Gisteren was er iemand van moeders voor moeders. Volgens mijn laatste ongesteldheid (9-11 november) zou ik zaterdag pas 5 weken zijn, maar ik heb de 22e een knal ovulatietest gehad die op die dag al vlug lichter werd. Ik denk dus dat ik vandaag op 5 weken zit. Nu werd de test van MvM heel donker en die vrouw was verbaasd! Ze zei dat ik waarschijnlijk verder was en dat ze flessen achter zou laten omdat ik al genoeg hcg had. Ze heeft op de formulieren in moeten vullen dat mijn laatste menstruatie eerder was omdat ik anders nog niet mee kon doen. Ik heb het er met mijn man wel eens over gehad dat er tweelingen in mijn moeders kant van de familie zitten en ik zei tegen die vrouw 'misschien is het wel een tweeling'. Zij zei dat dit soms het geval is maar dat sommige vrouwen gewoon veel hcg aanmaken. Maar bij mij was het wel uitzonderlijk. Later die dag heb ik de vk gebeld, die zei dat veel vrouwen bij hoge hcg waardes denken aan een tweeling maar dat hier niets over te zeggen valt. Wel is de eerste echo nu twee weken naar voren gehaald, dus krijg ik bij 8 weken i.p.v. 10 weken een echo. Ik heb vanaf 9dpo al eerste streepjes op mijn zwangerschapstesten gehad dus het klinkt wel logisch dat mijn hcg dan altijd aan de hoge kant is geweest. Ik twijfel of ik even langs de huisarts moet om de hcg waardes te laten bepalen. Wie heeft hier ervaring mee? Zal ik afwachten of toch even naar de huisarts?
mijn hcg was op 3.3 weken 61 en op 4.3 weken 1470 dus jaaaaaa aan de hoge kant, maar het is er echt maar eentje hoor hihi, ben ook maar 1 dag vooruit gezet, dus ook dat viel mee, er valt idd niets over te zeggen, afwachten op echo.....
Wat heeft het voor een zin om de waardes te weten? Je weet toch pas met de echo hoe en wat, dus ik zou dat lekker afwachten
Ik dacht dat hele hoge waardes kunnen betekenen dat er iets mis is. Maar als dat niet zo is, dan moet ik gewoon afwachten
Maar 1 bepaald tweelingen zijn erfelijk volgens mij zijn dat twee eiigen tweelingen. Verder kan het gewoon zijn dat je snel hcg aanmaakt , en je innesteling gewoon eerder is geweest. Iniedergeval niets om je druk om te maken.
je maakt je inderdaad druk om niets. Stel dat je je waardes kent, wat zal dit veranderen aan de situatie? Ik zou gewoon je echo afwachten, die is al 2 weken eerder dan gepland. Enkel dmv een echo kunnen ze je termijn bepalen. En dan nog moet je dit met een marge van ongeveer een week nemen. Bij de 12 weken echo zal je meer duidelijkheid hebben. Voor nu: probeer gewoon te genieten en je geen onnodige zorgen te maken...
De waarde van het HCG zegt helemaal niks. Tevens kun je de hoogte van de waarde ook niet aan een zwangerschapstest aflezen. Een hoge waarde duidt niet persé op een tweeling. Hier verschillende waardes gehad bij verschillende zwangerschappen. En in beide gevallen was het echt maar één kindje. Dus je zult de echo moeten afwachten.
Langs de huisarts heeft ook niet zoveel zin, omdat hij/zij geen bloed zal laten prikken op HCG. Dit wordt alleen gedaan als daar een medische reden voor is, of als je bijvoorbeeld zwanger geworden bent door middel van vruchtbaarheidsbehandelingen.
Ik maakte me helemaal geen zorgen totdat die vrouw dus zo reageerde! Ook zei ze dat je bij een tweeling niet bij een verloskundige moet zijn dus dat ik het maar snel moest weten als dat het geval is. Maar ik heb me dus bang laten maken om niets, dat is wel duidelijk Bedankt voor jullie geruststellende berichten in ieder geval!
niks bijzonders, luxe positie. Ik doe mee aan een onderzoek en heb een tijd hormonen gespoten ivm totaal iets anders dan zwanger raken. Toen ik wilde zwanger raken ben ik uiteraard hiermee gestopt en had geen zin om af te wachten met testen (urine) dus heb gyn gevraagd om bloed te prikken vandaar al zo vroeg en de tweede was meer vanuit de gyn gewoon om zeker te weten dat het geen overblijfsel was van de hormonen aangezien ik in 1 keer zwanger was Maar zoals de rest zegt een test zegt echt niets en heel veel is heel normaal. Ik heb met 9 weken een prima echo gehad dus het zegt echt niet zoveel en oh ja het is er echt maar 1, geniet van je zwangerschap.
Ik had 3300 rond de 5 weken en paar dagen later 15500 en t is er maar 1, en het is een goede intacte zwangerschap zoals vk t zegt. Dus geen zorgen