Hartstikke leuk hoor maar ik ga echt inslaan ben al 24 weken. Heb kamer en kinderwagen en maxicosi gereserveerd, Kamer gaan wij mooi maken en schilderden en behangen volgende week. Nu heb ik 2 bakken met kleding. Wat ik nog moet hebben; Badje, kruik, dekentjes. Accesoires, flessen koker, kolf appaaraat, verschoon kussen, hydrofiele doeken, hoezen voor de voedingskussens. En dat wast het wel een beetje. Beddengoed voor de baby. Ga zo snel mogelijk beginnen... Hoe ver zijn jullie?
Wij hebben de dingen geleidelijk aan gekocht. Niet alles tegelijk, en zeker niet alles in een keer samen met iemand van de winkel. Gewoon rustig kijken wat we wilden hebben. Af en toe weer ns wat kleertjes, voor het kamertje een par keer wezen kijken... Begon wel ongeveer vanaf de 20 weken echo denk ik. Vanaf 12 weken alleen voorzichtig kleine dingetjes als sokjes enzo... en vast nadenken wat we wilden. Ben nu 36 weken, dus alles staat al wel een tijdje klaar te wachten. Zou niet best zijn als ik nu alles nog moest doen.
Ik had de kledingkast al vrij snel vol. Nu bezig met haar kamertje maar ik ben zelf aan het schilderen dus hopelijk is alles volgende week af. Verder heb ik ook zoon hele lijst als jij, de duurdere dingen zijn allemaal aangeschaft maar juist die kleine dingetjes die tellen op! Het liefst wil ik naar 1 winkel en er van af zijn haha . Volgende maand wordt er een babyshower voor me gehouden dus ik houd me nog even in en zie wat ik daar aan over houdt! Maar ik heb heel erg de drang om alles maar in huis te hebben...
Ik koop het langzaam aan ... iedere keer iets. Vorige week het aankleedkussen, wat lakentjes, hydrofiele doeken en washandjes gehaald. Ik wacht op de Prenatal Mama Mazzeldagen want dan ga ik voor een deken, wss nog was lakens. Op zie manier kan ik mijn lol om te shoppen ook een beetje spreiden en kost het niet gelijk een vermogen in 1 keer ...
Kolf apparaat heb ik niet gekocht, dat doe ik na de bevalling wel. Stel je voor dat de voeding niet loopt of dat het kolven niet wil, dan zit je met zo'n duur ding. Aankleedkussenhoes heb ik ook niet; ik heb een paar hele mooie sets van een badcape, washandje en een grote handdoek en die handdoek heb ik over het aankleedkussen. Staat erg mooi zo allemaal bij elkaar.
Ik ben begonnen zo rond de 14/15 weken. Ondertussen ben ik 21 weken en heb ik alleen nog nodig: Ledikantmatras plus hoeslakens en slaapzakjes (maar hij komt eerst in een wiegje te liggen). Opbergmandjes voor in kast en commode. Sokjes. Lamp voor in de babykamer. Voor de rest heb ik denk ik alles wel..... Oh ja moet nog verf halen voor de babykamer.
Wij begonnen toen pas met kopen, hadden vooraf alleen wat kleine dingen gekocht zoals een keer een rompertje, pyama, speeltje... Hadden ons op internet al wel verdiept in de kamer en kinderwagen. Moet wel zeggendat dit kwam door de lichamelijke problemen. We zijn met 25 weken 1 keer een ochtend naar de babydump geweest daar alle grote dingen besteld, kamer, kinderwagen, box, maxi cosi, boxkleden, bad + accesoires, beddengoed. En nog een keer even naar prenatal geweest voor het kleine spul. Kleding voornamelijk via internet besteld.
Inderdaad wordt vaak aangeraden om de attributen voor het kolven pas NA de bevalling te regelen. Je borsten veranderen in de eerste dagen na de bevalling namelijk gigantisch en de kolfspullen moeten wel goed passen, dus dat kun je dan pas uitzoeken. Eén dingetje minder al op de lijst dus!
Ja dat kolf apparaat idd beter evenn wachten, ik zoek een elektrische kruik. wie heeft er een gekocht en waar?
Mijn zus had een elektrische kruik, de Baby Bellywarmer. Geen idee waar vandaan maar misschien kun je het eens googlen. Het beviel haar uitstekend in ieder geval; tijdens het voeden laadde ze de kruik op en als ze klaar was was de kruik vol.
Wel grappig, ik heb juist dat ik denk alle tijd nog, mn voor de kleinere dingen. Kopen is niet moeilijk. Ik heb op mp zitten koekeloeren en inmiddels een wandelwagen, badset en box in huis. Meubeltjes neem ik over van mn broer, die gaan we volgende week zaterdag ophalen. Daarbij kunnen we nog div andere spullen overnemen. Bv-kussen en kruiken heeft s-zus voor me geregeld Gordijnen zijn klaar kunnen we ophalen, maar we moeten de rails nog ophangen en nog een stuk plint fixen. Als alles er is kijk ik dan wel wat ik nog nodig heb en ga tzt wel ff met mams sjoppen. Oja s-zus zei ook nog koop vooral niet te veel kleding je krijgt ook wel veel. Daarbij weten wij niet wat t word en een lading met neutrale kleertjes is misschien ook niet zo leuk. Als we dingen nodig hebben na de bevalling, mag mn moeder los gaan vind ze vast leuk