Een vriendin wil mijn maxicosi overnemen, ik was namelijk van plan om hem op marktplaats te zetten. Ik heb er ook een voetenzak van maxicosi bij. De maxicosi is voor 2 kinderen gebruikt maar ziet er verder nog erg mooi uit! Wat is een reëel bedrag om hiervoor te vragen?
20 euro? Heb die van mij daarvoor deze week verkocht inclusief voeten zak. Was een maxi cosi uit 2011. Geschikt voor isofix
Wij hadden een mc pebble met voetenzak. Direct na twee kids (kleine 2,5 jaar) verkocht voor ik dacht 70 euro.
Meer dan twintig euro zou ik niet vragen. Zeker omdat het om een vriendin gaat. Zelf zou ik hem gewoon gratis geven. Je krijgt er vroeg of laat vanzelf wel wat van terug.
Ik zou mijn maxi cosi gratis aan bekende geven omdat wij de maxi cosi gratis bij de kinderwagen kreten maar ik denk dat rond de 40 euro wel reëel is om te vragen.
Een Pebble is meer waard, nieuwste model. En het bouwjaar is belangrijker dan hoeveel kinderen hij gebruikt is. Je kunt op de oranje sticker kijken, daar staan 4 cijfers verticaal gedrukt. De eerste 2 cijfers zijn de weken van het jaar de laatste 2 cijfers het jaartal. En of hij een beetje een neutrale kleur heeft speelt ook mee in de restwaarde. Een Cabriofix of City zou ik 20-25 euro op marktplaats voor vragen en 15 euro voor een vriendin (of weggeven inderdaad). Als je meer vraagt verkoop je hem waarschijnlijk niet. Als de maxi cosi meer dan 5 jaar oud is of een zeer opvallend patroon of kleur heeft zou ik er 15 euro op marktplaats voor vragen en 10 euro voor een vriendin (dan zou ik hem helemaal weggeven tenzij je krap bij kas zit).
Ik heb onze Maxi Cosi Pebble uit 2011 verkocht voor 25 euro. De easybase daarin tegen leverde nog 75 euro op
Mijn broer heeft onlangs voor 15 euro een hele nette maxi cosi cabrofix met voetenzak gekocht via marktplaats.
Ik zou ook 20,- vragen. Als ik een 2e hands MC zou willen kopen, dan zou ik hem overigens eerst uit elkaar halen en kijken of het piepschuim, wat aan de binnenkant zit, nog heel is. Zo niet, niet kopen.
Als hij ouder is dan 5 jaar zou ik m gewoon weggooien, zo'n oude maxi cosi kan levensgevaarlijk zijn...
Aan het piepschuim kun je zien, of de MC een keer hard gevallen is, of betrokken is geweest bij een ongeluk. Het piepschuim vangt de klap namelijk op. Piepschuim stuk, dan sowieso niet doen.
Aan vrienden zou ik hem gewoon gratis weggeven. Op mp zou ik er 20 euro voor vragen. Tenzij het een wat nieuwere pebble is, dan 40 euro.
Deze termijn is omstreden. Groep 2/3 stoelen van 4-12 jaar moeten immers ook minstens 8 jaar mee? Maxi cosi had de termijn van 5 jaar op hun website staan, maar na commentaar is dat inmiddels verwijderd. Als antwoord op de veelgestelde vraag staat nu alleen nog: "Is het veilig om tweedehands autostoeltje te gebruiken? Wij raden af om een gebruikt autostoeltje te kopen. Van een tweedehands autostoeltje is vaak de geschiedenis niet bekend. Met andere woorden, je weet niet zeker hoe het gebruikt is. Van autostoeltjes die betrokken zijn geweest bij een ongeval kan niet gegarandeerd worden dat ze nog veilig zijn. Het autostoeltje kan ook op een andere manier beschadigd zijn of niet compleet zijn." Een maxi cosi van 5-10 jaar oud van een bekende (geen ongevallen) zou ik nog wel durven gebruiken. Een maxi cosi van marktplaats van 5-10 jaar oud niet, want wie weet is dat ding al voor 10 kinderen gebruikt en dan kan er al heel wat mee gebeurd zijn.
Ik zou hem geven anders idd max 20 vragen. Heb onlangs 2 maxi cosi's city sps overgenomen voor 40 bij elkaar.
Ik ben echt iemand die graag tweedehands spulletjes koopt, ook omdat we het niet super breed hebben. Echter dingen als een maxicosi zou ik nooit tweedehands kopen omdat je niet weet wat ermee gebeurd is en het gaat toch om de veiligheid van je kindje. Sommige dingen koop ik dan toch liever nieuw en ja, een nieuwe maxicosi is behoorlijk duur, daarom kopen wij ook niet de echte maxicosi maar gewoon een goedkoper ander merk die ook erg goed zijn en overal aan voldoen.
Ik snap niet waarom er een aantal dames zeggen ik zou hem gewoon weggeven. Voor de 1 is 20 misschien niet veel geld maar voor TS misschien wel.