waneer geboortekaartjes bestellen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Female24, 27 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    hallo allemaal,
    Waneer kan je het beste de geboortekaartjes bestellen?
    en dan nog een vraagje (dan hoef ik tenminste geen 2 topics te openen) heeft er iemand ervaring met de koeka collectie? heb namelijk het Koeka boxkleed en buidelzak (voor aan de box) besteld en wil eigenlijk wel meer van deze collectie bestellen maar hoe goed is dit merk nu eigenlijk? want goedkoop is het niet en zou het zonde vinden om de halve collectie te kopen en het na n jaar weg te moeten gooien!

2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ah, een vraag die ik ook heb. Wanneer bestel je geboortekaartjes. Ik wacht in spanning het antwoord af...!

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik vindt de koeka coletie echt supper. en het is van goed kwaliteit

4. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    en klopt het ook dat je het boxkleed enz. eerst 2 uur in ijskoud water moet leggen?

5. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ik heb ons geboorte kaartje 3 weken geleden besteld.
    Een week later kregen we de proefdruk. Nou willen we er nog wat aan veranderen dus dat komt nog mooi uit.
    Ik zelf persoonlijk wil alles op tijd klaar hebben.

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Advies van de drukker is ong. 6 weken vooraf (ik reken dan zelf 6 weken voor 37 weken). Het bestellen duurt maar een paar dagen, dan zijn de kaartjes bij de drukker. Maar dan gaan ze een proefdruk maken. Als die meteen goed is, ben je natuurlijk meteen klaar. Maar meestal wil je toch nog wat veranderd hebben. En dan gaat er zo weer een week overheen. Met 6 weken ben je mooi op tijd.

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik had de kaarten met 13 weken besteld bij de eerste en tweede.

8. casedy

casedy Actief lid

25 feb 2007
    256
    0
    0
    wij zijn er nu net mee bezig.
    Net de eerste proefdruk.
    Moet nu nog wat aan veranderd worden.
    Ik hou ook van op tijd.

9. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    ik krijg over een paar wkn een fotoshoot waarin ook de voorkant van het kaartje gemaakt gaat worden...daarna direct proefdruk laten maken zodat we weten hoe het eruit komt te zien...de achterkant is al klaar :D

10. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Ik had de kaartjes via internet met 30 weken besteld. Binnen twee dagen na de bevalling hadden we ze in huis.

11. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Tja, wij zullen bij een tweede toch zeker voor een week of 26 - 30 zwangerschap de kaart wel zo goed als klaar hebben liggen, op naam en gegevens na dan...
    Onze dochter is met 32 weken geboren, we hadden 2 dagen ervoor net het ontwerp van de kaart goedgekeurd (eigen ontwerp). Ik heb toen nog even met de drukker de tekst aangepast (het mama en kind rusten weggehaald, veranderd in "ze ligt in het ziekenhuis) enz enz...

Maar goed, ik zou dus echt op tijd gaan kijken en vastleggen, hoewel, je stuurt niet heel snel een kaart bij een vroeggeboorte, ons meisje was al bijna twee weekjes oud toen de kaartjes werden verzonden!

12. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Hey meiden thanx voor jullie antwoorden! ik ga dus toch dan volgende week maar kaartjes bestellen! en dan kan ik inderdaad nog kijken of ik iets veranderd wil hebben of niet!

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben bij beide de kaartjes pas na de bevalling besteld.
    Sam werd 10 weken te vroeg geboren, toen ik naar huis mocht hebben we de kaartjes uitgezocht en besteld. (na twee weken zijn ze dus verzonden)

De kaartjes van Fay hebben we via www.geboortepost.nl gedaan, had het ontwerp al wel voor de geboorte klaar (geloof net 2 dagen of zo, dat was rond de 38weken).

En je kunt beter wel je topics apart vermelden, anders krijg je geen antwoorden op je Koeka vragen.

14. Saffron

Saffron Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.086
    0
    0
    Wij hadden bij de eerste rond de 34 weken een proefdruk klaar. Toen ze bij 41 weken geboren werd, hadden we binnen 2 dagen de kaartjes in huis. Bij de tweede waren we wel al wat aan het rondkijken wat we wilde, toen ik met 31 weken in het ziekenhuis belandde. Uiteindelijk is ons kindje bij bijna 35 weken geboren, we hadden nog geen kaartje. Toen de eerste spannende week voorbij was en ik ook weer thuis was, hebben we een kaartje en tekst uitgezocht/ gemaakt. Binnen 5 dagen hadden we de kaartjes in huis en konden we ze versturen (we hebben het bij een drukker geregeld, dus niet via internet).

15. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HI...

Ik heb de drukkerij van te voren gebeld en gevraagd hoeveel tijd zij nodig hadden...
    Wist ik precies hoelang hun nodig hadden..... en heb dat gewoon wat ruimer genomen...

De enveloppen etc krijg je toch al eerder, dus had ik ook tijd zat om die klaar te maken...

Wij hadden trouwens '-s-morgens doorgegeven dat de kleine geboren was en s-middags de kaartjes al in huis...

16. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Wij hebben het kaartje uitgezocht rond de 25 weken.
    Toen een digitale proefdruk gehad en nog het eea aangepast. Nu ligt hij helemaal klaar bij de drukker.

Alleen nog een kwestie van geboortedatum, tijd, lengte en gewicht invullen,.. maar daarop moeten we toch echt op wachten tot de kleine man er is... haha

17. Alita

Alita Niet meer actief

de proefrdruk van jullie was die al op het orginele kaartje wij krijgen deze gewoon op een a4 tje, is dit normaal?

18. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    wij hebben hem digitaal gehad.. dus de tekst was als het ware digitaal in het kaartje gezet zodat we konden zien hoe alles kwam te staan... het kaartje hadden we uiteraard al in het echt gezien (een leeg kaartje dan)

Ik zou vragen of je hem digitaal kan krijgen!

19. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Wij hadden hem ook gewoon op een a4 tje hoor
    Stond dan een kader ter grootte van het kaartje en daarin de tekst....

eigenlijk wel logisch, want denk dat er wel mensen zijn die zich 10x bedenken....

20. Alita

Alita Niet meer actief

ohhh maar zie je dan wel hoe het eruit ziet naderhand?
    Ja is ook niet erg maar vroeg mij dit alleen af..

Deel Deze Pagina