Ik las laatst iets over cbd-olie (cannabis olie) en het gebruik ervan bij gewrichtspijnen. Ik heb hier al maanden last van, en de dokter kan niets vinden. Nu wilde ik deze olie eens proberen, maar weet niet of je dit mag gebruiken tijdens de zwangerschap (ik geef overigens ook nog borstvoeding). De adviezen op internet lopen nogal uiteen; veel engelse websites zeggen dat het zonder problemen mag, nederlandse websites raden het eerder af. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, of hierover overlegd met huisarts of verloskundige? Ik heb zelf pas over 3 weken de eerste afspraak bij de vk namelijk...
Als drogist zijnde wil ik het je afraden. Je wordt er wel degelijk wst stoned van en zeker ook nog met bv zou ik t niet doen.
Ik zou gewoon bellen naar de VK of huisarts en het even vragen. Heb zo'n vermoeden dat ze het afraden omdat het volgens mij nog vrij onbekend en 'eng' is. Persoonlijk zou ik het niet gebruiken tijdens zwangerschap/ borstvoeding. Maar dat is nergens op gebaseerd. Voor zover ik weet wordt je er idd een beetje 'stoned' van, dus lijkt me niet goed voor de kleine. Zit er geen bijsluiter bij?
hmm, stoned zit ik inderdaad niet op te wachten, dacht juist dat dat niet aan de orde was omdat er geen/nauwelijks thc in zit. Geen idee of er een bijsluiter bij zit, ben ook nog niet in een winkel geweest ervoor. Ik ga het hoe dan ook niet zomaar gebruiken, zou eerst willen overleggen met huisarts of verloskundige.
Ik weet dat een aantal clienten van mij dit gebruiken. Dit zijn oudere mensen met chronische pijnen. 'Stoned' kunnen ze er niet van worden. Dit heeft te maken met de stoffen THC die ontbreken aan de olie. Dit kun je vergelijken met medische cannabis. Daar zijn de bestanddelen die de pijn verlichten vergroot gekweekt en THC die voor het 'stoned zijn' zorgen er grotendeels uitgekweekt. Alle clienten zijn hier erg positief over. Haal dit wel bij erkende winkels en niet bij een knutselmaker. Hoorde laatst dat zoiets zelfs werd aangeboden via Facebook enzo . Echter zou ik het niet gebruiken tijdens zangerschap en borstvoeding. Daarna gewoon eens proberen. Het is een natuurlijk middel. Zou ik persoonlijk nog liever pakken dan de gemiddelde heftige pijnstilling. Hoop dat je snel iets kunt vinden wat te pijn verlicht.
Is dat wat je oraal neemt? Heb gelezen dat dat wel zeker een "apart" gevoel kan geven. Ik zou zelf wetenschappelijke artikelen gaan zoeken plus inderdaad navragen. Maar om heel eerlijk te zijn zou ik pas wachten tot ik klaar zou zijn met bv en al helemaal niet tijdens een zwangerschap. Als men het zo oneens is dan is er waarschijnlijk onvoldoende onderzoek naar gedaan..
Mijn man gebruikt cbd olie (erkend merk) en in de bijsluiter staat dat je dit niet mag gebruiken tijdens een zwangerschap of tijdens de borstvoeding..