Vanaf welke maat spijkerbroekje/rokje enzovoort?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Juffertje83, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    In de winkel hangen zoveel leuke, schattige kleertjes voor de kleinste maatjes... Er hangen dan ook al spijkerbroekjes, spijkerrokjes en meer echte mini kleding... Voor onze baby heb ik eigenlijk alleen nog maar van die hele zachte pakjes gekocht en gewone broekjes en shirtjes... ook zo min mogelijk capuchons.
    Vanaf welke maat kun je wel overgaan op spijkerstof? Vanaf hoeveel maanden is dat echt leuk en handig om ze zo aan te kleden met die outfitjes?

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    als de spijkerstof heel soepel is, kan het direct al hoor. de pest is dat het vaak heel stug is, en dan krijg je het niet aan!

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Dat is echt gevoelsmatig matig en af hankelijk van de stof is het soepele spijkerstof of niet

En dan ook nog van je kindje mijn dochtr was groot bij de geboorte dus bij mt 62 had ze wel eens spijkerbroekjes aan

Maar is je kindje erg klein dan heeft het bv bij mt 56 al spijkerbroekjes aan

Meestal dus bij de tweede mt eerste mt hebben ze 1 tot 2 A 3 maanden aan dus daarna

Als heb ik voor deze baby wel al spijkerrokjes gekregen in mt 56 van een vriendin omdat haar kleine bij de geboorte heel klein was en een spijker rokje vindt ik toch anders als een broekje

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ik zou idd meer kijken naar de bouw en de leeftijd van je kindje. Hier vanaf een maand of 5, geloof dat het maat 62/68 was

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind spijkerbroekjes en rokjes/jurkjes niet leuk staan bij hele kleintjes, maar vanaf een maand of 4 a 5 wel. Het hele kleine mini is er dan af.

Maar qua maat kan je daar niets over zeggen:
    mijn dochter zat toen nog in 56/62 en mijn zoontje in 62 en sommige dingen nog 56. Maar een flinke baby heeft dan misschien al maat 74 aan.

Capuchon is gewoon onhandig met slapen, die zou ik of vermijden of met slapen uit trekken.

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik vind dat rokjes en jurkjes haar nu pas echt leuk staan.. (mt 62/ 68)

7. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Spijkerbroekjes heeft ze toch wel al een tijdje aan maar dan van die zachte stof zeg maar.. Echte spijkerstof draagt ze ook pas een maandje of 2.

8. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Als het soepele stof is kan het al meteen (vind ik)!
    Ikzelf heb een spijkerbroekje in maat 62 gekocht, is ook wat soepelere stof, moet wel lekker zitten he ;)

9. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Mila had in het ziekenhuis al een spijkerbroekje aan... Ze was toen 46 cm.... Was een broekje van noppies mt50. Was lekker gevoerd en van hele soepele stof... Ligt een beetje aan de stof....

10. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb het zelf niet gekocht, maar wel een spijkerbroekje gekregen in mt 56. Dus die zal ik wel een x aantrekken om te kijken of het wat is..

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ons manneke heeft soms een spijkerbroekje aan maar dan niet de hele dag. Hij is nog erg klein maar met bijna 3 maanden ben je de creme-witte babykleertjes voorts een beetje zat.

12. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik even wacht met het kopen van dat soort kleding tot het meisje geboren is en een paar maanden oud is. Dan pas gaat het ook echt leuk staan lijkt me. Bedankt voor de tips!

13. Ligt een beetje aan de stof maar mijn zoontje draagt vanaf de geboorte al regelmatig spijkerbroekjes..

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oja: (spijker)jurkjes en rokjes zijn ook wel een geliefd kraamcadeautje volgens mij als je een meid krijgt. En dan krijg je het meestal in 62 of 68 (hier tot 2x toe tenminste wel) . Hoewel ik bij de 2e duidelijk aangegeven had, dat ik jurkjes lief vond: Maar het moest wel soepelvallend zijn en liefst zonder kraagje.

Als het wat stugger spijkerspul is, kan het érg stoer staan - maar het is zo'n gedoe met aankleden. En kraagjes gaan omhoog staan en vervelen in het nekje. Of worden kletsnat gesabbeld (wat uiteindelijk ook weer gaat irriteren).

Natuurlijk zal het niet bij iedereen zo zijn ;) maar dat is dus wel mijn ervaring nu.

15. Fransa

Fransa Niet meer actief

Tot zo'n maand of 4 (dus tot en met maat 62 zeg maar) hier in principe geen spijkerbroekjes. Heb wel 2 broekjes in spijkerbroekstijl gekregen maar dat zijn geen echte spijkerbroekjes zeg maar.
    Ik vind voor die kleintjes die lekkere zachte broekjes en pakjes het fijnst. Zou zelf ook niet de hele dag in iets willen liggen wat op allerlei plekken druk geeft op m'n huid.

Zo ook met bijv. capuchons. Kan me gewoon niet voorstellen dat dat lekker ligt dus die komen er hier dan ook niet in.

16. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn dochter heeft nog steeds weinig tot geen (spijker) broekjes aan.

altijd rokjes en jurkjes. ik vind het juist super geweldig leuk staan haha :p

17. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ons mannetje was klein van stuk maar had met maat 56 zijn eerste gevoerde spijkerbroekje al aan.
    Was toen alleen nog veelste groot dus later met maat 62 weer aangetrokken.
    Staat wel meteen een stuk ouder en stoerder

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb spijker rokjes in 56 en 62.

19. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik denk dat onze kleine meid bijna alleen maar rokjes en jurkjes aan krijgt!! Heb ook al een erg schattig jurkje in maat 56. Ook als eerste pakje gaan we op zoek naar een jurkje.

20. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    gebruikte het zelf vanaf maat 68

Deel Deze Pagina