Hoi, even een vraagje. Vanaf wanneer moet de bodem van het ledikant helemaal omlaag, nu ligt die in de midden stand. Wanneer zoontje in bed staat komt de stang van het bed nu namelijk tot aan zijn borstkasje. Is het tijd om de bodem helemaal naar beneden te zetten of hoef dat nog niet? Zo niet, vanaf wanneer dan wel. gr
Ik zou hem ook naar beneden zetten zodra ze gaan staan. Ook al lijkt het een hele afstand, sommige kleintjes zijn echt koning in ontsnappingspogingen. Ze kieperen zichzelf zo over het ledikant heen . Wil uiteraard niet zeggen dat jouw kleine dat ook gaat doen (hier doet Lucas het ook niet), maar beter het zekere voor het onzekere, toch?
Ik heb het ledikant je met 4 maanden al in de laagste stand gedaan. Hij begon toen meer te bewegen in bed. En heb toen besloten om het maar vast in de laagste stand te zetten. Heb geen problemen gehad.
Wij hebben gisteren het bedje helemaal laag gezet (nadat het in een middenstand stond dus niet helemaal meer hoog) omdat ik Finn gistermiddag uit z'n bed ging halen en hij al bij z'n voeteneinde me stond op te wachten. Bij het zoontje van een vriendinnetje van me (die is nu 14 maanden) staat het bedje al maanden in de laagste stand omdat meneer zelf heel makkelijk ging staan in bed.
onze middelste stand en laagste stand scheelt niet heel veel en toen tycho begon te gaan zitten, heb ik hem daarom meteen op de onderste gedaan. Die 20cm zou dan ook niks meer uitmaken en nu staat en wandelt hij dus ben ik blij dat ik hem al op de laagste stand heb! xxx
Als je kindje in het bedje kan staan, dan zou ik de bodem op de laagste stand zetten. Want als ze over de rand gaan hangen, kieperen ze er zo uit. Helaas hier een keer gebeurd, doordat ze iets wilde pakken. Gelukkig liep het goed af.
Ik niet hoor! Onze dochter ging pas rond die leeftijd zelf staan (ze was niet zo vlot), daarvoor was het echt niet nodig om het bed omlaag te hebben. Denk dat we 'm een paar werken voor d'r eerste verjaardag omlaag gezet hebben (en hadden niet eens een middenstand!)
Mijn zoontje kan nog niet staan, maar drukt zich met zijn armen al wel flink op als hij op zijn buik ligt. Hij kan dan net over de rand van het ledikant kijken. (Waarom makkelijk tussen de spijlen door kijken, als het ook moeilijk kan. ) Hij lag vandaag ook al op zijn zij met een been omhoog. Volgens mij kan hij zijn been zo over de and slaan. Zou zijn bedje dan ook al in de laagste stand moeten? Ik heb een slechte rug en ik merk bij het camlingbedje al dat het diep bukken om hem weg te leggen en op te pakken eigenlijk te zwaar voor me is. Ik wil het bedje dus niet te vroeg omlaag doen. Maar de veiligheid van ons zoontje gaat natuurlijk voor, dus ik wil ook zeker niet te laat zijn!
je zou ook nog een tussenstand kunnen crieéren tupp met een paar blokken onder de lattenbodem. zo gaat hij wel iets naar benden maar nog niet helemaal. je kan ook het bed zelf ergens opzetten zodat je zelf niet zover hoeft te bukken. ik zou dus het zekere voor het onzekere nemen denk ik.