Iemand ervaring met co-sleeper Ikea?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mirjam04, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    We hebben het baby bedje GULLIVER (die van 69 euro) van Ikea aangeschaft om als co-sleeper te gaan gebruiken. Om hem dus aan ons bed vast te maken.
    Toevallig iemand die dit bedje ook als co sleeper gebruikt? Goede ervaring mee, of juist niet?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een ikea bedje als co sleeper. Alleen 1tje waarbij we zelf even een zijkant hebben moeten verbouwen. Wij hebben hoogpolig vloerbedekking en het bedje staat bijna klem tussen mijn bed en de muur dus we hebben hem niet extra vastgezet. De verstelbare hoogte is presies hoog genoeg voor ons bed en we hebben de "open" kant even met een extra schroef vastgezet op die hoogte. Dus door het hoofdeind heen een schroef in de lattenbodem. En aan de spijlen kant zit er een stuk foam vd markt tussen om de spleet tussen de matrassen op te vangen.

Ik vind onze co sleeper onmisbaar! We hebben 2 kindjes, dochter sliep 18mnd bij ons en de baby slaapt meestal in zn wieg maar soms wil hij niet zelf in slaap vallen en dan ligt hij veilig naast mij. Mn dochter is nu ziek dus slaapt al een week naast me zonder dat ik krom moet liggen en als ze spuugt hoef ik geen 2 persoons bed te verschonen als ik te laat ben.

3. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Kan me voorstellen dat de co sleeper nu nog handig is als je kindje ziek is! Lekker dicht bij je en toch veilige eigen ruimte. Volgens mij zijn de bedjes van ikea ook breder als de 'echte' co sleepers. Is jullie bedje ook 1,23 meter breed? (Ongeveer).
    Het lijkt mij ook ideaal vooral omdat ik bv wil gaan geven.
    Maar ik vind de echte co sleepers zo duur. Ze zijn allemaal rond de 150 euro. Behalve op marktplasts dan.
    Dus dit leek mij ook een prima oplossing alleen zag ik dat een Ikea bedje wel groter is dan een gewone cosleeper.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook een gulliver. Eerst gewoon aan het bed vast gemaakt en in de spleet een opgerolde deken.

Na een tijd bgon ze om te rollen en lag ze regelmatig in mijn bed. Heb het losse hekje toen tussen mijn bed en de cosleeper gexet. Vervolgens bed weer aan mijn bed. Zo zat er tussen de co sleeper en mijn bed een opstaande rand van 10 a 15 cm. Genoeg om te voorkomen dat ze in mijn bed zou rollen onder het dekbed. En laag genoeg om haar makkelijk te kunnen pakken. Bedje zat alleen bij het hoofdeinde vast. Hekje kon ik ook evt richting voeteneind wegschuiven. Dan was het nog makkelijker om haar eruit te halen.

5. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Klinkt als een goede ervaring. Leuk :)
    Je bedoeld dan de spleet tussen het baby bedje en jullie bed?
    En hebben jullie er ook een matras van ikea bij gekocht?

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ja, spleet tussen mijn bed en de co sleeper.

Hier een matrasje van ikea. 1 van 35 euro. Prima ding. In haar gewone ledikant een matrasje van leenbakker. Ook vn rond de 30 euro,

7. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Oke, dat wordt dus nog een rondje ikea voor een matrasje.
    He wat naar nou!!!!! :D;)

8. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    hier ook een gulliver als co sleeper. Het bevalt ons hier prima. Ik heb 2 matrassen op elkaar en zo kwam hij precies even hoog uit als ons bed. Heb niks tussen het kiertje, want ons bed is geen rand dus direct het matras tegen het matras van ons zoontje. indien je bed een ombouw heeft dan zit je wel met een kier misschien maar daar hebben wij in deze geen last van.

ik heb het bedje niet vast gezet en het verschuifd ook totaal niet.

onze zoon is nu 1 jaar maar heeft wat motorische achterstand en blijft keurig liggen waar hij ligt. dus is nog nooit in ons bed terecht gekomen.

het bedje gulliver van ikea is geen officiele co sleeper, maar je kunt wel 1 kant van het bedje verwijderen om er een peuterbedje van te maken. de afmetingen zijn 60 bij 120 dus het formaat van een gewoon ledikant. hierdoor kan je kindje er in zo lang het normaliter in een ledikant past. soms als 1 van ons oudste kindjes ziek is dan liggen die er ook nog in (zijn 4 en 5 jaar)

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook heel tevreden. Hier moesten we even nieuwe gaatjes boren omdat ons bed wat lager is dan de normale stand van het ledikantje.
    Hij staat hier vast met een lijmklem tegen ons bed. De eerste weken had ik 'm los staan, kon ik zelf ook makkelijk uit bed komen.
    Het matrasje heb ik tegen ons matras aanliggen en de kier aan de spijlenkant heb ik opgevuld met een opgerold badlaken.
    tot nu toe ligt onze jongste ook nog stil.

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik heb niet de ikea maar een tweedehandsje voor 10 euro van mp! Maar principe zal hetzelfde zijn. Het is heerlijk!! Meisje slaapt er geweldig in en ik hoef mijn bed niet uit snachts!

11. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Had net in een ander onderwerp een foto gepost, gooi hem er hier ook bij. Wij hebben een geul tussen de matrassen, ik heb een lakentje om een badhanddoek heen gerold en die ligt ertussen. Mijn paps heeft een heel ingenieus schuif systeem gemaakt dus overdag kan het bedje dicht en snachts haal ik de zijkant eruit en doe ik die rol in de geul.

Bijgevoegde bestanden:

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat een geweldig plaatje!

Hier aan de kant vd spijlen opgevuld zodat matrassen aansluiten. Baby kruipt er nooit uit en dochter lag vaak wel op ons bed te slapen.

13. Trees

Trees Niet meer actief

Even een vraagje. Hoe hoog is de bedbodem bij de Gulliver?

Wij hebben nu een co-sleeper in wiegformaat, maar deze begint wat te klein te worden en wil graag een vervolg hierop. Een co-sleeper is namelijk echt ideaal en ook nog eens erg knus.

14. Trees

Trees Niet meer actief

Ingenieus betekent dat ook ingewikkeld? Heb je er een foto of uitleg van hoe je paps dit gedaan heeft?

15. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43

Hier de link naar het bedje Gulliver:
    GULLIVER Babybedje - wit - 60x120 cm - IKEA

Wat een leuke fotos dames! Ziet er heerlijk knus uit!

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat leuk die foto's! Wij hebben ook de Gulliver gekocht van marktplaats om als cosleeper te gebruiken.
    Ons bed is alleen vrij hoog dus hoop dat het lukt, maar de 2 matrassen op elkaar wat ik hier las, is ook wel een handige tip om te onthouden!

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gewoon nieuwe gaatjes geboord, 5 minuutjes werk.

18. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43

En dat is goedkoper dan een 2e matras! ;) :D

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, da's ook wel slim ja. Ik heb nog geen idee hoe dat ding in elkaar moet dus zal het straks wel zien hihi.
    En hoe doe je dat met als je bed verhoogd is voor de kraamzorg trouwens?

20. Trees

Trees Niet meer actief

#20 Trees, 1 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jan 2013
    Dank je voor de link, maar het gaat mij om de hoogte van de bedbodem en wat ik hieruit begrijp is de hoogte die hier genoemd wordt (80cm) de hoogte van het hele bedje?! Ons vorige bed was bijvoorbeeld bijna 90 cm hoog met matras, waardoor dit al geen optie was. We hebben nu een nieuw en lager bed. Alleen voordat ik helemaal naar de Ikea rij wil ik graag weten of het uberhaupt kan. Wil iemand voor me meten?

Hier hebben we het bed in overleg met de kraamverzorger niet verhoogd, omdat we anders de cosleeper niet konden gebruiken. We hadden wel de bedverhogers voor de zekerheid klaar liggen, maar dus niet gebruikt. Anders heb je voor een weekje geen cosleeper of je moet een alternatief bed hebben voor de controles van de kraamverzorger die je wel kan verhogen. Juist in de kraamweek is een cosleeper ook erg handig, omdat je vaak nog niet zo mobiel bent.

Deel Deze Pagina