vraagje! Ik ben 12 weken zwanger en heb eigenlijk vanaf t begin v de zwangerschap last van opgezette darmen. Verder eigenlijk geen klachten ervan (geen pijn, niet te veel lucht en prima stoelgang), ze zijn alleen zo opgezet. Hierdoor heb ik echt veel meer buik dan bij m'n eerste. Geeft niet, maar lijkt me niet zo'n goed teken dat ze zo opzetten? Helpt probiotica daartegen? Hoor graaf tips!
Het kan zijn dat probiotica helpen, maar ik vermoed eigenlijk van niet als je darmperistaltiek in orde is. De kans dat je buik opgezet is doordat je darmen niet goed werken (waar die probiotica voor bedoeld zijn) is dan niet groot. Kwaad kan het echter ook niet, dus als je veel last hebt van je opgezette buik zou je dat wel kunnen proberen.
Je kan het proberen, maar bij mij werkt het niet tegen opgezette darmen. Wel om de stoelgang te verbeteren. Al werkt het nu ook minder goed dan toen ik net zwanger was (de eerste 4 weken) Ben nu 10 - 11 weken.
Dank jullie wel voor jullie reacties. Met de stoelgang is inderdaad niets mis.. Komt t dan door de hormonen?
Ja, hoogstwaarschijnlijk door progesteron. De een reageert daar heftiger op dan de ander. Ik had zelf met 4 weken zwangerschap een buik alsof ik 5 maanden zwanger was, heel fijn
Is er dan niets aan te doen? Ik ben bijna 11 weken zwanger en mijn buik is gigantisch. Ik wil het pas met 14 weken met de wereld delen, maar het geheim houden gaat denk ik niet lukken. We zijn nu met vakantie en dus laat ik de buik lekker vieren, maar straks op mijn werk kan dat niet. Mijn buik is echt ongelooflijk dik. De echoscopist zei zelfs wat van de grote hoeveelheden lucht in mijn buik!
Waarschijnlijk niet, nee... Je zou kunnen proberen om kleinere happen te nemen, goed te kauwen. Geen dranken met koolzuur drinken. En verder kun je met kleding een hoop verbloemen. Maar het hoort er wel echt bij.