Wanneer testen na onbekende cyclus na stoppen pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Daantje01, 10 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gestopt met de pil en heb daarna een onttrekkingsbloeding gehad. Als ik de eerste dag neem van die bloeding als dag 1, zit ik nu op dag 32. Ik weet dat mijn cyclus nog niet eens op gang kan zijn en dat de dingen die ik voel bij ontpillen kunnen horen, maar toch.. vanaf wanneer zou ik kunnen gaan testen? Wat zouden jullie doen?

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Je kan best van de week een keer testen.

Je hebt geen ovulatietesten gebruikt of getemperatuurd?

3. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee niks, wilde de eerst echte ongesteldheid afwachten. Maar nu best wat symptomen. Weet dat de kans groot is dat ik niet zwanger ben, maar toch ;)

4. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Zou zeggen ga ervoor ;)
    Als je maandag test haalt en dinsdag met ochtend urine test dan zit je op dag 35.

5. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien ga ik morgenvroeg testen. Vindt het zo spannend nu, omdat je totaal geen weet van je cyclus hebt nu.

6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Kan ook natuurlijk :D
    Laat je het resultaat nog even weten?
    Duim voor je!

7. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen kan ik samen met mijn man testen, komende week weer werken en dan kunnen we niet samen testen. Dat wil ik liever wel.

Dank je wel, laat het morgen weten!

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.135
    17.154
    113
    En en en?

9. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ben ook benieuwd!:D

10. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry voor de late reactie, was de hele dag weg.
    Heb vanmorgen getest met kruidvat2v5, helaas negatief :(

Ondanks dat ik er niet van uit ging, baal ik wel dat ik nog niets over mijn cyclus weet eigenlijk. Zou het te vroeg zijn. Of word ik ongesteld? Kom dan nu maar door. Kijk het maar even een week weer aan denk ik

11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    He jammer! Kunnen beide dingen zijn die je noemt.
    Je weet natuurlijk totaal niet waar je in je cyclus zit.

Zou inderdaad een week afwachten en als je dan niet ongesteld bent weer testen.

Er kan van alles gebeuren als je stopt met de pil.

12. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Jammer zeg!! Ja gemiddeld genomen duurt het gewoon even, op internet vind je toch welgemiddelde van 3 tot 6 maanden, al zijn verhalen van mensen die meer dan een jaar over een regelmatige cycus moesten wachten niet uitzonderlijk. Wil niet zeggen dat je toevallig niet toch zwanger kan raken.

Mijn cyclus was na het stoppen 31 dagen. Ik weet niet of het daarvoor ook zoiets was, ik was 13 toen ik begon...ik had met 28 dagen negatief getest vanwege symptomen en met 35 nog eens getest die was positief. Dus desnoods over een week gewoon weer testen mocht je ongesteldheid uitblijven. :)

13. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, daarom probeer ik over een week maar weer. Ziet er totaal nog niet naar uit dat ik 1 deze dagen ongesteld wordt. Ben nu 34 dagen na de eerste dag van de onttrekkingsbloeding. Hoop gewoon snel op duidelijkheid en dat ik niet super lang moet wachten op duidelijkheid in de cyclus.

14. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Hey Daantje!

Ik kan het niet laten om te reageren. Ongelooflijk gewoon hoe wij in dezelfde situatie zitten. Leuk om je verhaal te lezen! Ik zit vandaag op dag 31 van mijn eerste cyclus en ook nog niet ongesteld. Wel af en toe lichte krampjes gehad vorige week (krampjes is nog een heel groot woord, ik voelde het gewoon rommelen daar af en toe). Maar niet het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Voor de rest overigens niet echt kwaaltjes. Het enige is dat ik 2 a 3 weken doodmoe op sta en dit de hele dag niet weggaat, terwijl ik altijd enorm energiek was. Maar dit kan natuurlijk ook heel erg goed met het ontpillen te maken hebben. Ik houd mezelf continu voor: "Net na het stoppen met de pil zwanger raken gaat hem niet worden, de kans is zo klein" maar met de dagen die verstrijken wordt de hoop groter. Ik kan daar niets aan doen. Ik heb wel besloten nog even te wachten met testen. 1 Oktober heb ik een bruiloft in het buitenland. Als ik dan nog steeds niet ongesteld ben, ga ik een test doen.

Zo lief trouwens. Mijn man gaf gisteren voor het slapen gaan mij een kus en daarna ook een kus op mijn buik. "Voor de zekerheid..." :)

Nou, dat was dus mijn verhaal. Ik houd je in de gaten...

15. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat grappig om te lezen!

Ik voel steeds van alles in mijn buik: krampen, steekjes enz. Gooi het ook op ontpillen, maar de hoop wordt wel steeds een beetje groter. Knap dat je wilt wachten tot 1 oktober. Ik bekijk het nu per week. Ongesteld worden is ook niet erg, maar hoop dat het dan zo snel mogelijk komt.. dan kan je écht gaan kijken.

16. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Hoi Daantje,

Ja, dat zei ik gisteren ook al tegen mijn man. Als ik nou maar eens ongesteld werd, dan weet je i.i.g. ook dat de boel werkt, maar aan de andere kant heb je ook het gevoel dat je niet ongesteld wilt worden. Heel dubbel.

Ik heb ook steeds dat ik vanalles zit te googlen, hahah. Herken je dat? Zo heb ik sinds eergisteren steeds om de paar minuten kippenvel zonder het koud te hebben. Heel raar, kan het niet goed omschrijven. Hop, weer googlen en ja hoor, komt overeen, maar dan google ik het in het algemeen en dan kan het ook weer te maken hebben met een opkomend griepje, waar ik ook last van heb. :D

Zo maak je jezelf eigenlijk ook een beetje gek...

17. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt, herkenbaar. Ontpillen en zwanger zijn lijkt ook zo op elkaar. Die onzekerheid vind ik gewoon heel vervelend soms haha

18. Klowee

Klowee Lid

13 sep 2016
    73
    9
    8
    België
    Ik zit momenteel op dag 55... heb al een aantal testen gedaan maar telkens negatief.
    De laatste tijd toch een aantal symptomen (lage rugpijn, duizelig, hoofdpijn, rommelige darmen, soms lichte steekjes zowel links als rechts) maar vandaag opnieuw een negatieve test.
    Hoop dat mijn cyclus snel op gang komt zodat ik verder kan, zucht :)

19. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, dat kan ik mij heel goed.voorstellen! Dan mag ik niet klagen met 35 dagen. Hoop ook voor je dat er snel duidelijkheid komt..

20. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ik denk trouwens niet dat tot oktober wachten gaat lukken hoor. Denk dat ik er van de week toch ook maar eens een testje tegenaan gooi. Nu ik het verhaal van Klowee heb gelezen wil ik eigenlijk graag van mijn hoop af ;) Stel je voor ik wacht tot 8 oktober (wat mijn plan was), dan zou ik er echt bijna zeker van uitgaan dat ik zwanger ben, en dan kun je dus nog prima een negatieve test zien... Dan liever nu maar meteen. Ik zit inmiddels dus ook op dag 32. Ga er nu toch vanuit van niet, voel ook helemaal niet zoveel geks als jij. Geen steekjes enzo. Alleen vermoeidheid, dat is het enige dat ik merk. Misschien straks maar meteen een test halen en morgenochtend testen.

Ergens ook jammer als ik straks uit deze 'hoopbubbel' ben, maar goed, beter nu dan later.

Deel Deze Pagina