Iemand ervaring met de goedkopere IKEA matrassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fransa, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ons zoontje heeft ook een matras van de Ikea en die koste toen ik geloof 70 euro. Ik vind het een erg stevig matras. Voor hem goed en voor mijzelf ook, ik heb wel eens in zijn bed geslapen en ik vond het erg stevig en bijna hard zelfs. Ik ben toch echt niet de lichtste en ik lag niet in een kuil of zo. Mijn eigen dure (andere winkel) is zachter;)
     
  2. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Al 5 jaar een zeer gelukkige eigenaar van een semi-harde latex-matras van Ikea. Was ook opgerold en kostte iets van een 300 euro. Slaapt perfect.

    Wij hebben 1 grote matras van 140 x 200 cm voor ons twee.

    Het kader is ondertussen al es vervangen (we zijn begonnen met een oersimpele ultragoedkope) en de lattenbodem ook (we zijn in begin begonnen met een stel harde houten latten die je maar uit te rollen had). Maar de matras ... die blijft!
     
  3. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Wij willen overigens absoluut geen zachte matras.
    Van vriend mag het nog ietsje harder dan nu, maar uiteindelijk is hij wel akkoord met de keuze die ik 5 jaar geleden maakte.
     
  4. jilina

    jilina Fanatiek lid

    27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wij hadden voor de kleine de duurste gekocht bij de ikea tegelijk met haar bedje toen ze nog baby was maar die was naar een jaar al af zat een hele kuil in. Draaide het matras elke week om en wat weegt een baby nou. Voor ons zelf ook een matras gekocht maar die lag naar 5 jaar ook niet lekker meer. Ook elke keer wel omgedraaid en zo maar ook dikke kuilen er in. Wij hebben nu duurdere matrassen (pullman) maar die zijn ook wel eens in de aanbieding. Een goed matras is belangrijk voor je lichaam net zo als een goed kussen.
     
  5. dekilene

    dekilene Niet meer actief

    Ik krijg van een ikea matras rugpijn.
    Alleen die van me dochtertje slaapt wel goed ze lig nooit in een kuil.
     
  6. Fransa

    Fransa Niet meer actief

    Bedankt voor de reacties! Enigszins gemixt maar ik denk dat ik dan toch maar even verder ga zoeken...

    Zoooo lastig. Vind het sowieso moeilijk om voor een kind te bepalen wat de beste matras zou zijn... Slaap zelf op een NASA maar dat zal ik hem nog niet aandoen, haha. Te hard is denk ik ook niet goed.

    Dus toch nog maar eens even goed rondkijken (en vragen!)
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Onze oudste heeft een Ikea bed met een Ikea matras. Niet de goedkoopste, want die was wel erg dun, maar een of twee 'maatjes' beter, zeg maar. Ze ligt trouwens op twee (dezelfde) matrassen omdat ze een Hemnes bed heeft, die je uit kunt schuiven en dan heb je een tweede matras nodig. Prinses op de erwt dus. ;)
     
  8. Babystew

    Babystew Niet meer actief

    Wij hebben onlangs deze gekocht:
    HAMARVIK Binnenveringsmatras - 90x200 cm, stevig/donkerbeige - IKEA

    Is een binnenveringsmatras en daardoor kan hij opgerold worden (heel handig met ophalen trouwens, paste gewoon in de auto). Het duurt 72 uur voordat hij weer helemaal zijn normale vorm heeft aangenomen en weer even dik is als voorheen. Wij slapen er heerlijk op..
     

Deel Deze Pagina