Misschien een domme of stomme vraag, maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe het zit met het bed. De deken nl die moet van wol zijn of katoen, maar moet je daar nu een overtrek over doen of is dat niet de bedoeling? Of Ligt de baby onder een laken waar die deken overheen gelegd moet worden? Ik wil graag kopen kopen kopen, maar moet dus eerst even weten hoe het nu precies moet. Alvast bedankt
Je kunt een dekentje met een lakentje kiezen, maar je kan ook prima een dekentje in een overtrekje doen. Een dekbedje wordt afgeraden, omdat een kindje daar niet door kan ademen. De deken kan het best van katoen zijn.
Laken met deken of deken in overtrekje. Verder natuurlijk een molton en onderlaken en bedje kort opmaken.
Vanwege warmtestuwing, een dekbed is niet verstikkend hoor. Maar beide mag, een laken, daar een deken op en dat omslaan, of een deken in een hoesje. Of een slaapzak. Edit: Ja katoen of wol, maar in iedergeval geen synthetisch materiaal ivm ademend materiaal en dus warmtestuwing.
Ik heb van onder naar boven: eventueel moltonzeiltje aerosleep topdek aerosleep hoeslaken laken katoenen deken