bij ons hielp de 15 min methode wel.. Kyano huilde niet veel maar hij heeft wel eens dat als je hem in zijn bedje legt dat hij dan gaat huilen, ik laat hem dan ff want het is niet echt huilen ( inmiddels hoor ik het verschil ) na 10 min is hij stil en ligt hij of te slapen of hij zit rustig met zijn knuffels te spelen... Als hij in mijn ogen echt huilt dan ga ik uiteraard gelijk naar hem toe....
Je zou eens kunnen lezen in het boek van Ria Blom over regelmaat - www.debakermat.nl ... Ik las aan het begin van het topic reacties van moeder dat als kindjes huilen er altijd wat is en dat je dan ernaartoe zou moeten of dat dit beter is ... dat lees je in de ene helft van de boekjes ja. Maar de andere helft zegt juist dat het huilen vanzelf overgaat (dus niet na een ochtendje proberen, maar na een paar dagen). Ik denk dat je inderdaad bij je gevoel moet blijven. Na even stil zijn weer een kwartier (of een half uur), vind ik niet te doen. Ik luister naar het huilen en als het heel heftig is/ik vind het nodig dan ga ik kijken en laat ik Mirre weten dat ik er ben (een aai over dr wangetje ed). En soms dan heeft ze gewoon een huilbui waar ze niet uitkomt en dan mag ze lekker in de draagdoek bij mij ... Dus luister vooral naar je gevoel, maar probeer wel zo consequent mogelijk te zijn in wat je doet ...
ja ik denk dat consequentie gewoon heel belangrijk is. dus ik wil het gewoon proberen inderdaad. en natuurlijk is het geen fijn gevoel dat je baby boven ligt te huilen. maar de aanhouder wint
Wij deden alleen de 10 minuten methode , dit vond ik namelijk zelf lang zat. Bij ons werkte dit prima, Marin is nu een gemakkelijke slaper, ook ik let erg goed op de vermoeidheidssignalen! Succes, doe waar jij je goed bij voelt. Groetjes Senna
en na die tien (of 15) minuten is het het beste om je baby in bed te troosten , weer weg te gaan en weer over nieuw te beginnen?
Het is normaal dat kindjes in hun slaap even wakker worden. Iedereen heeft dat alleen volwassenen draaien zich om en slapen gelijk weer verder en kunnen het zich dus vaak niet herinderen. Jouw kindje heeft dus moeite om zelf alleen weer in slaap te komen. Ik denk dat je haar beter kan helpen om weer in slaap te komen dan haar te laten huilen.
dacht je dat ik niet alle methodes onderhand geprobeerd heb nemo? dit was wel het laatste wat ik wou proberen. en sinds ik ermee begonnen ben is het nog maar 1 keer nodig geweest. helaas wil amy geen speen, mijn pink ook niet meer en ik krijg dr niet in slaap. ze wil niet op schoot, niet in de kinderwagen en in de box of de wipstoel. alleen heen en weer lopen.
Oh dat het werk wil ik direct geloven. Maar dat zegt helemaal niet of het goed is voor een kindje. De onderzoeken die ik gelezen heb, laten zien dat dat niet het geval is. Daarom wil ik dit niet doen.
ok ik denk dat jullie mijn vraag verkeerd hebben begrepen. mijn vraag was wie heeft dit echt serieus geprobeerd en plukt daar nu de vruchten van? mijn vraag was niet wat is jullie mening hierover? meningen verschillen nu eenmaal.
Helemaal mee eens! Ik denk zelf dat het er ook heel erg van afhangt wat voor soort kindje je hebt. Elise is ook een kindje dat heel moeilijk zelf in slaap komt en ook een heel temperamentvol karaktertje heeft. Iedere dag is het weer een drama. Ik let goed op de signalen die ze af geeft, maar als ze eenmaal in haar bedje ligt dan is het huilen, huilen, huilen.. tot krijsen aan toe. Ik ga ook om het kwartier even kijken en troosten maar haal haar er niet uit. Maar als ik haar beneden hou, terwijl ze zo moe is, dan is het ook alleen maar huilen. Niet op schoot, niet in haar wipstoeltje, niet in de box, dus ook dat werkt niet. Alleen overdag trouwens, 's nachts gaat het gelukkig perfect. Zojuist heeft ze 3x een kwartier gehuild en nu ligt ze gelukkig heerlijk te slapen. Ze was deze keer TE moe. Normaal gesproken jammert ze een kwartiertje. En, inderdaad, je probeert op een gegeven moment wat. Sterkte en succes ! Groetjes, Henriet
Susan, succes met het proberen ! Zo te horen aan je verhaal heb je een bvenverdieping dat scheelt. Ons dochtertje heeft de eerste 3 maanden ook vreselijk veel gehuilt. Wilde helemaal niets. En huilde soms wel 5 uur achter elkaar. Helemaal gek word je er soms van he ! Ik woon in een app en ging soms wel eens douchen (dan hoorde ik haar even niet, klinkt heel gemeen maar had het even nodig) Wij zijn met onze dochter na de Osteopaat geweest waardoor ze ook beter ging slapen en minder is gaan huilen. Sinds ze 3 maanden is is het een heerlijk vrolijk meisje. Is het mischien een idee om ook eens naar een osteopaat te gaan (als je dat nog gedaan hebt) Soms is er wel een reden voor het huilen en slechte slapen en kan je in een paar behandelingen een ander kindje hebben.