Flanellen omslagluiers?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door keetling, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keetling

keetling Actief lid

3 feb 2009
    215
    1
    0
    Noord-Holland
    Hey Meiden,

Ik ben het lijstje van de kraamzorg aan het nalopen of ik alles in huis heb.

Maar nu staat erbij: nodig 3 flanellen omslagluiers :(, kan iemand mij vertellen wat ik hiermee moet?:)

Thanks,

Liefs

2. misa

misa Niet meer actief

Ben ik ook benieuwd naar. Heb al wat rondgevraagd maar de meningen zijn verdeeld. De ene heeft ze zo'n beetje nog in de verpakking en de ander gebruikt ze als onderlegger in bed, reiswieg, box.

Dus ben ook benieuwd naar de meningen hier!

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Keetling,
    Bij mij is door de kraamzorg verteld dat als ik wegwerpluiers ga gebruiken, geen flanellen luiers nodig heb omdat ik die toch niet ga gebruiken. De hydrofielluiers heb ik wel gekocht omdat die weer handig zijn voor onder hoofd in de box, bedje, kinderwagen en voor het afdrogen en als spuugdoek ( dus voor van alles en nog wat)
    Is de kraamzorg al geweest bij je voor intake gesprek? Je zou ook kunnen wachten met kopen tot ze komen en het dan vragen. En koop je ze niet en heb je ze na je bevalling toch nodig, dan is het ook zo bij gehaald toch?

xx sas

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb ze niet gekocht, niet gemist en de kraamzorg heeft er ook niets over gezegd. Ik sluit me dus aan bij Sassie, je kunt ze altijd nog kopen als de kraamzorg het echt aanraad.

5. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Ik heb geen idee wat flanellen omslagluiers zijn, hier ook nooit op de lijstjes gestaan.
    Wat ik wel heb gekregen uit America, zijn grotere "blanked sheets". Ik heb daarna gegoogled wat ze ermee doen. Nou, vanalles blijkt in de USA. Ze gebruiken ze daar waar wij hier de hydrofielluiers voor gebruiken (overal dus voor; afdrogen, inwikkelen na bad, onder hoofdje in bed en wandelwagen, spuugdoek (lekker groot= erg fijn)...
    Ze zijn een stuk groter dan standaard hydrofielluiers en heerlijk zacht, ik denk wat wij hier kennen als flanel.
    Lotte is nu 1 jaar. Nu gebruik ik ze nog onder haar hoofd in bed. Ze zijn daarvoor veel en veel fijner dan hydrofielluiers omdat ze een stuk groter zijn en dus heerlijk zacht.
    Maar heb ze in NL nooit gezien. Waar koop je flanellen doeken dan?

Groetjes!

6. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Ik heb ze gekocht bij de Prenatal. Ook 3 in een pakje. Hema heeft ze ook, maar niet in elke filliaal.

Ze zijn niet duur en wie weet waar ze goed voor zijn, heb ze dus gewoon gekocht.

7. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Als ze ook zo lekker zacht zijn, gebruik je ze vast wel ergens voor!

8. keetling

keetling Actief lid

3 feb 2009
    215
    1
    0
    Noord-Holland
    Tja als toch niemand weet waar je ze voor gebruikt zal ik ze ook wel niet nodig hebben zeker:D.

Die hydrofielluiers heb ik wel gehaald.

Nou ja als de kraamhulp ze straks wel mist moet ze mijn manlief maar even naar de winkel sturen;).

Heb trouwens van de week intakegesprek gehad en kreeg toen dat lijstje zodat ik kon controleren of ik alles heb.

Nou op billencreme na heb ik alles in huis. Nu morgen alleen nog even De TAS inpakken:D.

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Geen idee... Ik heb ze niet in de kast liggen..

10. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik had in het begin ook geen idee hihih. Nu gebruik is ze om mijn zoontje in in te wikkelen na het badderen. Ze nemen onwijs veel vocht op en zijn lekker warm. Ik hoef hem bijna niet meer af te drogen. Ze zijn ook heerlijk zacht voor de babyhuid. Ik leg hem in de badcape en zodra hij uit bad komt leg ik hem hierin en sla beide doeken om hem heen, heerlijk warm dus.
    Ik ben dus blij dat ik ze gekocht heb, niet zoals de navelbandjes pppffff die liggen nog steeds ongebruikt in de kast ( die zou ik dus echt niet kopen want ze gebruiken ze niet meer)

groetjes Kim

11. Sijke

Sijke Bekend lid

Hallo

Ik heb er wel een paar en gebruik ze ook wel, inderdaad ook na het badderen, ik leg er dan één dubbel op het aankleedkussen en ze nemen heel veel vocht op. Oorspronkelijk zijn ze geloof ik bedoeld als nachtluier, omdat ze extra veel vocht opnemen, maar ja, dat doet bijna niemand meer. Maar ze zijn dus wel handig, maar je kunt ook prima zonder.

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    flanelle luiers zijn iets zachter dan hydrofiele... maar verder hetzelfde. je gebruikt ze ook min of meer voor hetzelfde... onder hoofje, in de box, kinderwagen, bed, grote spuugdoek, over het aankleedkussen, standaard in je luiertas enz.

13. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik ben kraamverzorgster en je kan ze eventueel als molton gebruiken maar hoeft niet

14. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik gebruikt ze veel. Ze fijn dikker en zachter dan de gewone hydrofiele doeken. Ideaal voor na het badje.

15. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wij hebben ze idd in het bedje liggen en in de kinderwagenbak. Ze zijn idd heerlijk zacht, zachter dan de hydrofielluiers. Ik heb er 6, er liggen er twee in bed en 1 in de kinderwagen en de rest is reserve.

16. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Ik heb een berg met hydrofiele luiers. Deze gebruik je voor het afdrogen maar ook als beschermer onder het hoofd in de box, bedje, kinderwagen ed.
    De flanelen luier gebruik ik in het bedje.
    Deze ligt over het zeiltje. Het zeiltje ligt op het matras met daarover heen de flanelluier.

Navelbandjes hebben wij trouwens ook voor nop gekocht.

17. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er 3 gehaald,maar zou er eigenlijk meer willen. Ze zijn lekker zacht.Neem ze altijd mee in de luiertas voor om het aankleedmatje, mn zoontje ligt er dan lekkerder op. En idd ook voor het badderen ideaal.

Deel Deze Pagina