Weer een badkamer probleem..

Discussie in 'De lounge' gestart door Niveah, 16 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik moet even iets kwijt.. Vorig jaar zomer is onze badkamer vloer eruit gesloot nadat we een lekdetectie hadden laten uitvoeren, waar niks uit is gekomen. Er is gekleurd vloeistof in de leidingen gegooid om te kijken waar een lek zou zitten. Ik zag echter wel een verkleuring, alleen de man die het kwam doen zei dat het niks was.
    Tijdens het breken hebben ze toen de drain kapot getrokken en zei de loodgieter dat hij toch lek was. In ieder geval, er was heel veel gebeurd en heel veel mis gegaan. Blijkbaar hadden ze bouwvak en hadden ze wat timmermannen gestuurd. Het was een hel, iets wat 2 dagen zou duren (dat zeiden ze!) heeft drie weken geduurd. En elke dag ging er echt wat mis. Ik heb er geen vertrouwen meer in.

Nu is het zo, dat de voegen van de vloer buiten de cabine om dus weer nat worden. Voor dat we de vloer gingen slopen lagen er tegels los. Ik ben bang dat het straks weer gaat gebeuren. Zal er weer een lek ergens zitten?
    Ik gebruik wel eens ontstopper, alleen die van mr muscle die veilig is voor alle leidingen, tenminste dat staat er op. Of een andere die ik bij de jumbo koop, daar staat ook op dat hij de leidingen niet beschadigt, en geschikt is voor alle leidingen. Ik gebruik het niet vaak, 1 keer in de 3 maanden of zo.

Wat denken jullie? Ik heb het bedrijf nog even gemaild met foto's. Maar ik ga niet weer dit jaar 3 weken met een verbouwing zitten. Echt alles gaat mis :x

Bijgevoegde bestanden:

2. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    En het komt dus niet van water buiten af, echt onder de vloer!

Bijgevoegde bestanden:

3. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Tjah.. ik denk dat er niks anders op zit. Je zal het toch moeten repareren. Misschien kun je er iemand anders naar laten kijken? Een second opinion van een ander bedrijf?

4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja we hebben het via de verzekering laten doen. Ik ga anders weer contact met de verzekering opnemen. Ik baal ontzettend.

5. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Wat gek en vervelend!

Even wat vraagjes die je zelf vast al had gecontroleerd:

- zitten de voegen daar niet los?
    - is het geen verkleuring door schimmel?
    - is het niet nat door natte voeten / water als je uit de douche komt?

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik zou dan ook zeker de verzekering laten weten dat het ingeschakelde bedrijf prutswerk heeft geleverd.

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Via de verzekering doen!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik zou contact opnemen met de verzekering.

9. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nee de voegen zitten niet los,
    de donkere verkleuring is geen schimmel helaas
    en ook niet door natte voeten :(

Ik heb het bedrijf gebeld en voor volgende week een inspectie gepland. ik weet alleen niet hoe het zit met de kosten. ik heb de verzekering nog niet benaderd namelijk, ze hadden de kosten van een half jaar terug wel allemaal op zich genomen. Misschien dat ik ze nog even moet benaderen of die inspectie vergoed gaat worden of niet.

Het is zo raar, toch? De hele vloer is eruit gegaan, dik cement eroverheen, laten drogen een dag en toen tegels + nieuwe voegen. Waar zou het water vandaan komen? Mijn vriend zegt dat als de leiding lek is dat we dan waterschade in het plafond beneden zouden zien.. we worden er helemaal gek van!

10. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Heel erg raar! Ik zou iig de verzekering direct op de hoogte brengen, dan weten ze er van af. Het lijkt mij dat het vocht niet uit het leidingwerk komt maar misschien door de voegen heen of is er ergens een kitrand niet goed. Ik zou zoiets vermoeden maar ik ben maar een leek op dit gebied (met een zeer slecht aangelegde badkamer, dat wel haha).

11. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Haha ja ik ben ook een leek hoor! Ik heb de verzekering net gemaild, het schadeteam, had gelukkig nog een mega lange klachtenmail in mijn email staan, die heb ik even beantwoord.
    Ik hoop dat ik snel reactie terug krijg. Het is een koophuis, je wilt gewoon niet dat er iets mee gebeurd. Ik heb vertrouwen in die mensen, maar ze hebben een hoop vertrouwen weg gehaald bij me hoor

12. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik ging net kloppen met mijn vinger en aan 1 stuk klinkt het echt hol, heel anders dan bij een ander stuk.

13. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.850
    1.060
    113
    Totaal geen verstand hiervan, maar wat bij onze lekdetectie wel gezegd werd is dat ontstoppers echt veel schade veroorzaken. Het blijft chemische rommel. Ik vind eens in de 3 maanden best vaak. Of ik maak gewoon slecht schoon. :)

Succes met al het gedoe!

14. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.850
    1.060
    113
    Oh, trouwens, jullie hebben geen bad toevallig? Bij ons zat het 'lek' bij de knop van het bad. Die zat niet goed vast aan de afvoer, waardoor het water bij overlopen van het bad, in de muur terecht kwam. (En ik in badjas de buurman in binnen moest laten omdat het water bij hem langs de muur kwam).

15. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nee we hebben geen bad. Zou dat het zijn joh? Ik heb in die 6 maanden (verbouwing was in juli/augustus) max twee keer dat gebruikt. Zou het daarvan de leiding alweer stuk door zijn?

16. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik heb veel haarverlies en zoals je kan zien op de foto hebben we zo een lange drain, ik haal heel veel haar er regelmatig uit, maar toch loopt ie dan nog niet door ondanks dat ik er niks meer uit krijg. Dus ik moet er dan wel ontstopper doorheen doen. Anders staan we in een kikkerbadje te douchen wat niet weg loopt

17. Manque

Manque Niet meer actief

Misschien een keer de afvoer laten ontstoppen door een loodgieter? Die doen dat met zo'n hele lange veer...

18. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja maar het is niet constant. Nu is het gewoon goed. Maar eens in de zoveel tijd niet meer, kan je toch niet steeds een loodgieter voor bellen? Ik ga het wel proberen om het zo lang mogelijk niet meer te gebruiken. Maar een lek lijkt ons onwaarschijnlijk. We hebben nergens een lek in het plafond beneden namelijk. En onder de tegels ligt een mega dikke laag cement. Water gaat naar beneden en niet omhoog. Dus ik denk dat er niet goed gevoegd en gekit is. We hebben ook scheuren in onze voegen van de wanden in de cabine. Ook kleine gaatjes in de voegen in de douche vloer. Maandag inspectie en dan weten we meer..

19. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mag ik iets vragen?

Wij zitten ook met een lekker ergens want er ligt elke keer water onder de douchecabine.
    Maar ik lees dat jij het via de verzekering hebt laten lopen.

Betalen die dat dan? Ik dacht dat dat gewoon het risico van een eigen huis was..

20. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Mijn man is loodgieter geweest en dat soort ontstoppers komen er bij ons thuis echt niet in! Het is allemaal troep wat uiteindelijk je leidingen kapot maakt, helemaal als je het zo regelmatig gebruikt!

Kan het niet zo zijn dat je vloer niet goed op afschot ligt richting je drain? Dan kan het water namelijk ook minder goed weglopen. Of zijn er te smalle afvoeren gebruikt? Dit hebben wij ook in ons vorige huis gehad. Een en al ellende (en niet alleen in de badkamer, maar ook in de keuken, regenafvoer op balkon etc).

Succes in ieder geval! Hopelijk komt er snel een goede oplossing.

Deel Deze Pagina