Hoeveel van elk?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lief of Stoer, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik vraag me van de volgende spulletjes af hoeveel jullie er hebben? Ik heb er niet zo bij nagedacht, maar ik denk dat ik misschien wel te weinig heb;

Lakentjes 2x
    Dekentje 1x
    Hoeslakentjes 2x
    Waskussenhoezen 2x
    Badcapes 2x

Stel nu dat er een setje voor het wiegje in de was zit en beeb heeft een ongelukje, dan heb ik niets meer! Of was je zoveel dat dat wel goed komt? Bij de waskussenhoes kan ik me nog voorstellen dat je er eerst een hydrofieldoek overheen legt.

2. Maria30

Maria30 Lid

22 feb 2012
    18
    0
    0
    Ik heb nog veel van de oudste, maar zou zelf overal drie van willen hebben.
    Dekentjes, evt. twee.

Je kunt het natuurlijk ook als kraamcadeau vragen aan mensen die de eerste dagen al gelijk komen.

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik hield drie aan. ééntje in de was, ééntje op bed en één in de kast.

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben ook overal minimaal 3 van, behalve dekentje van ledikant, daar 2 van. Het is wel fijn om wanneer er een in de was zit je nog een reserve laken en hoeslaken hebt voor wanneer die op het bedje ligt wordt ondergespuugd of geplast. Van de aankleedkussenhoezen had ik er voor Jesse zelfs 4 en nu 6 stuks voor zijn tweeën straks.

5. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Ik zou wel voor minimaal 2 dekentjes zorgen. Stel dat je kindje een keer goed spuugt heb je echt een probleem.
    Verder misschien een lakentje en hoeslakentje meer.

En evt. Kun je het waskussen wel zonder hoes gebruiken als die vies zijn, dat is niet zo'n probleem. Badcapes heb je ook niet perse 2 nodig, een hydrofiel luier of handdoek lukt ook prima.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    beddingen allemaal 3 van inderdaad..

waskussenhoes had ik 3 van, maar die is evt ook kaal of met hydrofiel te gebruiken als het eens drama is..

Badcape is een beetje naar smaak. Ik heb er een stuk of 4 rondzwerven (3 gekregen). Maar eigenlijk gebruik ik ze weinig. Ik had ook wel met 2 toegekund. Of zelfs zonder had ik me wel gered met handdoeken en hydrofielen.

7. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Lakentjes 5x meer voor de leuk dan nodig
    Dekentje 2x ik gebruikte er ook één voor de wagenbak, ik had nog wel reserve dekentjes die ik gebruikte in de woonkamer enzo.
    Hoeslakentjes 3x dit vind ik wel een minimum
    Waskussenhoezen 5x in het begin plaste onze jongen zodra hij z'n luier uit had dus voordat je daar goed mee om gaat zijn er wel wat waskussenhoezen door heen. Hydrofiel vind ik niet echt lekker wat die schuift mee dus met kleertjes aan trekken is het niet fijn.
    Badcapes 6x in het begin gebruikte wel er elke avond eentje om meteen in te pakken na de douchen badje, vanwege temperatuur.

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Bedankt voor jullie reacties dames! Het is dus idd wat weinig wat ik nu heb. Ik zal voor de wieg nog een complete set er bij kopen. De waskussenhoes idd niet.

9. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wij hebben voor elk 2, nooit geen problemen mee gehad dat ik niks meer had.

ik zou wel voor 2 dekentjes gaan.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    (Hoes)Lakentjes: minstens 3, maar dan pak ik nog vaak mis, er zitten bv vaak 2 tegelijk in de wasmand, net hoevaak je wast.
    Waskussen hoes: ik had er 3 maar die waren heel vaak op, dus ik koop er nu meer bij. De eerste weken werden ze gewoon vaak vies door spuug, spuitpoep etc. Als ML een poepbroek verschoont ligt er standaard een waskussenhoes in de wasmand.
    Badcapes; ik heb er 2 of 3, maar die hoeven niet na elk badje in de was vind ik, ik wikkel ze er alleen in na het badderen en droog af met een hydrofiel. Na 't verzorgen gaan cape + hydrofiel uitgehangen over de deur of verwarming. Zeker de badcape gebruik ik gerust meer als 1x.
    Dekens: zeker 2. Hier ook 1 in de wieg, 1 in de kinderwagen en een paar simpele dunne goedkope dekentjes voor in box, auto etc. Gewoon van die katoentjes van hema en zeeman enzo.

Ik vind echt, in acceptabele getallen, beter mee verlegen als om verlegen, als je kindje veel spuugt, maar ook later als ze eens ziek zijn, diaree hebben ofzo dan wil je je tijd in je kindje steken en niet in ik moet moet moet wassen! We hadden hier laatst buikgriep en in 1 nacht sneuvelden er zo 2 slaapzakken, 3 setjes beddengoed en een paar baddoeken door spuug & diaree. Tsja dan blijf je wassen maar kan je wel midden in de nacht een kindje in een schoon bed steken.

11. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Beddengoed is idd handig als je er 3 van hebt. 1 in de was, 1 in de kast en 1 op bed.

Badcape heb je aan 2 wel voldoende.

Deken ik weet niet of je een duo deken hebt? Zo ja dan heb je aan 1 voldoende. Die vouw je in het begin toch dubbel en leg je dan op bed. Heb je geen duo deken dan zou ik er 1 bij halen.

Weet je al wat het word een jongen of een meisje? Zo niet dan kun je ook na de geboorte die spulletjes aafschaffen en je uitleven in het blauw of roze.

12. misa

misa Niet meer actief

Van veel dingen heb ik er ook 3. Zoals gezegd werd: 1 in gebruik, 1 in de was, 1 in de kast. Maar qua dekens niet hoor. Ik heb een duodeken en dat vind ik voldoende. Verder wel allerlei andere dekentjes of fleecedekentjes mocht het nodig zijn.

13. ecl

ecl Niet meer actief

Lakentjes 4x wieg en 4x ledikant (Wieg lakentje gebruik ik ook voor in de kinderwagen)
    Dekentje 2x wieg en 2x ledikant (kan trouwens gewoon zo'n goedkoop plaid van de ikea kopen)
    Hoeslakentjes geen alleen 2x molton hoeslaken voor ledikant en 2x molton onderlegger voor wieg
    Waskussenhoezen 4x (soms piest ze er 2 op 1 dag onder)
    Badcapes 4x (bij baby dump was toen een actie dat je 2 voor 7 euro nog wat kreeg)

Moet er bij zeggen dat wij zelf vrijwel geen witte was hebben en de meeste bovenstaande dingen zijn wit. Dus ik verzamel eerst een dag of 3/4 voordat ik was en dan heb je wel wat meer nodig.;)

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gebruik jij gewone lakens ipv hoeslakens dan?

15. ecl

ecl Niet meer actief

Ja klopt!

16. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    zoals al eerder gezegd. Minimaal 3.
    En dekentjes is inderdaad een goede tip om wat dunne dekentjes in huis te hebben. Heb ze in het begin overal voor gebruikt. Hadden er eentje in de box, de kinderwagen, eigenlijk overal liggen. (maar ja, mijn dochter is wel in januari geboren)

17. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    ik heb van de lakentjes 4 setjes, onderlakentjes wat meer. af en toe wel eens een ongelukje.
    laatst zelf 3 ongelukjes per dag.
    ik heb ook aparte hydrofielen voor t bedje. (in een leuk kleurtje)

badcapes heb ik er 2 van,
    en hoezen aankleedkussen ook 2. idd in begin hydrofiel over heen.
    nu gaan ze eens in de week in de was.

18. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Dat is wel weinig ja.
    ik had
    4 lakentjes
    3 dekentjes
    3 hoeslakens
    7 waskussenhoezen (gelukkig maar want onze dochter vondt het leuk om te plassen als de luiers net uit was).
    10 badcapes (zaten ook 2 gratis bij).

Ik ben niet iemand die iedere dag een wasje draaid dus wil overal genoeg van hebben.

19. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    De meeste goedkope dekentjes zijn van fleece en dat ademt niet dus let wel op dat het dekentje van 100% katoen is.

20. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Ik dacht ook, 2 dekentjes is genoeg, 1 voor de wieg, en 1 voor de kinderwagen, het eerste wat de kraamverzorgster deed, was állebei de dekens op de wieg leggen. Dl kon haar temp nog niet regelen..;) Heb het gered, ook omdat ik een wikkeldeken ging gebruiken voor de kinderwagen, ipv lakentjes en dekentjes, maar voor deze keer zit ik er toch aan te denken wat bij te halen. Voor ledikant heb ik er wel 4 en dat is net wat fijner!

Deel Deze Pagina