Dochtertje is nu 6 maanden en de tijd gaat steeds sneller dus het is zo onderhand tijd om op zoek te gaan naar een fiets waar ik haar straks op kan gaan vervoeren. Nu zal ik op deze fiets op 3 dagen in de week naar mijn werk gaan en daar dit 45 min fietsen is wil ik kijken voor een elektrische fiets. Zie alleen door de bomen het bos niet meer. Dus wie heeft er een elektrische fiets waar kind voor en achterop vervoerd word/werd en wat zijn je ervaringen?
Ik heb een Sparta Pick Up met 7 versnellingen en 5 ondersteuningsstanden: echt een heerlijke fiets, had ik veel eerder moeten doen! Wij hebben bewust gekozen voor een transportfiets, omdat ik met twee kinderen en geregeld boodschappen in de mand voorop gewoon flink wat gewicht verplaats haha. Dan is een zeer degelijk frame ontzettend belangrijk natuurlijk. Meteen een betere accu erbij mede vanwege die zo +40 kg extra en racen maar Ik zou zeker eens naar een fietsenzaak gaan met een ruim aanbod aan elektrische fietsen. Laat je eens informeren en probeer wat fietsen uit. Hier viel een groot deel van de fietsen dus af vanwege mijn wens om waar mogelijk 2 kinderen te vervoeren op de fiets, dat raadde de verkoper echt bij veel fietsen af ('je mag van mij meer geld betalen voor een minder stabiele fiets, maar ik raad het je echt ten stelligste af'). Daarnaast was het voor mij belangrijk voldoende versnellingen en ondersteuningsstanden te hebben. Zo vind ik drie ondersteuningsstanden echt te weinig, nu kun je er mooi mee variëren naar gelang het weer en de omgeving. Ook voldoende versnellingen zijn wel belangrijk. Succes!
In ieder geval geen gazelle. Ik heb al redelijk wat problemen gehad. Kennis heeft een ander model sinds een maand. Nu al problemen.
Ik heb een Harbin. Hele fijne fiets.. 7 versnellingen en trapondersteuning tot max 25 km per uur. Heb een kinderzitje achterop en een fietskar erachter voor de tweeling.
Weinig moeders hier met een elektrische fiets? Ik vind zelf de sparta country tour erg mooi. Een breed stuur dus daar moet een zitje wel op passen, vraag mij dan alleen af of je niet in de knoei komt met de transport mand. Zag dat de moeder fietsen de motor in het voorwiel hebben zitten zodat je dan optimaal balans heb met kind achterop. Ben dan zo bang dat wanneer dochter periode voorop zit dat door het totale gewicht aan de voorkant dat je band snel weg glijd als het glad is.