Ik hoorde van de week op de radio dat je diverse vrijstelling kunt krijgen door werkervaring bij het doen van een hbo studie, wie weet hier meer over of heeft een website? Ik heb al gegoogled maar kan weinig vinden. alvast bedankt
Ligt maar net aan het werk en welke studie. Je krijgt geen vrijstelling als je jaren in een winkel hebt gestaan en je gaat bijvoorbeeld de SPH doen. Als je daarvoor bijvoorbeeld met kinderen hebt gewerkt zou je weer wel vrijstelling kunnen krijgen. Ik zou informeren bij de school waar je wilt studeren.
Zoek anders eens op het EVC traject. Je doet dan van te voren een toets waarin je Eigen Vaardigheden worden getoetst en op basis daarvan kan je vrijstellingen krijgen. Ik weet dat Hogeschool Windesheim in Zwolle dat aanbiedt, want een vriendin van mij heeft daar gewerkt toen het opgezet werd!
Als je werkervaring en vorige studie aansluit bij de studie die je wilt gaan doen dan kan je veel vrijstellingen krijgen. Ik zou eens informeren bij verschillende onderwijsinstellingen.
hoi, ligt er volgens mij helemaal aan wat je gaat doen. Mijn man doet hbo elektrotechniek, hij werkt daar ook al ruim zeven jaar in. Hij heeft best wel vrijstellingen. Lekker hoor! Maar het ligt er echt aan of je studie in het verlengde van je werk ligt en hoeveel ervaring je hebt. Ik weet niet wat je wilt gaan doen? in ieder geval succes ermee!
Melina, dat ligt aan de studie. En aan wat voor ervaring je hebt en of je cursussen of andere opleidingen hebt gedaan. Welke opleiding wil je gaan doen? Dan moet je kijken welke vakken je allemaal krijgt en adh daarvan kun je vrijstelling vragen evt voor vakken waar je al een diploma of certificaat voor hebt. Soms moet je gewoon vooraf een toets doen, en als je die haalt heb je je vrijstelling. Je krigjt het in ineder geval nie zomaar.
Ik ben vorig jaar aan HBO Sociaal Juridische Dienstverlening begonnen. Omdat ik al een paar jaar werkzaam ben in een vakgebied wat hier op aan sluit heb ik vrijstelling gekregen voor een paar vakken: heel handig dus! Ze kijken naar je werkervaring en je eventueel behaalde cursussen / certificaten. Hangt dus helemaal van je situatie af. Denk je er over om een HBO opleiding te gaan volgen?
Ja ik denk aan een HBO. Ik weet nog niet welke richting en of mijn ervaringen daarop aansluiten. Ik heb iig de mogelijkheid dit jaar 3cursussen te volgen en hoop dat ik daar dan op een later tijdstip van kan profiteren.
Wat voor opleiding heb je hiervoor gedaan? En wat voor werk heb je op dit moment? Wil je nl aan een HBO deeltijdopleiding beginnen dan moet je wel een relevante functie hebben nl.