Ik ben aan het oefenen geslagen om mn zoontje uit een fles te laten drinken. Ik heb de medela kolf en er zit een calma speen bij. Hij wilde er eerst niet uit drinken, snapte er niks van. Maar op een rustig moment toen hij geen honger had heb ik hem er wat mee laten oefenen. Krijgt er nu wel melk uit, maar veel te veel. Stroomt zo z'n mondje uit! Hij doet ook niet zn mondje mooi eromheen zoals bij de borst. Kwestie van blijven oefenen of andere medela speen probreren? Iemand tips/ervaring?
Ik heb juist andere ervaringen met de Calma! Haha! Mijn dochter kreeg er vrij snel wat uit, maar het ging haar niet snel genoeg... (Heb een snelle drinker!) Misschien een optie om een andere speen/fles te proberen? Hier kwam ik uiteindelijk bij de gewone Medela uit. Ik heb ook de Avent en de Difrax flessen geprobeerd, maar kwam toch uit bij een simpele Medela fles met simpele speen erop.
Zoontje drinkt perfect met de calma. Het drinken lijkt veel op het drinken aan de borst, dus ook het aanleggen. De speen moet tegen het gehemelte aanliggen en verder volgen we volledig onze zoon. Het filmpje op hun site vonden wij heel fijn
Mijn zoontje drinkt vanaf het begin goed met de calma speen, dus ik kan je daar helaas geen tips voor geven. Ook bij mij zat hij bij de kolf. Wel vertelde de lactatiekundige dat zo'n dure speen eigenlijk niet nodig is. Dat een kindje ook uit een gewone speen kan drinken (mits hij dit wil), en dat het per kindje verschilt wat ze prettig vinden. Als een kindje goed aan de borst drinkt, zou je niet bang hoeven zijn voor borst/speen-verwarring. Ook niet bij andere spenen.
Hier ging de calma speen ook niet van harte. Het liep ook meestal weer uit haar mondje. Toen hebben we de dr. Brown fles geprobeerd met een normale speen en dat ging prima. Soms is het even zoeken naar wat werkt voor jouw kindje.
hier helaas geen succes geweest, de tommee tippie speen/flesjes dan weer wel... het is altijd wat zoeken he ... tip: vooraleer je geld uitgeeft, tracht bij vrienden of familie een flesje te lenen om het uit te proberen ... vrienden van me hebben heel veel flesjes moeten uitproberen vooraleer ze de goede match gevonden hadden
Hier was de calma ook geen succes, het liep haar bij de wangen langs zo snel ging hij. Tommee tippee bevalt het beste, erg fijne fles en goed werkend ventiel . avent was ook geen succes.
Oké wisselende ervaringen dus! Gisteren deed hij wel goed zn mondje om de speen en heeft wat gedronken maar het meeste liep er langs. Ga het zometeen nog een keer proberen. Heb wel al een keer een avent fles geprobeerd, die dronk hij meteen leeg (jammer dat ik er maar 20 ml in had gedaan om te oefenen) Dus dan ga ik misschien toch maar een andere speen van medela halen. Ik heb toch het liefste dat hij daaruit drinkt omdat die nou eenmaal op de kolf passen.
Hier difrax flessen... maar kolf ook met medela flesjes! Aangezien ik de voeding toch meestal invries in de Avent potjes met blauwe deksel, moet ik toch overgieten. De Medela flesjes gebruik ik dus alleen voor het kolven. Zou me niet blind staren op die flesjes omdat het toch op de kolf past. Als je zoontje goed uit de Avent fles drinkt, waarom dan iets anders gaan verzinnen??
Je hebt helemaal gelijk Nova, dacht ik zelf ook al een beetje... Maar goed, net toch weer geprobeerd, en zowaar het kwartje viel ineens! Hij dronk de fles helemaal leeg Heb hem goed vertelt hoe trots mama is haha! Nu maar hopen dat hij bij papa ook wil drinken, dat moeten we nog uittesten.