Ik heb deze stijltang dus en vind het een rotding Mijn haar glijdt er best lastig doorheen terwijl ik van mezelf toch al best glad haar heb. Verder vraag ik me af of ik wat verkeerd doe met het hanteren van de stijltang want ik druk iedere keer per ongeluk op de temp. knopjes waardoor hij soms ineens op het maximale aantal graden staat Heb hiervoor ook een Carmen gehad en daarbij had ik die problemen niet. De temp regeling stond bij deze bijvoorbeeld aan de binnenkant vd tang... Iemand die weet of er ergens een vergrendkelnop zit ofzo?
Geen ervaring met dié stijltang.. Wat ik wel kan vertellen, is dat de stijltang geen keramische platen heeft, maar een keramische toplaag. Daardoor glijdt je haar niet soepel door de platen. Ook is alleen een keramische toplaag niet bevordelijk voor je haar. Nu is stijlen natuurlijk altijd "slecht", maar zeker met zo'n stijltang zou ik je haar supergoed beschermen tegen de hitte. Je hebt heatprotectors, maar ook alles-in-1, bv Uniq One. Mocht je heel toevallig iets meer over hebben voor een perfecte stijltang en je kunt deze nog retourneren, zou ik voor een Chi gaan. Je hebt tegenwoordig ook titanium platen (bv van José Eber) of keramisch/titanium (Chi G2), deze zijn echt veeel fijner, beter en minder slecht voor je haar.
Geen ervaring mee. Ik heb altijd tangen van Remington, ook een keramische coating en de knopjes ongeveer op dezelfde plek. Die kan je wel vergrendelen, dus misschien staat er iets in de gebruiksaanwijzing? Of YouTube? Daar wordt tegenwoordig bijna alles gereviewed De Chi stijltang is goed, maar is ook veel naamsbekendheid inmiddels... Er zijn zat stijltangen die ook goed zijn, misschien zelfs beter voor jouw haartype en minder kosten. Niet iedereen heeft 155,- over voor een stijltang. Ik in ieder geval niet.
Grrrr, het ligt dus niet aan mij dat het niet makkelijk door m'n haar glijdt. Kan hem helaas niet meer retourneren anders had ik dat zeker gedaan. Heb idd al YouTube- filmpjes gekeken maar daarop word er niks gezegd over het al dan niet vergrendelen van de temperatuurstand. In de gebruiksaanwijzing staat er ook niks over in... Heb de tang gekocht via coolblue en doordat ik een kortingscode had er gelukkig maar 20 euro voor betaald. Denk dat ik nog wel een andere ga aanschaffen. Welke raden jullie me aan? Hoor idd veel over de Chi, maar welke is goed? En ISO, is dat wat?
De ISO gebruikt mijn kapper, ik vind het een fijne stijltang. Maar goed, dat vind ik de Remington tangen ook haha Ik denk dat de wat duurdere stijltangen (vanaf 60,-) wat prettiger zijn in gebruik en meer doen voor je haar. Uiteindelijk is het ook een hoop persoonlijke voorkeur natuurlijk
ISO is net als CHI een hele goede stijltang. Ik heb geen langdurige ervaring, want ik hem 'm even geleend om te kijken of ik het wat vond. Zelf vond ik de CHI fijner, maar dat kan ook een kwestie van gewenning zijn. CHI stijltangen heb je vanaf 119,- (even heel gauw gekeken, misschien zelfs "nog" goedkoper). Maar.. Om heel eerlijk te zijn, zou ik, als je dan toch een hoop geld uitgeeft voor een stijltang gaan voor de G2, die is inderdaad rond de 150,-. Het verschil zit in de platen én in het materiaal van de stijltang zelf. Het materiaal van de stijltang zelf is echt 10x beter, en dan heb ik het over de glanzende topcoat. Ik ben grootverbruiker van stijltangen en merkte al heel snel (binnen een jaar) dat de topcoat snel slijt van de "normale CHI". Niet met stijlen, wel met krullen.. Er komt nl steeds heet haar langs het gecoate plastike gedeelte.. Daardoor was er bij mij (met 4 stijltangen, want ik gebruik ze ook zakelijk.. Aftrekbaar blabla dus sowieso elk jaar nieuwe, maar was er ook wel aan toe) na iets minder dan een jaar een gedeelte "af", daardoor kan je niet meer fijn krullen omdat het niet meer glad is, dus niet meer fijn glijdt. Verder, de platen. Van de G2 zijn de keramische platen vermengt met titanium (dat zie je ook, ze glitteren een beetje), dit zorgt voor nòg betere warmtegeleiding, dus sneller stijl en glad haar. Ook zorgt dit voor meer ionen, dus het blijft ook iets langer goed stijl. Intern schijnt er ook veel positief veranderd, maar dat gaat over de elektronica en dat is niet mijn afdeling . Er zit ook veel verschil tussen de middel-oude generatie (made is USA) en de oude en nieuwe generatie (made in China). Hoe gek het misschien klinkt, maar de "made in USA" is écht bagger! Binnen een half jaar 3 USA tangen stuk. 2x een plaat die niet meer opwarmde en 1x het snoer dat gewoon los liet. De winkel gaf aan dat ze van de "made in USA" ontzettend veel klachten kregen en gingen stoppen met de verkoop daarvan. Ondertussen is CHI ook gestopt met de productie is USA, China is veel beter. Behalve de slijtage van de oude China-tangen nooit ergens last van gehad. Slijtage valt trouwens niet onder garantie, dus daarmee kreeg ik geen nieuwe.. Al met al, ik zou zeggen, een CHI, liefst de nieuwe G2, en anders de "made in China" oude variant. Met de G2 kan ik je haast verzekeren dat je jaaaarenlang plezier ervan hebt. Zowel met stijlen als krullen.