor je examen?
    Of; blader je boek goed door, kijk naar kopjes in de tekst, dikgedrukte woorden/ zinnen, gekaderde teksten etc. Dat is vaak (redelijk) belangrijk.
    Veel succes!

6. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Dan ga ik dat proberen! Dankjewel.

Deel Deze Pagina